9000 CC Carlsson -90
Re: 9000 CC Carlsson -90
On kamerassa ja tietokoneella, saattaa niitä tännekin Pääsiäisen jälkeen tulla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Non ni, nyt on puhaltimen moottori paikoillaan ja ainakin toimi, kun ennen asennusta kokeilin suoraan akusta, paikallaan en vielä ole kokeillut. Helpotti huomattavasti kun irroitti sen kaasuläppäkotelon, olisi muuten ollut tosi ahdasta.
Kenno tuohon on vaihdettu ja oli hyvännäköinen, eikä tihkunut. Kennoa huuhtelin vedellä ja oli sielä hieman ruosteista möhnää, jota näytti olevan paisarista vesipumpulle menevässä letkussakin, onkohan joskus ajettu pelkällä vedellä? Onko kukaan käyttänyt niitä huuhteluaineita, vaikka taidan laitta nyt vaan uudet nesteet ja vaikka kesällä sitten huuhtelen tai vaihdan uudestaan.
Teippasin muovikaukalon sauman ja oli siihen joskus laitettu jotain tiivistemassakin, samalla korjasin yläpuolen muovireunaa, joka oli oikealta lohjennut, tein pellinpalan vahvikkeeksi ja araliittia väliin. Molkomoinen määrä roinaa oli kaukalon pohjalla, mutta ei kuitenkaan ruoste ollut iskenyt, nyt on sekin puhdas.
Uusi sisäilmansuodatin paikoilleen ja luukku kiinni, sitten katsoin vielä moottorin ilmansuodattimen, joka olikin melko puhdas, mutta vaihdoin senkin saman tien.
Ahtimen akselia kokeilin, päittäin ei tunnu mitään, mutta ylös-alas suunnassa pieni välys havaittavissa. Näyttää olevan kyljessä 89 leima, joten taitaa olla alkuperäinen, eikös nuo kestä normaalisti auton iän?
Nyt täytyisi vielä saada penkin päällinen "korjaamosta" tai sitten vaihdan sen apumiehen penkistä ja laitan korjatun apparin paikalle, niinhän nuo kuluisivat tasaisemmin.
Ensi viikolla Tiistaina nelipyöräsuuntaus ja päästömittaus. Keskiviikkona tuulilasi vaihtoon ja mikäli päästöt on ok, niin sitten katsastus päivän päätteeksi.
Kenno tuohon on vaihdettu ja oli hyvännäköinen, eikä tihkunut. Kennoa huuhtelin vedellä ja oli sielä hieman ruosteista möhnää, jota näytti olevan paisarista vesipumpulle menevässä letkussakin, onkohan joskus ajettu pelkällä vedellä? Onko kukaan käyttänyt niitä huuhteluaineita, vaikka taidan laitta nyt vaan uudet nesteet ja vaikka kesällä sitten huuhtelen tai vaihdan uudestaan.
Teippasin muovikaukalon sauman ja oli siihen joskus laitettu jotain tiivistemassakin, samalla korjasin yläpuolen muovireunaa, joka oli oikealta lohjennut, tein pellinpalan vahvikkeeksi ja araliittia väliin. Molkomoinen määrä roinaa oli kaukalon pohjalla, mutta ei kuitenkaan ruoste ollut iskenyt, nyt on sekin puhdas.
Uusi sisäilmansuodatin paikoilleen ja luukku kiinni, sitten katsoin vielä moottorin ilmansuodattimen, joka olikin melko puhdas, mutta vaihdoin senkin saman tien.
Ahtimen akselia kokeilin, päittäin ei tunnu mitään, mutta ylös-alas suunnassa pieni välys havaittavissa. Näyttää olevan kyljessä 89 leima, joten taitaa olla alkuperäinen, eikös nuo kestä normaalisti auton iän?
Nyt täytyisi vielä saada penkin päällinen "korjaamosta" tai sitten vaihdan sen apumiehen penkistä ja laitan korjatun apparin paikalle, niinhän nuo kuluisivat tasaisemmin.
Ensi viikolla Tiistaina nelipyöräsuuntaus ja päästömittaus. Keskiviikkona tuulilasi vaihtoon ja mikäli päästöt on ok, niin sitten katsastus päivän päätteeksi.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Oikein minä muistin että tämän olen jollakin muulla merkkifoorumilla nähneeni, laitetaan nyt vähän yleisölle teaseria:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=150
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=150
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 CC Carlsson -90
ei uskalla klikkailla muun merkkisten foorumeille..
noh reilu kk ja kuvia ilmestyy.. poppareita pitää ostaa valmiiksi.
noh reilu kk ja kuvia ilmestyy.. poppareita pitää ostaa valmiiksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CC Carlsson -90
Piru kun oli liian leveä tuo kuva, muuten olisin voinut laittaa sen tähänkin tuolta mesestä
Harvinaisen hyvin sopii valkoinen tuohon.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CC Carlsson -90
Komee kärry
Näitä (viisto- ja pystynokkia) ei enään muutenkaa liikaa näe, kohta yhtä harvinaisia kuin satkut!



900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CC Carlsson -90
Täällä päin jo paljon harvinaisempia kuin satkut, satkuja näkee lähes joka päivä, pystykeulatonnaria en muista milloin olisin viimeksi nähnyt (paitsi tietenkin talvipäivillä
), ehkä joskus viime kesänä. Viistokeulaisia näkee ehkä parin kuukauden välein, matalakeulaisia vähän useammin. Toisaalta Keski-Uusimaa tuntuu olevan Suomen vähätonnarisinta seutua 
Tosin yläasteella kun koulua remontoitiin seisoi rakennuksen päädyllä tuollainen mutta punainen Carlssoni kaikki päivät.


Tosin yläasteella kun koulua remontoitiin seisoi rakennuksen päädyllä tuollainen mutta punainen Carlssoni kaikki päivät.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tänään heitin uudet levyt taakse siitä huolimatta, että vanhat olivat hiljan uusittu, no ne menee sitten tuohon punaiseen jossain vaiheessa.
Laitoin akvaarion kasaan ja akun paikoilleen, mutta ei lähtenyt lämppärinpuhallin pelittämään, kait se on tehotrankku sitten sökö? Käryä tuli sisään silloin kun puhallin pysähtyi, mutta eihän se käry ainakaan tuosta nopeudensäätimestä voi tulla. Sulake ainakin on ehjä ja kyllä puhaltimen liitin on kiinni, tosin värit vaihtui kun vanhassa oli vihreä-musta pari, mutta nyt on punainen-musta johtopari.
Otin sen säätimen kannen auki ja sielä on piirikortti, missä on tinauksia, jotyen voihan se olla niistäkin kiinni tuon toimivuus vai voiko? No täytyy metsästää käytetty ja katsoa skulaako silloin.
Takasumarikin toimii kun painaa ensin etusumarien katkaisimen päälle, mikäli ei tule laitettua etusumareita täytyy tehdä tuonne katkaisimen taakse hyppylanka, vaikka harvoin tolle takasumarille mitään todellista käyttöä on.
Laitoin akvaarion kasaan ja akun paikoilleen, mutta ei lähtenyt lämppärinpuhallin pelittämään, kait se on tehotrankku sitten sökö? Käryä tuli sisään silloin kun puhallin pysähtyi, mutta eihän se käry ainakaan tuosta nopeudensäätimestä voi tulla. Sulake ainakin on ehjä ja kyllä puhaltimen liitin on kiinni, tosin värit vaihtui kun vanhassa oli vihreä-musta pari, mutta nyt on punainen-musta johtopari.
Otin sen säätimen kannen auki ja sielä on piirikortti, missä on tinauksia, jotyen voihan se olla niistäkin kiinni tuon toimivuus vai voiko? No täytyy metsästää käytetty ja katsoa skulaako silloin.
Takasumarikin toimii kun painaa ensin etusumarien katkaisimen päälle, mikäli ei tule laitettua etusumareita täytyy tehdä tuonne katkaisimen taakse hyppylanka, vaikka harvoin tolle takasumarille mitään todellista käyttöä on.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
ACC.n näytössä oli numero 2 kun laitoin virrat päälle, mikä vikakoodi mahtaa olla? Viittaisiko se tuohon puhaltimen toimimattomuuteen , vaikka se oli jo autoa ostaessani näytössä.
Elikä vikojen määrää tuo kait ilmoittaa kun mitään kirjainta en huomannut, täytyy yrittää tehdä kalibrointi tuohon ja katsoa sitten.
Elikä vikojen määrää tuo kait ilmoittaa kun mitään kirjainta en huomannut, täytyy yrittää tehdä kalibrointi tuohon ja katsoa sitten.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Laitoin tuon nopeudensäätimen paikoilleen ja tein ilmastoinnin kalibroinnin ja sen jälkeen näyttöön tuli 0 , elikä tahtooko sanoa ettei vikoja?
Siinä virtojen päällä ollessa kuului muutakin konehuoneesta, aivan kuin olisi tyhjäkäyntisäädin napsunut ja toinen mistä kuului ääntä olisi ollut ahtimen suunnalta, vai voiko sytkäkasetti tehdä niitä tulpanpuhdistus operaatiota ja ääni olisi tullutkin siitä vai pitääkö se edes mitään ääntä?
Kummitteleeko tuo kone?
Otin myös rutisevan ovipuhaltimen oikeasta takaovesta irti ja suihkuttelin voiteluainetta ja paineilmalla puhaltelemalla sain sen hiljaiseksi, moottoria en alkanut avaamaan, olisi voinut jäädä kokoamatta.
Seuraavaksi ihmettelin puuttuvaa vetosilmukkaa edessä ja löytyihän se puskurin takaa piilosta, vaan reikä puuttui, jotta saisi silmukan kierretyä paikoilleen. Äkkiäkös sen reiän teki poralla, nyt täytyisi sopiva tulppa löytää reiän peitoksi. Onkohan CS:n helmallisissa malleissa samanlainen vetosilmukka?
Siinä virtojen päällä ollessa kuului muutakin konehuoneesta, aivan kuin olisi tyhjäkäyntisäädin napsunut ja toinen mistä kuului ääntä olisi ollut ahtimen suunnalta, vai voiko sytkäkasetti tehdä niitä tulpanpuhdistus operaatiota ja ääni olisi tullutkin siitä vai pitääkö se edes mitään ääntä?
Kummitteleeko tuo kone?
Otin myös rutisevan ovipuhaltimen oikeasta takaovesta irti ja suihkuttelin voiteluainetta ja paineilmalla puhaltelemalla sain sen hiljaiseksi, moottoria en alkanut avaamaan, olisi voinut jäädä kokoamatta.
Seuraavaksi ihmettelin puuttuvaa vetosilmukkaa edessä ja löytyihän se puskurin takaa piilosta, vaan reikä puuttui, jotta saisi silmukan kierretyä paikoilleen. Äkkiäkös sen reiän teki poralla, nyt täytyisi sopiva tulppa löytää reiän peitoksi. Onkohan CS:n helmallisissa malleissa samanlainen vetosilmukka?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Vikojen määrä se on. Kun auto on -90 niin siinä on oletettavasti ACC2, vikakoodien lukuun tarvitaan kapulaa. -89 ja alle niin olis ACC1, joka antaa koodit suorilta...VMTD kirjoitti:ACC.n näytössä oli numero 2 kun laitoin virrat päälle, mikä vikakoodi mahtaa olla? Viittaisiko se tuohon puhaltimen toimimattomuuteen , vaikka se oli jo autoa ostaessani näytössä.
Elikä vikojen määrää tuo kait ilmoittaa kun mitään kirjainta en huomannut, täytyy yrittää tehdä kalibrointi tuohon ja katsoa sitten.
Minusta muistaakseni puhaltimen toimimattomuus ei aiheuttanut koodia. Sitten taas tämän ikäisissä voi olla kahta erilaista haamukoodia.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... secode.htm
Toisestakin oli tuollainen nootti olemassa, mutta en mitään ratkaisua ole löytänyt.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 9000 CC Carlsson -90
ACC 2 on näppäinten mukaan, ensimmäisten kalibrointien jälkeen näytti nollaa. Ohjeiden mukaan kait kalibroitava jos virrat poikki yli 30 minuuttia, mutta enää se ei mitään erillistä numeroa näyttöön tule.
Tänään ohjauskulmien tarkistus/säätö ja päästömittaus, Co 0,03 ja Hc alle 40 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla hieman pienemmät.
Check engine teksti tuli n. 3 km tallilta lähdön jälkeen ja kulutusmittarikin näytti hieman nousevia lukemia keskimäärin jossain 9 lirtan lukemaa, joka vaikuttaa suurelta.
Elikä nyt antoin vikokoodin vilkkumalla ja koodi 5 eli kaasuläpän asentoanturi olisi kyseessä, näinkö olisi tuolla korjattavissa kulkupuoli?
Tänään ohjauskulmien tarkistus/säätö ja päästömittaus, Co 0,03 ja Hc alle 40 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla hieman pienemmät.
Check engine teksti tuli n. 3 km tallilta lähdön jälkeen ja kulutusmittarikin näytti hieman nousevia lukemia keskimäärin jossain 9 lirtan lukemaa, joka vaikuttaa suurelta.
Elikä nyt antoin vikokoodin vilkkumalla ja koodi 5 eli kaasuläpän asentoanturi olisi kyseessä, näinkö olisi tuolla korjattavissa kulkupuoli?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Otin ahtimen tiedot kilvestä ylös, mitäs viisaammat sanoo noista numerosarjoista?
Garrett SL 0509 A
465181-2
911932
Garrett SL 0509 A
465181-2
911932
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 CC Carlsson -90
turboahdin katalysaattorimalliin
t25 ,td04 1990-1993
t25 ,td04 1990-1993
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tänään asennettiin uusi tuulilasi, no ainakin parempi kuin vanha. Mikäpä aiheuttaa natinan, joka tuli vaihdon yhteydessä, mennessä sellaista ei kuulunut? A-pilarien alapäässä on sellaiset pellit ilmeisesti tehtaalta lähtiessä, joka kait on kohta mihin lasi uutena laitetaan. Nyt siinä on jonkinmoinen rako, elikä alareunasta olisi lasi hieman ulkona ja ehkä tiivistekin on hieman ylempänä kuin vanhassa. Täytyy vissiin ottaa kojetaulun kansi auki ja kokeilla ettei ääni kuitenkin tule siitä, ihmettelen vaan miten natinat tulio juuri asennuksen yhteydessä. Hanskalokero ja alamuovit sekä apparin paikalla, että kuskinpuolella oli myös saatu liattua, mitä lie ovat puuhailleet.
Kotimatkalla huomasin, että pissapoika ei toimi, elikä moottori ei pyöri ollenkaan. En ehtinyt vielä tutkimaan vikaa, mutta pyyhkijät toimii, joten vika voisi olla pumpussa tai jossain liitoksessa, miksei pyyhkijän käyttövivussakin.
Sitten kuuluu napsaus kun kääntää rattia yleensä vasemmalle, mutta en pystynyt paikantamaan äänen aiheuttajaa. Reilummin rattia vispaten paikallaan tuntuisi ääni tulevan jostain ohjausvaihteen tienoilta, onko itse hammastangolle jotain kiristystä tai olisiko sisäpäät kuluneet? Onko kellään tullut samanlaista oiretta vastaan? Vasemmassa etupyörän laakerissa on havaittava välys, mutta muuten laakeri on äänetön.
Kotimatkalla huomasin, että pissapoika ei toimi, elikä moottori ei pyöri ollenkaan. En ehtinyt vielä tutkimaan vikaa, mutta pyyhkijät toimii, joten vika voisi olla pumpussa tai jossain liitoksessa, miksei pyyhkijän käyttövivussakin.
Sitten kuuluu napsaus kun kääntää rattia yleensä vasemmalle, mutta en pystynyt paikantamaan äänen aiheuttajaa. Reilummin rattia vispaten paikallaan tuntuisi ääni tulevan jostain ohjausvaihteen tienoilta, onko itse hammastangolle jotain kiristystä tai olisiko sisäpäät kuluneet? Onko kellään tullut samanlaista oiretta vastaan? Vasemmassa etupyörän laakerissa on havaittava välys, mutta muuten laakeri on äänetön.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls