
900c Combi Coupe MY89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
No itselläkin kyllä se istuinosa näyttää olevan oudon alhaalla takareunastaan... Vähän hankala verratakin kun vihreässä on koko penkki alustaa myöten niin erilainen, sillä kun nykyään ajaa tuntuu että istuu ihan hemmetin korkealla
Jus yv:llä ehdotti tuota puuttuvaa vieteriä, ja toisekseen kertoi että penkin oikealla puolella on jonkinlainen potero joka voi myös tuntua... Täytyy huomenissa kattella kun taas näkee ulkona jotain.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Takareunastaan alhaalla = etureunasta ylhäällä?
Jos ne on tonnarin penkit, niin etureunaan on säätö (ainaki tonnaris). Se vipu on siä reunan alla ja oikeasti hyväs piilos... Sitä en kuollaksenikaa muista, että kummalla puolella. Sellanen musta pyöreä pötkö kuitenki, jota ei vältsis säätökapulaks miellä.

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Älä perhanaJP_Vette kirjoitti:Takareunastaan alhaalla = etureunasta ylhäällä?Jos ne on tonnarin penkit, niin etureunaan on säätö (ainaki tonnaris). Se vipu on siä reunan alla ja oikeasti hyväs piilos... Sitä en kuollaksenikaa muista, että kummalla puolella. Sellanen musta pyöreä pötkö kuitenki, jota ei vältsis säätökapulaks miellä.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ei taida satkun penkit olla niin tarkkaan "tonnarin penkit", että etureunan korkeudensäätöä olisi.
Tässä kuvassa näkyy tonnarin kuskin penkin etureunan korkeuden säätövipu kuvan oikeassa yläkulmassa, musta muovikahva, jossa vaaleanharmaa tulppa päässä:

Tässä kuvassa näkyy tonnarin kuskin penkin etureunan korkeuden säätövipu kuvan oikeassa yläkulmassa, musta muovikahva, jossa vaaleanharmaa tulppa päässä:

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Jep jep, ei ollu pappamallissa moista luksusta...sen sijaan selvisi mistä ongelma voipi johtua. Seuraa kuvia.
Ensinnäkin kuva penkistä kuskin oven puolelta (ei se oikeasti keskeltä ole noin koholla, kangas vain vähän rypyssä näköjään)

Kuskin penkki etujalkatilasta, no vipu



Matkustajan penkki etujalkatilasta, samaa vaivaa muttei vielä edenneenä yhtä pitkälle

Kuskin penkki takajalkatilasta


Kun sormella painaa penkin päältä noista irtonaisista kohdista pehmusteet joustaa alaspäin ihan vapaasti.
Sen verran hyvin tuo vipu on tosiaan piilossa etten sitä itsekään löytänyt kun tonnaria kesällä koeajoin
Ensinnäkin kuva penkistä kuskin oven puolelta (ei se oikeasti keskeltä ole noin koholla, kangas vain vähän rypyssä näköjään)

Kuskin penkki etujalkatilasta, no vipu



Matkustajan penkki etujalkatilasta, samaa vaivaa muttei vielä edenneenä yhtä pitkälle

Kuskin penkki takajalkatilasta


Kun sormella painaa penkin päältä noista irtonaisista kohdista pehmusteet joustaa alaspäin ihan vapaasti.
Sen verran hyvin tuo vipu on tosiaan piilossa etten sitä itsekään löytänyt kun tonnaria kesällä koeajoin

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Juuri samalta näyttää tuo oma og:n kuskinjakkara
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Survaisin äitimuorin entiseen 900S -92:een tonnarista otetun kuskinpenkin. Ristiselän säätönumiskan joutu jättämään pois. Ei kertakaikkiaan sopinut olemaan. Muuten se meni sinne ihan nätisti. Siinäkin tosiaan oli reisituen säätö ja entisessä ei ollut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
ilmanputsarin vaihdossa niiden klipsien aukaisussa on hyvä tuökalu ihan pienehkö ruuvimeiseeli, niin ei tarvitse omia sormia laittaa ahtaaseen väliin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
^Tai sitten nostaa koko pöntön pois, saa samalla pestyä sen ja sen ympäristön.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ruuvimeisselillä olisi varmaan onnistunutkin helpommalla, mutta aika äkkiä päädyin taas tyypilliseen tahtojen taistoon jossa työkalujen ottaminen esille olisi laskettu luovuttamiseksi...antti.hakamaa kirjoitti:ilmanputsarin vaihdossa niiden klipsien aukaisussa on hyvä tuökalu ihan pienehkö ruuvimeiseeli, niin ei tarvitse omia sormia laittaa ahtaaseen väliin.
Edit:
Tosiaan, tuo pitää kyllä tehdä jossain vaiheessa...Juha96 kirjoitti:^Tai sitten nostaa koko pöntön pois, saa samalla pestyä sen ja sen ympäristön.
Tonnarin penkin runkoa ja kokonaista penkkiä on jo tarjottu, ennen sellaiseen vaihtamista ajattelin kuitenkin kattoa saisiko tuota vanhaa pohjaa vahvistettua jollakin suht. yksinkertaisella konstilla. Mihinkään suuntaan ei ole taas työviikolla asia edennyt, eikä luultavasti etene nyt viikonloppunakaan kun on nuo talvipäivät.Mertmi kirjoitti:Survaisin äitimuorin entiseen 900S -92:een tonnarista otetun kuskinpenkin. Ristiselän säätönumiskan joutu jättämään pois. Ei kertakaikkiaan sopinut olemaan. Muuten se meni sinne ihan nätisti. Siinäkin tosiaan oli reisituen säätö ja entisessä ei ollut.
Eilen ennen pesettämistä piti irrottaa takaa antennipiiskat (2 kpl), radion piiska irtosi nätisti sormin ruuvaamalla, mutta toisen puolen ehkä autopuhelimen käytössä ollut ei totellut oikein mitään työkaluja, pyöri vain kankeasti tyhjää kunnes katkesi ihan tyvestä, sitten nostelin vain jalan osaset irti ja johdon pää tipahti sisälle. Pitää jostain hankkia samanlainen kumitulppa tuohon kuin 9-3:ssa on antennireiässä... On kyllä virtaviivaisempi ilman antenneja, mutta radion antennin aion silti takaisin kiinni ruuvata. Hyvä tuuri sikäli että katkennut antenni oli täysin pystysuorassa, kun taas radion on tyylikkäästi takakenossa

Tämän episodin jälkeen pääsin sitten pesettämään ja onpa nyt nätin näköinen. Pimeällä otetuissa kuvissa ei tietenkään mitään näy ja nyt päivällä en muistanut ottaa joten kiiltoa (tai mitä siitä on jäljellä 300km maantieajon jälkeen) voi kiinnostuneet tulla katselemaan Pieksämäellä

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Kylläpäs on ollut täällä hiljaista. Ei ole hirveämmin mitään tapahtunut autoillekaan, mitä nyt olen toisen putsannut lumesta ja toista liannut ja tankannut. Tänään tuli heitettyä Helsingin matka joka luonnollisesti sisälsi liikennevaloissa seisoskelua varsinkin Mechelininkadulla ja tuli todettua että A) lambda ei enää polttele check engineä vaikka seisoisi paljonkin tyhjäkäynnillä ja B) lämpömittari oli taas melkein kello yhdessä kun pääsin lopulta valoviidakosta ohi, laski tietysti sitten taas nopeasti mutta pitänee tehdä Motonetin keikka ja ostaa uusi flektin anturi ja muuta tarpeellista. Putsailin toissapäivänä autotallin edustaa ja kunhan aurinko paistaa vielä lisää siihen voisi uskaltaa ajaa auton ja pestä käsin sekä vahata...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Termostaatin vaihto saattais myös olla paikallaan, vai onko se jo vaihdettu?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Termari vaihdettiin joulukuussa ja se lopetti lämpömittarin roikkumisen ja kylmyyden sisätiloissa. Taidan lähteä tässä lähitunteina hakemaan Motonetistä uuden flektin anturin jottei tuo ongelma eskaloidu kevään tullessa...
Niin ja check engine tervehti taas eilen, ei ole siis polttimo palanut.
Sillä ei onneksi ole suurempaa kiirettä kun noin harvoin palaa.
Niin ja check engine tervehti taas eilen, ei ole siis polttimo palanut.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Motonetin ja Puuilon reissu takana. Autossa odottelee nyt lumisateen loppua (eli ilmeisesti huomista tai ylihuomista) uusi jäähdyttimen puhallinanturi sekä tulppien vaihtoa varten monitoimitulppa-avain ja rakotulkkisarja. Mukaan tarttui myös jännä Am-Tech-vyökiinnitettävä-avainnippujojo sekä teleskooppivartinen rengas-avain, joista jälkimmäinen oli helvetin kaukaa viisas hankinta vaikken sitä ostaessani tiennytkään.
Nimittäin kun lähdin palaamaan Järvenpään suuntaan vanhaa kolmostietä rupesi kahdeksankympin nopeudessa ratti ja koko auto vibraamaan, joten käänsin seuraavan St1:n pihaan ja otin rengas-avaimen käyttöön. Tulos: vasen eturengas tiukasti kiinni, oikeassa eturenkaassa pulteissa kiristysvaraa ja molemmissa takarenkaissa pultit roimasti löysällä. Takavanteissa myös jonkin verran lunta ja jäätä. Jatkoin matkaa ja vibraaminen jatkui edelleen ehkä vähän lievempänä, mutta vedin sitten pari lukkojarrutusta kun ei ollut muuta liikennettä ja johan rupesi vähenemään. Ensimmäisellä jarrutuksella meinasi koko auto heittää totaalisen poikittain, toisella menikin sitten jo paljon suorempaan. Vähän aktiivisemmalla ajamisella ja parempikuntoiselle tielle vaihtamalla loppui sitten melkolailla kokonaan, jäljelle jäi vain euromaster(TM)-epämukavuus.
Pistän auton syyksi tuon etujarrujen heikkenemisen, mitäs on niin pirun tiheät välitykset ettei jarruja tarvitse kuin valumisen pysäyttämiseen risteyksissä moottorijarrutuksen hoitaessa kaiken muun
Nimittäin kun lähdin palaamaan Järvenpään suuntaan vanhaa kolmostietä rupesi kahdeksankympin nopeudessa ratti ja koko auto vibraamaan, joten käänsin seuraavan St1:n pihaan ja otin rengas-avaimen käyttöön. Tulos: vasen eturengas tiukasti kiinni, oikeassa eturenkaassa pulteissa kiristysvaraa ja molemmissa takarenkaissa pultit roimasti löysällä. Takavanteissa myös jonkin verran lunta ja jäätä. Jatkoin matkaa ja vibraaminen jatkui edelleen ehkä vähän lievempänä, mutta vedin sitten pari lukkojarrutusta kun ei ollut muuta liikennettä ja johan rupesi vähenemään. Ensimmäisellä jarrutuksella meinasi koko auto heittää totaalisen poikittain, toisella menikin sitten jo paljon suorempaan. Vähän aktiivisemmalla ajamisella ja parempikuntoiselle tielle vaihtamalla loppui sitten melkolailla kokonaan, jäljelle jäi vain euromaster(TM)-epämukavuus.
Pistän auton syyksi tuon etujarrujen heikkenemisen, mitäs on niin pirun tiheät välitykset ettei jarruja tarvitse kuin valumisen pysäyttämiseen risteyksissä moottorijarrutuksen hoitaessa kaiken muun

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tuo penkin löystynyt verhoilu johtuu varmaan kiristyslankojen sukan repeämisestä, jolloin kangas pääsee karkaamaan ja verhoilu löystyy. Päälinen irti ja ompelemaan uusi sukka lankojen ympärille ja taas istuu hyvin.
Noiden penkkien tikkaus on vähän erilainen kuin tuon cc-tontun, joten sielä voi olla erilaiset kiristyslangat.
Noiden penkkien tikkaus on vähän erilainen kuin tuon cc-tontun, joten sielä voi olla erilaiset kiristyslangat.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls