Projektipäiväkirja...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Olen huomannut tuon inspiraation kanssa, että parhaiten sitä saa, kun ottaa jonkun tarkkailijaksi/apuriksi. Sitten on pakko tehdä, ei kehtaa laiskotella :D

Nyt saa hetkeksi riittä tuo ruuvailu. Tai mistäs sen tietää, jos jossain vaiheessa sais tehtyä "oikean" mittasen työkalun kampiakselin hihnapyörän pultin irroittamiseen. Tarkoittaa hylsyä hitsattuna pitkään varteen. Sitten sais ainakin tiivisteet vaihdettua sinne jakoketjun päähän.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Saa sen Matti sillä lenkilläkin, asetat sen tukevasti paikalleen ja pyöräytys startilla. ;)
Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jeps, sitä tuo kaima ehdottikin, en olis kyllä yksinäni uskaltanut edes kokeilla :oops: . Olin kyllä jo ennättänyt luovuttaa silloin viikonloppuna. Parempi niin, sillä en olis kerenny saamaan autoa valmiiksi ennen maanantaiaamua. Kattoo nyt, jos tosiaan tekis oman työkalun silti, niin vois palautella sulle tuon lenkin ja sen paisarin korkin. Kävin varulta hakemassa Mäntykorvelta uuden(käytetyn), joka pitäis olla toimiva. Kattoo sitten myöhemmin, kun uusi inspiraatio iskee :lol:

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kampiakselin hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ko. hihnapyörän saa kyllä helpoiten pois auton omalla startilla. Puolanjohto vain irti, että ei lähde vahingossakaan käyntiin. Kyse ei ole mistään pitkästä pyörityksestä, vaan lähinnä suurin momentti otetaan pois ja sitten käsin loput. Vanha, hiukan kärsinyt varsi, ympärille jotain rättiä varmuuden vuoksi ja varovasti & nopeasti starttia. Lähtee irti. Itse asiassa, kun vaihdoin ex-karvalakki -85:eeni öljypumpun tiivistettä, se oli työn helpoin osuus.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No eikös me sitä tässä oo vähä tuumailtu...?

Selvyyden vuoksi kerron että viimeksi kun Matti yritti niin autosta oli niin paljon osia irti että starttaaminen ei ollut vaihtoehto.
Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, irti oli nimittäin sylinterikansi, akku, jäähdytin, imu/pakosarjat, ja paljon pikkusälää. Mutta jos tuo jakopää pysyisi kuosissaan, niin voisihan tosiaan jonain sopivana ajankohtana laittaa uudet tiivisteet tuonne hihnapyörän puolelle. Ei varmaankaan mahdoton homma, öljypumppu irti ja siinähän se. No, helpommin sanottu kuin tehty :lol:

Taitaa muuten käydä niin, että pitää avata kaasarit. Alkaa olemaan epäilys siitä, että polttoainepinta ei ole sama molemmissa/muuttuu. Toiset kohot tilalle ja tarkistus. Jos alkais sitten toimimaan. Hyvinhän tuo ajossa kestää, mutta saa olla säätämässä liian usein. Ei muuta, kun kyselemään taas tallia...

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin