Mistä ostit ja sarja suunnilleen kustansi?arska-66 kirjoitti:Avasin suutin tukin ja tutkin suuttimet eikä ollut oikeastaan mitään likaa mutta varmuuden vuoksi uusin suuttimiin O-renkaat ja suodattimet ja kylläpäs käy nyt hienosti Suosittelen huoltosarjan ostamista mikä sisältää O-renkaat ja suodattimet suuttimiin Autolla ajettu pelkästään etanolilla noin 25000 km eikä mitään ongelmia Auto on Saab 9-5 2,3 t automaatti 1998
Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ebay:stä ostin kirjoita hakuun Saab 9-5 9-3 Fuel injector service kit o-rings filters
hinta postituskuluineen oli 29,98 dollaria
hinta postituskuluineen oli 29,98 dollaria
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
St1:ltä vastattiin seuraavaa tiedusteluuni suuttimien tukkeutumisongelmasta
St1 kirjoitti:Olemme epäilleet, että RE85:een lisättävä väriaine olisi edesauttamassa tätä. Olemmekin päässeet tullin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että väriaine saadaan jättää pois tuotteesta. Toisaalta meillä on olemassa vuosien kokemus FFV-malleilla ajamisesta vuodesta 2009 alkaen ilman, että tällaista ongelmaa olisi esiintynyt
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Niinno, onko noiden FFV autojen polttoaineena ollut vuoden ympäri pelkkä RE85 vai onko ajettu samankaltaisen suosituksen mukaan kuin saabin biopowereita eli bensatankillinen toisinaan ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Samaa ongelmaa ollut jenkeissä E85:n kanssa eikä siellä väriaineisteta etanolia.. Eiköhän se ongelma ole siinä bensan lisäaineessa kuten GM:lla töissä ollut/oleva henkilö tiesi kertoa. Jännää ettei ST1 ole ainakaan virallisesti tietoinen asiasta?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
heh:) nyt yli 100tkm mittarissa viinalla! no, problem. vois kesällä aulkaista suuttimen ja kattoo oisko siellä mönjöö tai tms. tukosta. Vois ottaa kuva suuttimesta ja postata sen tänne... ennen viinaa n.130 tkm bensalla.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
En nyt viitsi kymmentä sivua kahlata läpi, joten voi olla vanha linkki:
http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... stcount=42
http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... stcount=42
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Sain vastauksen lähettämääni lisätiedusteluun asiasta.St1 asiakaspalvelu kirjoitti:Olemme epäilleet, että RE85:een lisättävä väriaine olisi edesauttamassa tätä. Olemmekin päässeet tullin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että väriaine saadaan jättää pois tuotteesta. Toisaalta meillä on olemassa vuosien kokemus FFV-malleilla ajamisesta vuodesta 2009 alkaen ilman, että tällaista ongelmaa olisi esiintynyt
Frostwind kirjoitti:Kiitos vastauksestanne. Tämä ongelma onkin mielenkiintoine, sillä se tosiaankin tuntuu koskevan vain osaa autoista. Jotkut ovat ajaneet kymmeniä tuhansia kilometrejä tankkaamatta välillä bensaa tai käyttämättä suutintenpuhdistusaineita (Redline SI-Alcohol) ja joillakin käyttäjillä suutinten tukkeentumisoireita on ilmaantunut jo muutamien tuhansien ajokilometrien jälkeen.
Voisiko huohotuksesta tai huonokuntoisesta ahtimesta imusarjaan joutuva öljy yhdistettynä RE85 ainesosiin edesauttaa ilmiön syntymistä?
St1 asiakaspalvelu kirjoitti:Selvittelin asiaa muutamalta taholta, mutta ei tästä varmuutta taida kovin helposti saa. E85:ssä käytetään nimenomaan siihen tarkoitettua lisäainetta, joka tuskin noita ongelmia aiheuttaa. Alla muutamia ajatuksia
"Minulla ei ole mitään varmaa tietoa, mutta öljyn syyksi en tätä laskisi. Öljy voi kyllä liata imusarjan seinämiä ja imuventtiilejä, mutta tuskin suuttimia. Todennäköisemmin suuttimien läpi kulkevasta polttoaineesta kertyy jotain suuttimien kärkiin, runsaat pysähdykset voivat hyvinkin lisätä karstoittumisen vaaraa.
Teimme kauan aikaa sitten suoraruiskutteisella dieselmoottorilla kokeita puhtaalla rypsiöljyllä. Yksi ongelma oli lyhyessä ajassa syntynyt karstamöykky suuttimien kärkiin, aikansa kasvettuaan karsta kyllä irtosi ja uusi möykky alkoi kasvaa. Lämpötilat olivat tietysti paljon suuremmat kuin tässä tapauksessa, mutta onpahan yksi esimerkki siitä, että lähes jatkuva polttoainevirta ja suuri ruiskutuspainekaan ei estä karstan kertymistä suuttimien päihin.
Minulla ei ole tuoretta tietoa asiasta, mutta aikoinaan E85:llä piti käyttää erityistä puhtaana pitävää lisäainetta. Tavallinen bensiinin lisäaineistus aiheutti kuvatunlaisia ongelmia. Olisiko autoihin tankattu välillä tavallista E10-bensiiniä, jossa on sopimaton lisäaineistus?
Meillä ei ole tullut mittauksissa vastaan tällaista ilmiötä. Eikö Ruotsissa myynnissä ollut E85 polttoaine aiheuttanut suutinongelmia aiemmin ja nimenomaan sen sisältämän lisäaineen takia? Onko mahdollista, että nämä ongelmalliset Saabit on tuotu käytettynä Ruotsin puolelta? Kyseessä tuskin on etanolin auton polttoainejärjestelmästä liuottaman lian aiheuttama ongelma, koska tankista lionneen lian pitäisi jäädä kiinni jo polttoainesuodattimeen.
Nyt kyse oli ilmeisesti vain Saabeista. Onko tietoa oliko mukana yhtään alkuperäistä FFV autoa? Onko teillä tietoa onko ongelmaa esiintynyt muiden automerkkien kohdalla? Mikäli ongelma on ilmennyt vain muunnossarjan avulla muunnettujen autojen kohdalla, niin kyseessä voi olla, etenkin vanhempien autojen kohdalla, materiaalien yhteensopimattomuus etanolin kanssa."
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Tähän voin itse kommentoida, tankillinen bensaa korjasi häiriön. Nyt on ajettu monta tankillista e85:llä tuon jälkeen.Mertmi kirjoitti:No meidän femma oireilu jo huonoina startteina. Lähinnä käynti huonoa alussa. Tankillinen bensaa ajettu väliin ja nyt etanolipitoisuus 67%. Ihan normisti käynnistyy. Seuraavalla tankkauskerralla nousee pitoisuus lähemmäs 85%. Sit näkee miten pelaa. Hyvä juttu tuo flexifuel-tyyppinen toiminta. Voi sekakäyttää ilman mitään omia säätöjä tai ecujen vaihtoja
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
kyselitkö yhtään tässä asiassa jakamoiden osuutta asiaan, eli onko st1:llä tiedossa miten ja mistä tankeista nuo re85 tankit on? voisiko sieltä tulla jotain?Frostwind kirjoitti:Sain vastauksen lähettämääni lisätiedusteluun asiasta.St1 asiakaspalvelu kirjoitti:Olemme epäilleet, että RE85:een lisättävä väriaine olisi edesauttamassa tätä. Olemmekin päässeet tullin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että väriaine saadaan jättää pois tuotteesta. Toisaalta meillä on olemassa vuosien kokemus FFV-malleilla ajamisesta vuodesta 2009 alkaen ilman, että tällaista ongelmaa olisi esiintynyt
Frostwind kirjoitti:Kiitos vastauksestanne. Tämä ongelma onkin mielenkiintoine, sillä se tosiaankin tuntuu koskevan vain osaa autoista. Jotkut ovat ajaneet kymmeniä tuhansia kilometrejä tankkaamatta välillä bensaa tai käyttämättä suutintenpuhdistusaineita (Redline SI-Alcohol) ja joillakin käyttäjillä suutinten tukkeentumisoireita on ilmaantunut jo muutamien tuhansien ajokilometrien jälkeen.
Voisiko huohotuksesta tai huonokuntoisesta ahtimesta imusarjaan joutuva öljy yhdistettynä RE85 ainesosiin edesauttaa ilmiön syntymistä?St1 asiakaspalvelu kirjoitti:Selvittelin asiaa muutamalta taholta, mutta ei tästä varmuutta taida kovin helposti saa. E85:ssä käytetään nimenomaan siihen tarkoitettua lisäainetta, joka tuskin noita ongelmia aiheuttaa. Alla muutamia ajatuksia
"Minulla ei ole mitään varmaa tietoa, mutta öljyn syyksi en tätä laskisi. Öljy voi kyllä liata imusarjan seinämiä ja imuventtiilejä, mutta tuskin suuttimia. Todennäköisemmin suuttimien läpi kulkevasta polttoaineesta kertyy jotain suuttimien kärkiin, runsaat pysähdykset voivat hyvinkin lisätä karstoittumisen vaaraa.
Teimme kauan aikaa sitten suoraruiskutteisella dieselmoottorilla kokeita puhtaalla rypsiöljyllä. Yksi ongelma oli lyhyessä ajassa syntynyt karstamöykky suuttimien kärkiin, aikansa kasvettuaan karsta kyllä irtosi ja uusi möykky alkoi kasvaa. Lämpötilat olivat tietysti paljon suuremmat kuin tässä tapauksessa, mutta onpahan yksi esimerkki siitä, että lähes jatkuva polttoainevirta ja suuri ruiskutuspainekaan ei estä karstan kertymistä suuttimien päihin.
Minulla ei ole tuoretta tietoa asiasta, mutta aikoinaan E85:llä piti käyttää erityistä puhtaana pitävää lisäainetta. Tavallinen bensiinin lisäaineistus aiheutti kuvatunlaisia ongelmia. Olisiko autoihin tankattu välillä tavallista E10-bensiiniä, jossa on sopimaton lisäaineistus?
Meillä ei ole tullut mittauksissa vastaan tällaista ilmiötä. Eikö Ruotsissa myynnissä ollut E85 polttoaine aiheuttanut suutinongelmia aiemmin ja nimenomaan sen sisältämän lisäaineen takia? Onko mahdollista, että nämä ongelmalliset Saabit on tuotu käytettynä Ruotsin puolelta? Kyseessä tuskin on etanolin auton polttoainejärjestelmästä liuottaman lian aiheuttama ongelma, koska tankista lionneen lian pitäisi jäädä kiinni jo polttoainesuodattimeen.
Nyt kyse oli ilmeisesti vain Saabeista. Onko tietoa oliko mukana yhtään alkuperäistä FFV autoa? Onko teillä tietoa onko ongelmaa esiintynyt muiden automerkkien kohdalla? Mikäli ongelma on ilmennyt vain muunnossarjan avulla muunnettujen autojen kohdalla, niin kyseessä voi olla, etenkin vanhempien autojen kohdalla, materiaalien yhteensopimattomuus etanolin kanssa."
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Edellä on kaikki mitä kysyin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Olikos tämä linkki jo postattu eli http://www.transeco.fi/files/642/TransE ... eisiin.pdf
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
VTT:n tutkimusraportti saatavilla näköjään nykyään tämän linkin takaa.tomeka kirjoitti:Olikos tämä linkki jo postattu eli http://www.transeco.fi/files/642/TransE ... eisiin.pdf
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Näitä en äkkiseltään sigun autoon löytänyt...arska-66 kirjoitti:Ebay:stä ostin kirjoita hakuun Saab 9-5 9-3 Fuel injector service kit o-rings filters
hinta postituskuluineen oli 29,98 dollaria
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Löytyisköhän täältä lähempää http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... araosat-3/
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit