paisuntasäiliön paine
Re: paisuntasäiliön paine
Jospa aloittaisit paisuntasäiliön irrottamisella ja pesemisellä? Sokkeloisen paisuntasäiliön saa aika kivasti kirkastumaan ravistelemalla kidesoodaa säiliössä. Korkki kiinni, letkulähdöt tukkoon, ihan pieni määrä vettä sekaan, jotta rakeet hiukan liukenevat ja liikkuvat. Lopuksi huuhtelu runsaalla vedellä. Pinttyneeseen karstaan auttaa liuotushoito, säiliö täyteen soodaa ja kuumaa vettä, seuraavana päivänä ravistelua kidesoodalla.
Sooda on ainakin kivempaa säiliön nopeaan puhdistamiseen ravistelemalla kuin esimerkiksi hiekka. Sooda liukenee veteen ja saa varmasti kaiken pois.
Jäähdytysjärjestelmän puhdistusaine Bar's Nural on lähinnä natriumkarbonaattia, soodaa.
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... p-3888-85/
Sooda on ainakin kivempaa säiliön nopeaan puhdistamiseen ravistelemalla kuin esimerkiksi hiekka. Sooda liukenee veteen ja saa varmasti kaiken pois.
Jäähdytysjärjestelmän puhdistusaine Bar's Nural on lähinnä natriumkarbonaattia, soodaa.
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... p-3888-85/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: paisuntasäiliön paine
Uus korkki paikallaan, kone lämpimäksi ja korkki auki -> Pelkkä suhahdus..
Ilmeisesti Satkun korkki ei sitten sopinutkaan, tai oli myös viallinen.
Ilmeisesti Satkun korkki ei sitten sopinutkaan, tai oli myös viallinen.
9-5 2.0t Biopower Vector Wagon -06
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
Re: paisuntasäiliön paine
Hieno juttu että korkinvaihto auttoi. Toi on mun mielestä mahtava kone ajella kun kaikki palikat pelittää. Vääntää oikeen mukavasti ja luonnollisesti. Pitäisköhän ostaa keväämmällä itellekin uudestaan? Tyhmänä omani myin viime vuonna, hyvin toimivan ja vaihtokoneellisen helmen. Ja halvalla meni kun piti päästä mukamas diiselistä eroon.
9-5
Re: paisuntasäiliön paine
Hyvä, että Jonssonin ongelma ratkesi.teleslice kirjoitti:Hieno juttu että korkinvaihto auttoi. Toi on mun mielestä mahtava kone ajella kun kaikki palikat pelittää. Vääntää oikeen mukavasti ja luonnollisesti. Pitäisköhän ostaa keväämmällä itellekin uudestaan? Tyhmänä omani myin viime vuonna, hyvin toimivan ja vaihtokoneellisen helmen. Ja halvalla meni kun piti päästä mukamas diiselistä eroon.
Samaa mieltä koneen käyttöominaisuuksista ja vetää mukavan korkealle. Tulehan hieromaan meikäläisen autosta kauppoja, saattas lähteä sopuhintaan Saabistille.
Re: paisuntasäiliön paine
Ei vaan osta multa pois =) Hyvä Saabbi, hyvällä hintaa!
9-5 2.0t Biopower Vector Wagon -06
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
Re: paisuntasäiliön paine
Eipä se korjaantunutkaan.. n. 1000 km ajettua lämpimänä korkki auki ja taas yrittää pukata pihalle ja pulputtaa reippaasti. Eipä se auta ku tilata kannen tiivisteet ja kattoa sitte uuestaan.
Osaako kukaan sanoa kauan tiivisteiden vaihdossa suurinpiirtein kestää?
Osaako kukaan sanoa kauan tiivisteiden vaihdossa suurinpiirtein kestää?
9-5 2.0t Biopower Vector Wagon -06
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
9-5 3.0 TiD Vector Wagon -02
900S 2.3i -94
Re: paisuntasäiliön paine
Kuten aikaisemmin kirjoitin on aikamoinen savotta. Eiköhän siihen pari päivää ammattimieheltäkin mene jos kaikki tekee huolellisesti.jonssoni kirjoitti:Eipä se korjaantunutkaan.. n. 1000 km ajettua lämpimänä korkki auki ja taas yrittää pukata pihalle ja pulputtaa reippaasti. Eipä se auta ku tilata kannen tiivisteet ja kattoa sitte uuestaan.
Osaako kukaan sanoa kauan tiivisteiden vaihdossa suurinpiirtein kestää?
Multa löytys yhdet ylimääräiset kaksloviset tiivisteet. Tosin suosittelen suoraan tiivistesarjan ostoa, missä tulee kaikki moottorin tiivisteet. Lisäksi tarttet uudet kannen pultit, kansi olisi hyvä plaanata ja sitä rataa...
Re: paisuntasäiliön paine
Kuten aikaisemmin kirjoitin on aikamoinen savotta. Eiköhän siihen pari päivää ammattimieheltäkin mene jos kaikki tekee huolellisesti.jonssoni kirjoitti:Eipä se korjaantunutkaan.. n. 1000 km ajettua lämpimänä korkki auki ja taas yrittää pukata pihalle ja pulputtaa reippaasti. Eipä se auta ku tilata kannen tiivisteet ja kattoa sitte uuestaan.
Osaako kukaan sanoa kauan tiivisteiden vaihdossa suurinpiirtein kestää?
Multa löytys yhdet ylimääräiset kaksloviset tiivisteet. Tosin suosittelen suoraan tiivistesarjan ostoa, missä tulee kaikki moottorin tiivisteet. Lisäksi tarttet uudet kannen pultit, kansi olisi hyvä plaanata ja sitä rataa...
Re: paisuntasäiliön paine
Viime syksynä kyselin tiivistesarjaa Tampereen metroautosta hinta 1100eur
Re: paisuntasäiliön paine
Näyttää ebayssä olevan alle puolet tuosta.
Re: paisuntasäiliön paine
Pistetääs kysymys tähän viestiketjuun, kun liippaa hieman aihetta.
Omassani hukkaa nestettä noin litran per 1000km. Kone tila on kuskin puolelta jäähdytysnesteen sotkema, samoin auton pohja. Vaihdoin nyt paisuntasäiliön korkin ja testiajot menossa. Kone pesty, niin näkee falskaako vielä.
Seuraavana meinasin vaihtaa paisuntasäiliön jos vielä tulvii.
Mutta mitä eroa on bensa ja diesel mallien paisuntasäiliöillä? Ja voisiko joku laittaa kuvan omasta säiliöstään päältä päin. Minun autossa oudon näköisiä T-haara virityksiä heti säiliöltä lähtevissä letkuissa.
Omassani hukkaa nestettä noin litran per 1000km. Kone tila on kuskin puolelta jäähdytysnesteen sotkema, samoin auton pohja. Vaihdoin nyt paisuntasäiliön korkin ja testiajot menossa. Kone pesty, niin näkee falskaako vielä.
Seuraavana meinasin vaihtaa paisuntasäiliön jos vielä tulvii.
Mutta mitä eroa on bensa ja diesel mallien paisuntasäiliöillä? Ja voisiko joku laittaa kuvan omasta säiliöstään päältä päin. Minun autossa oudon näköisiä T-haara virityksiä heti säiliöltä lähtevissä letkuissa.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: paisuntasäiliön paine
Tiivistesatsi, Metrolla, yläpäähän, 3.0TiD koneeseen, silloin kesällä -12 muistaakseni 329€ (OVH-hinta) oli hintapyyntinä....bemaristi kirjoitti:Viime syksynä kyselin tiivistesarjaa Tampereen metroautosta hinta 1100eur
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: paisuntasäiliön paine
Minä vielä kaipailisin vinkkiä tuon paisuntasäiliön kanssa.
Eli mitä eroa bensa ja diesel mallien säiliöillä?
Olisiko mahdollista saada joltain kuvaa 3.0TiD paisuntasäiliöstä?
EPC:n, kuva on hieman epäselvä. Mutta tuleeko säiliöön kolme vai neljä letkua kiinni? Minun autossa säiliä, mihin tulee vain kaksi letkua..
Eli mitä eroa bensa ja diesel mallien säiliöillä?
Olisiko mahdollista saada joltain kuvaa 3.0TiD paisuntasäiliöstä?
EPC:n, kuva on hieman epäselvä. Mutta tuleeko säiliöön kolme vai neljä letkua kiinni? Minun autossa säiliä, mihin tulee vain kaksi letkua..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951