Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Juu alempi, jossa 6-Gang Getriebe meinaa 6-vaihteista
Ei toi työsylinteri kyllä pahan hintainen ole tuolta ostettuna. Voi olla, että sais halvemmallakin jostain.
Ei toi työsylinteri kyllä pahan hintainen ole tuolta ostettuna. Voi olla, että sais halvemmallakin jostain.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
vielä yksi kysymys arvon mekaanikot
mootorikoodini on B207L ja tuossa lukee moottorikoodille B207R meneekö se silti paikalleen mukisematta?
mootorikoodini on B207L ja tuossa lukee moottorikoodille B207R meneekö se silti paikalleen mukisematta?
9-3 Tids -08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
B207L ja B207R ei ole eroa tuossa kohdin 6-vaihteisen manuaalin yhteydessä. Samat vauhtipyörät ja kytkimet tehtaalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Oman tulkintani mukaan 6-vaihteisen paketti sisältää työsylinterin: kun avaa varsinaisen tuotesivun, lukee siellä "inkl. Zentralausrücker". Saksaa en ymmärrä minäkään, mutta englanniksi "google-translatoituna" on tuo termi "includes CSC = CONCENTRIC SLAVE CYLINDER", eli "mukana työsylinteri" - mutta kannattaa varmistaa vielä myyjältä paketin sisältö.avaittinen kirjoitti:Ja muut tilpehöörit taitaa saada jopa marmori tiskiltä? (Työsylinterit jne) meinasin että ei ole jotain erikseen tuohon pakettiin tarkoitettua sylinteriä sun muuta. Ettei käy niin että joku osa puuttuu ja sit ihmetellään ja tilaillaan kun auto levällään.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
5-vaihteisen kytkinpaketista laitettu tilaus sisään performance-kupplung.de:hen. Pitänee huikata niille parin päivän päästä että tsekkaavat maksun perillepääsyn.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Laitoin tilauksen ja tulossa on. Heti tuli vastaus kun rahat näkyivät siellä. Nopeaa toimintaa.
Toistaiseksi ei ole kerenny tulemaan mielikuvaa hukkaan heitetystä rahasta
Tuli ihan kirjekkin kotiin saksaa tosin enemmän kun laki sallii mutta sen verran ymmärsin että upsilla tulossa ovelle päin
Toistaiseksi ei ole kerenny tulemaan mielikuvaa hukkaan heitetystä rahasta
Tuli ihan kirjekkin kotiin saksaa tosin enemmän kun laki sallii mutta sen verran ymmärsin että upsilla tulossa ovelle päin
9-3 Tids -08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Hyvä kuulla, että nopea palvelu ei ollut vain sattumaa omalla kohdallaavaittinen kirjoitti:Laitoin tilauksen ja tulossa on. Heti tuli vastaus kun rahat näkyivät siellä. Nopeaa toimintaa.
Toistaiseksi ei ole kerenny tulemaan mielikuvaa hukkaan heitetystä rahasta
Tuli ihan kirjekkin kotiin saksaa tosin enemmän kun laki sallii mutta sen verran ymmärsin että upsilla tulossa ovelle päin
Toimii kyllä todella kiitettävästi kaikki ja takaavat tällä kyllä myyntiä itselleen
Hyvät kokemukset kytkimen laadusta saa hymyn nousemaan aina kun painaa pedalinta pohjaan
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Noniin eli paketti tuli paripäivää sitten niin kuin piti ja kyllä paketissa oli myös työsylinteri.
2.5 saan paketin sisuksiin eli kerron sen jälkeen miten sassi pelittää 6 vaihteisessa.
2.5 saan paketin sisuksiin eli kerron sen jälkeen miten sassi pelittää 6 vaihteisessa.
9-3 Tids -08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Joo kuusivaihteisen osalta tuolla lukeekin että työsylinteri on mukana "inkl. Zentralausrücker", mutta 5-vaihteisessa ei tule mukana "Ohne...". Hintaeroakin lähes sen verran mitä tuolla sivuilla työsylinterin hinta erikseen on.
Edit: Tilasin itse Neobrotherssilta työsylinterin. Jäi postikuluineen noin 20e halvemmaksi kuin tuolla on hinta (ja postikulut olisivat saattaneet nousta).
Edit: Tilasin itse Neobrotherssilta työsylinterin. Jäi postikuluineen noin 20e halvemmaksi kuin tuolla on hinta (ja postikulut olisivat saattaneet nousta).
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Työsylinteri tuotiin äsken ovelle Fedexin toimesta. Eilen 15.30 tilaus ja äsken toimitus. Kohtuullisen nopeaa toimintaa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Käytin pitkän viikonlopun hyväkseni ja asensin vihdoin omaankin autoon performance-kupplung:n kytkinsarjan paikoilleen. Ensivaikutelmana miellyttävä poljinvoima- ja tuntuma - kytkin tuntuu juuri sellaiselta, miltä käyttöauton kytkimen pitääkin.
Laitetaan keväämmällä raporttia, miten uusi kytkin ottaa päivitettävät hevoset ja newtonmetrit vastaan.
Laitetaan keväämmällä raporttia, miten uusi kytkin ottaa päivitettävät hevoset ja newtonmetrit vastaan.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tänään sain auton kytkimenvaihdosta. Hyvältä tuntuu ja nyt löytyy vetoja isoimmallakin vaihteella. Kohta saa kesärenkaatkin alle. Tuntuma kyllä muuttui vanhaan verrattaessa. Kevyt ja irrottaa/ottaa napakammin.
Metroautossa ihmettelivät että onko vääränlainen levy toimitettu ja soittivat varmistaakseen. Mekaanikot olisivat jo laittaneet hyllystä vakiolevyn paikalleen, koska tästä levystä ei jousitusta löydy. Onneksi työnjohtaja ajatteli, että ehkäpä tälle löytyy syy. Ja löytyikin.
Metroautossa ihmettelivät että onko vääränlainen levy toimitettu ja soittivat varmistaakseen. Mekaanikot olisivat jo laittaneet hyllystä vakiolevyn paikalleen, koska tästä levystä ei jousitusta löydy. Onneksi työnjohtaja ajatteli, että ehkäpä tälle löytyy syy. Ja löytyikin.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Onkos kukaan tuota kytkinremppaa tehnyt autotalliolosuhteissa ilman autonosturia?
Lähinnä kiinnostaa mitä kaikkea sen apurungon mukana on tulossa että onko tekemätön tehtävä autotunkeilla. Yhteen Astraan vastaavan keissin jouduin tekemään kun oli juuri sellaista mallia jossa piti apurunko irroittaa jotta sai kytkimen vaihdettua, arvelin että tokkopa tuo loppupeleissä niin kauheasti eroaa, mitä nyt painoa varmasti osilla on.
WISiä jo tiirailin mutta käytännön kokemukset kiinnostaa...
Tässä -06 1.8t pitäis lie olla se kiinteä pyörä kuten mainintaa ollutkin eli hankintalistalle riittänee kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri tiivisteiden lisäksi.
Lähinnä kiinnostaa mitä kaikkea sen apurungon mukana on tulossa että onko tekemätön tehtävä autotunkeilla. Yhteen Astraan vastaavan keissin jouduin tekemään kun oli juuri sellaista mallia jossa piti apurunko irroittaa jotta sai kytkimen vaihdettua, arvelin että tokkopa tuo loppupeleissä niin kauheasti eroaa, mitä nyt painoa varmasti osilla on.
WISiä jo tiirailin mutta käytännön kokemukset kiinnostaa...
Tässä -06 1.8t pitäis lie olla se kiinteä pyörä kuten mainintaa ollutkin eli hankintalistalle riittänee kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri tiivisteiden lisäksi.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Itse vaihdoin omaani pääsiäisenä "autotalliolosuhteissa", joskin ulkotiloissa
Apurunko ja vaihdelaatikko ovat kummatkin kohtuullisen painavia osia - itse ratkaisin niiden käsittelyn seraavasti:
apurungon laskemista ja nostamista varten askartelin puusta mittatarkan telineen
vaihteiston ja apurunkotelineen nostoa varten hankin "lattiamallisen" vaihteistotunkin
apurunko laskettuna telineen päällä
Ilman em. osia varmasti pärjäilee, vaikkapa parin tunkin avustamana, mutta kyllä nuo kovasti helpottivat, kun työskentely tapahtui yksin, auton ollessa 50cm korkeudessa.
WIS:ssä huomasin projektia tehdessä (ainakin) kaksi virheellistä/puutteellista tietoa:
Jos WIS:n ohjeita seuraa, ei apurungon mukana tule muuta kuin alatukivarret.Lähinnä kiinnostaa mitä kaikkea sen apurungon mukana on tulossa että onko tekemätön tehtävä autotunkeilla.
Apurunko ja vaihdelaatikko ovat kummatkin kohtuullisen painavia osia - itse ratkaisin niiden käsittelyn seraavasti:
apurungon laskemista ja nostamista varten askartelin puusta mittatarkan telineen
vaihteiston ja apurunkotelineen nostoa varten hankin "lattiamallisen" vaihteistotunkin
apurunko laskettuna telineen päällä
Ilman em. osia varmasti pärjäilee, vaikkapa parin tunkin avustamana, mutta kyllä nuo kovasti helpottivat, kun työskentely tapahtui yksin, auton ollessa 50cm korkeudessa.
Omassa MY07 1.8t:ssa oli ainakin kiinteä vauhtipyörä, joka tosin vaihtui vahvistetun Aero-kytkimen myötä kaksi-massaiseen. Lisäksi vaihdoin kampiakselin takastefan, vaihteiston poskistefat ja työsylinterin.Tässä -06 1.8t pitäis lie olla se kiinteä pyörä kuten mainintaa ollutkin eli hankintalistalle riittänee kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri tiivisteiden lisäksi.
WIS:ssä huomasin projektia tehdessä (ainakin) kaksi virheellistä/puutteellista tietoa:
- WIS:ssä irroitetaan kuusi pulttia vaihteiston ja moottorin välistä - todellisuudessa niitä on seitsemän ja se "puuttuva" on n. klo 12:00, kanta moottorin puolella
- työsylinteri esitäytetään jarrunesteellä ennen vaihteiston kiinnitystä paikoilleen. Ohjekuvan ja -tekstin mukaan vaihteistossa on "pallomainen" paineliitäntä, johon kiinnitetään 8mm letku - näin ei kuitenkaan ole (ainakaan omassa autossa), vaan liitäntä on n. 9mm reikä, johon menee urospuolinen pikaliitin. Esitäyttö onnistunee varmastikin monellakin tapaa letkuvirityksin, mutta koska kotoa löytyy pikkuinen metallisorvi, päätin "hifistellä" ja koneistin muovista sopivan o-renkaallisen pikaliittimen:
Saabiton Saabisti