Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Olisi ostettava uudempi automobiili käyttöön. Tunnen 900-92 2.1i ja siinä ei ole ollut mitään vikaa kulutusosien lisäksi 330 000 on mitarissa. Kampiakselin stefat vuotaa ja hyvä että öljy vaihtuu.
Tarkoitus ostaa Saab 9-5 2.0t Linear Business Wagon A 2003 tai Saab 9-5 2.3T 2002.
Hieman arveluttaa automaatti, sytkäboksi ja turbo.
9-5 on hieno auto mutta kaikenlainen pikkuvikaisuus harmittaa.
Mitä teen kun en tunne 9-5 kulkinetta 2002 - 2003 vuosilta?
Olisi tarjolla sedan 9-5 2.0t 2002 118 tkm mittarissa paikkakunnalla tunnetulta henkilöltä suomi auto. Kommenttia 2,0t ja 2,3t kestävyyseroista. Tasapainoakselien kanssa kuulemma joku on tasapainoillut.
Ajattelin jo tarttua umpirautaan joka toimii V70 D5 AWD olisi kaikki herkut samassa paketissa ja vielä vetokoukku.
Kyllä tästä selvitään. Naisten kampaajan valinta on vielä sumeamman logiikan takana.
Tarkoitus ostaa Saab 9-5 2.0t Linear Business Wagon A 2003 tai Saab 9-5 2.3T 2002.
Hieman arveluttaa automaatti, sytkäboksi ja turbo.
9-5 on hieno auto mutta kaikenlainen pikkuvikaisuus harmittaa.
Mitä teen kun en tunne 9-5 kulkinetta 2002 - 2003 vuosilta?
Olisi tarjolla sedan 9-5 2.0t 2002 118 tkm mittarissa paikkakunnalla tunnetulta henkilöltä suomi auto. Kommenttia 2,0t ja 2,3t kestävyyseroista. Tasapainoakselien kanssa kuulemma joku on tasapainoillut.
Ajattelin jo tarttua umpirautaan joka toimii V70 D5 AWD olisi kaikki herkut samassa paketissa ja vielä vetokoukku.
Kyllä tästä selvitään. Naisten kampaajan valinta on vielä sumeamman logiikan takana.
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Itse ostin saabin ja kaveri V70 volvon. Ostettiin samalla viikolla. Kaveria vit*ttaa... 
V70 syö ihan helvetisti bensaa ja LAISKA! Eikä se mitään umpirautaa ole. Niissäkin omat viat, kuten esim. kaasuläppä, ja on muuten vitt*maisessa paikassa. E85:sta jos sinne kaataa niin eipä taida pahemmin liikkua. Eli ei tajua oktaanilukuun sopeutumista.
Minusta 2.0 ja 2.3 ei eroa paljon ole. Samanlaiset koneet, 2.3:sta vaan saa vähän enemmän heppoja irti pienemmilllä ahtopaineilla.
Jos iso T niin TD04 turbo? Jos niin, niin ota se missä ei ole Garrett. Mitsubishi TD04 niin ei turboa tartte pelätä.
Sytkäboksi voi kestää 400tkm. En olisi nyt niin huolissaan siitä. Ja sekin maksaa 300€, ja sitä rahaa just ja just riittää 2 renkaaseen.
Kato kuinka tiheään on vaihdettu öljyt (10tkm olisi ideaali). Tomaatti on luja, varsinkin 4 vaihteinen (vaikka kuluttaakin hiukan enemmän).

V70 syö ihan helvetisti bensaa ja LAISKA! Eikä se mitään umpirautaa ole. Niissäkin omat viat, kuten esim. kaasuläppä, ja on muuten vitt*maisessa paikassa. E85:sta jos sinne kaataa niin eipä taida pahemmin liikkua. Eli ei tajua oktaanilukuun sopeutumista.
Minusta 2.0 ja 2.3 ei eroa paljon ole. Samanlaiset koneet, 2.3:sta vaan saa vähän enemmän heppoja irti pienemmilllä ahtopaineilla.
Jos iso T niin TD04 turbo? Jos niin, niin ota se missä ei ole Garrett. Mitsubishi TD04 niin ei turboa tartte pelätä.
Sytkäboksi voi kestää 400tkm. En olisi nyt niin huolissaan siitä. Ja sekin maksaa 300€, ja sitä rahaa just ja just riittää 2 renkaaseen.

Kato kuinka tiheään on vaihdettu öljyt (10tkm olisi ideaali). Tomaatti on luja, varsinkin 4 vaihteinen (vaikka kuluttaakin hiukan enemmän).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Ei kait noissa T7-koneissa ole niin väliä koneen koolla, 2.3L vääntää alhaalta kyllä mukavammin.
Huoltohistorian tärkeyttä ei voi tarpeeksi painottaa, se on melkeinpä ratkaiseva tekijä.
Huoltohistorian tärkeyttä ei voi tarpeeksi painottaa, se on melkeinpä ratkaiseva tekijä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin kysyjä on katellut diesel volvoa ja bensa saappia?Riiko kirjoitti:Ajattelin jo tarttua umpirautaan joka toimii V70 D5 AWD olisi kaikki herkut samassa paketissa ja vielä vetokoukku.Shadow_Fi kirjoitti:Itse ostin saabin ja kaveri V70 volvon. Ostettiin samalla viikolla. Kaveria vit*ttaa...
V70 syö ihan helvetisti bensaa ja LAISKA! Eikä se mitään umpirautaa ole. Niissäkin omat viat, kuten esim. kaasuläppä, ja on muuten vitt*maisessa paikassa. E85:sta jos sinne kaataa niin eipä taida pahemmin liikkua. Eli ei tajua oktaanilukuun sopeutumista.
Käy koeajolla ja tunnustele. Molemmat on huohotusvammasia ja jos sellaiseen päädyt, niin olisi suotavaa puhdistaa öljypohja. Sytyskasetissa on hinta noussut reiluu 500€ ja sen vaihdosta olisi hyvä löytyä jokin dokumentti tai sitten kurkkaamalla kasetin pohjaan ja kattomalla numerosarja sieltä. Joku voisi vaikka antaa tuoreimman sarjan tiedon.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Tarkoitus on ostaa uudempi auto ja farmari. Olen tottunut autolla ajamaan ja tekemään huoltoja ennemminkuin ropaamaan. Tuntemallani yrittäjällä oli 246 D6 jolla työnteli 500 tkm ilman kannen oikaisuja ja muuta voimistelua.
160 tkm ajettu 9-5 ei ole vielä paha mutta ne tyyppiviat arveluttaa.
Kuulemma auto on ollut lämpimässä tallissa ja ei ole sahattu hangesta käyntiin.
Välvo D5 taitaa olla yksi toimiva laite. WV DSG hommat jätän niille jotka tykkää haasteista.
Vaikeeta on valita toimivaa autoa kun ei hae perseen täristimiä eikä vilkkuvaloja.
Joudunko ajamaan 900-92 sella edelleen?
160 tkm ajettu 9-5 ei ole vielä paha mutta ne tyyppiviat arveluttaa.
Kuulemma auto on ollut lämpimässä tallissa ja ei ole sahattu hangesta käyntiin.
Välvo D5 taitaa olla yksi toimiva laite. WV DSG hommat jätän niille jotka tykkää haasteista.
Vaikeeta on valita toimivaa autoa kun ei hae perseen täristimiä eikä vilkkuvaloja.
Joudunko ajamaan 900-92 sella edelleen?
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Mk2 V70 volvoissa on sellainen hieno ominaisuus, että riittävän pitkä virtakatkos pistää ohjausmoduuleita niin pahasti sekaisin että edes hardware bootti tehtaan testerillä ei riitä saattamaan moduulia toimintaan, joskus kyllä auttaa bootti. Puhutaan jopa 800euron ohjausmoduuleista. Uudelleen ohjelmointi on volvolla n.60 euroa, jos se auttaa.
Suurin ongelma on keskikonsolin ohjausmoduuli, joka ohjaa ilmastointia,puhallusta jne.. Joskus kun kuun asento ja ilmanpaine ovat sopivat niin "riittävän pitkä" virtakatkos on kun vaihtaa akkua.
Nämä siis kokemustietoa eräältä korjaamolta. Ja näitä tapauksia on sattunut jo monia ennenkuin selvittivät asiaa mistä johtuu tämä "ominaisuus".
Ei volvouskaan autuaaksi tee. Alustaongelmia niissä on kuulemma paljon.
--
Mitä 2- 7- 9- sarjalaisiin kanttivolvoihin tulee niin eipä niiden kestoa kannata nykypäivän autoihin verrata. Sanotaan että "volvojen valmistus loppui vuonna 1998" jolloin se siirtyi fordin omistukseen.
Suurin ongelma on keskikonsolin ohjausmoduuli, joka ohjaa ilmastointia,puhallusta jne.. Joskus kun kuun asento ja ilmanpaine ovat sopivat niin "riittävän pitkä" virtakatkos on kun vaihtaa akkua.
Nämä siis kokemustietoa eräältä korjaamolta. Ja näitä tapauksia on sattunut jo monia ennenkuin selvittivät asiaa mistä johtuu tämä "ominaisuus".
Ei volvouskaan autuaaksi tee. Alustaongelmia niissä on kuulemma paljon.
--
Mitä 2- 7- 9- sarjalaisiin kanttivolvoihin tulee niin eipä niiden kestoa kannata nykypäivän autoihin verrata. Sanotaan että "volvojen valmistus loppui vuonna 1998" jolloin se siirtyi fordin omistukseen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Jos automaattia katsot, niin molemmissa on Aisinin automaatti laatikko. Ainakin Saaabissa välttäisin My02 mallia, koska automaattilaatikko on oma mallinsa vrt. MY2003 ylöspäin (bensamalleissa Setronic, nappivaihteet).
Google/muut hakupalvelut kertoo molempien valmistajien laatikkojen venttiilikoneisto vikoja. Laatikon öljynvaihto pitää olla tehtynä viimeistään 120tkm kohdalla.
Itse olen jäävi moittimaan Volvoa, koska ajelin vuoden 2.5Tdi S80:llä ja totesin minun rahojeni oleva riittämättömät jatkamaan matkaa ko. laitteella.
Saabissa on ilmeisesti uudempi venttiilikoneisto 2004/xx eteenpäin ja todennäköisesti Volvossakin.
Jos haluat luotettavan automaatin, niin katso n.150tkm ajettu 9.5 2.2 Tid 04-05 automaatti. Ominaisuudet eivät ehkä ole D5/Saabin bensakoneen tasolla, mutta luotettavuus ja halpa ylläpito on halvinta aika todennäköisesti noista vaihtoehdoista.
Bensa Saabeista katsoo -05 ylöspäin tai vanhemmista koneremontin läpikäyneitä, niin on huolettomia kilometrejä edessä. Kaikkiin eurooppalaisiin on sotkettu Bosch:n osia ja niiden kestoikä tuntuu olevan maksimissaan 250tkm (täytyy ihmetellä miten uudempi VP44 kestää 2.2Tid:ssä yli 500tkm).
Itsellä on T7 -01 kone ajettuna alkuperäisellä jakopäällä jo 250tkm ja vielä ei ole ääniä...
Google/muut hakupalvelut kertoo molempien valmistajien laatikkojen venttiilikoneisto vikoja. Laatikon öljynvaihto pitää olla tehtynä viimeistään 120tkm kohdalla.
Itse olen jäävi moittimaan Volvoa, koska ajelin vuoden 2.5Tdi S80:llä ja totesin minun rahojeni oleva riittämättömät jatkamaan matkaa ko. laitteella.
Saabissa on ilmeisesti uudempi venttiilikoneisto 2004/xx eteenpäin ja todennäköisesti Volvossakin.
Jos haluat luotettavan automaatin, niin katso n.150tkm ajettu 9.5 2.2 Tid 04-05 automaatti. Ominaisuudet eivät ehkä ole D5/Saabin bensakoneen tasolla, mutta luotettavuus ja halpa ylläpito on halvinta aika todennäköisesti noista vaihtoehdoista.
Bensa Saabeista katsoo -05 ylöspäin tai vanhemmista koneremontin läpikäyneitä, niin on huolettomia kilometrejä edessä. Kaikkiin eurooppalaisiin on sotkettu Bosch:n osia ja niiden kestoikä tuntuu olevan maksimissaan 250tkm (täytyy ihmetellä miten uudempi VP44 kestää 2.2Tid:ssä yli 500tkm).
Itsellä on T7 -01 kone ajettuna alkuperäisellä jakopäällä jo 250tkm ja vielä ei ole ääniä...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Olen menossa katsomaan ja harkitsen Saab 9-5 2.0t Linear Business Wagon A 2003 ajettu 160 000km.
Olisi ajatus josko se kestäisi 150 000 km lisää kilometrejä.
Yhdessä vaihtoautossa oli koneen vaihto tehty ja ilmoitettu vaihtokoneella ajetun 130 tkm.
Kumma kun alle 300 tkm vaihdetaan konetta.
Keskikonsolin näytön korjauksen olen neuvonut yhdelle 9-3 kuskille, täytyypä kokeille sen näyttämä info.
Olisi ajatus josko se kestäisi 150 000 km lisää kilometrejä.
Yhdessä vaihtoautossa oli koneen vaihto tehty ja ilmoitettu vaihtokoneella ajetun 130 tkm.
Kumma kun alle 300 tkm vaihdetaan konetta.
Keskikonsolin näytön korjauksen olen neuvonut yhdelle 9-3 kuskille, täytyypä kokeille sen näyttämä info.
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Miten koeajossa voi automaatin toiminnan poikkeavuutta seurata.
Ajaa pieneen mäkeen ja kokeilla valuuko alaspäin, nykimiset vaihtaessa jne..
ATF pitäisi olla punaista eikä mustaa.
Huohotin letkut muutettu.
Kun autoliikkeessä pesevät alustan niin ei näe jakopään öljyvuotoja.
Ajaa pieneen mäkeen ja kokeilla valuuko alaspäin, nykimiset vaihtaessa jne..
ATF pitäisi olla punaista eikä mustaa.
Huohotin letkut muutettu.
Kun autoliikkeessä pesevät alustan niin ei näe jakopään öljyvuotoja.
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Molemmista omakohtaista kokemusta:
Volvoista:
-AWD-vältä jos et 4-vetoa tarvii, lisää kulutusta ja haldex-ongelmia
-D5/2.4D koneet vm06 lähtien kiertää pirteämmin mutta DPF-lisää kulutusta 1L/100km.
-Autom.laatikko öljyvaihdot tehty (ei kuulu norm.huoltoon) autom5/6vaiht. vaihtuu myös vm.06
-Kulutus hyvin maltilinen = alle puolet E85 9-5sta. siitä voi laskea vuosi km dieselveron poistoon.
-Nokkahihna vaihdot on mukavan pitkät.
-VW2.5TDI ekat vm. on hinhavaihtokone,en suosittele.
Saab:
-ihan pikkuisen tilavampi
-OpenSid+E85 mahdollisuus.
-Volvosta kuluu etupuslat ja koiranluut, Saabista erityisesti taka-akselin puslat.
-Molemmat tosi hyviä autoja ajaa. GM dieseleitä en harkitsisi vs.volvon koneet.
-Bensalla ei kannata ajaa, mun laskelmien mukaan yli 20tkm/yr -> Diesel Volvoon
-Koneenvaihto = väärin huollettu ja saabissa huohotusongelmat, dieselissä taas EGR on ongelma.
Volvoista:
-AWD-vältä jos et 4-vetoa tarvii, lisää kulutusta ja haldex-ongelmia
-D5/2.4D koneet vm06 lähtien kiertää pirteämmin mutta DPF-lisää kulutusta 1L/100km.
-Autom.laatikko öljyvaihdot tehty (ei kuulu norm.huoltoon) autom5/6vaiht. vaihtuu myös vm.06
-Kulutus hyvin maltilinen = alle puolet E85 9-5sta. siitä voi laskea vuosi km dieselveron poistoon.
-Nokkahihna vaihdot on mukavan pitkät.
-VW2.5TDI ekat vm. on hinhavaihtokone,en suosittele.
Saab:
-ihan pikkuisen tilavampi
-OpenSid+E85 mahdollisuus.
-Volvosta kuluu etupuslat ja koiranluut, Saabista erityisesti taka-akselin puslat.
-Molemmat tosi hyviä autoja ajaa. GM dieseleitä en harkitsisi vs.volvon koneet.
-Bensalla ei kannata ajaa, mun laskelmien mukaan yli 20tkm/yr -> Diesel Volvoon
-Koneenvaihto = väärin huollettu ja saabissa huohotusongelmat, dieselissä taas EGR on ongelma.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Kiitos kaikille kommenteista. En ostanut 9-5 2003 autoa.
Täytynee tähdätä uudempaan josta puuttuu noiden vuosimallien "ominaisuudet".
Vanhakin on edelleen täysin toimiva.
Saamastani netti tiedosta ei se uudempi Volvokaan autuaaksi tee.
Olin ostamassa mopoon osia kun edelläni oleva kaveri kertoi hänen Ranskan tekoa olevasta 6kk vanhasta autosta joka lämpimässä tallissa tiedotti seuraavaa. Ajotietokoneen mukaan kytkinpoljin on epävakaa joten ei voi käynnistyä.
Auto hinurilla korjaamoon "onneksi saa boonusta" kyseisestä autokaupasta jatkossa.
Sähköinen kytkin on se hieno keksintö.
Miksi auton suunnitelijat työntävät Norsun hännän alle päänsä ja siinä ilmapiirissä kehittävät uusia ideoitaan?
Täytynee tähdätä uudempaan josta puuttuu noiden vuosimallien "ominaisuudet".
Vanhakin on edelleen täysin toimiva.
Saamastani netti tiedosta ei se uudempi Volvokaan autuaaksi tee.
Olin ostamassa mopoon osia kun edelläni oleva kaveri kertoi hänen Ranskan tekoa olevasta 6kk vanhasta autosta joka lämpimässä tallissa tiedotti seuraavaa. Ajotietokoneen mukaan kytkinpoljin on epävakaa joten ei voi käynnistyä.
Auto hinurilla korjaamoon "onneksi saa boonusta" kyseisestä autokaupasta jatkossa.
Sähköinen kytkin on se hieno keksintö.
Miksi auton suunnitelijat työntävät Norsun hännän alle päänsä ja siinä ilmapiirissä kehittävät uusia ideoitaan?
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Omakohtaisen "autokokemuksen, perusteella" parempaa hinta/laatusuhdetta on tänäpäivänä mahdotonta saada. 9-5 Saabia TEHOKKAAMPAA ja ajettavuudeltaan parempaa autoa ei voi 5000 eur molemmin puolin saada, ja asia on tosi.
nim.merk. koskaan en Saabistani (-mme) luovu.
nim.merk. koskaan en Saabistani (-mme) luovu.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Kuluttaa bensaa, onko tämä paljon vai ei 6,3l/100 km sid näytössä ajettu viime päivien pakkasessa 80km/h rajoitetulla tiellä jossa oli kolmesta neljään autoa edessä.
2,3t Autom. vm.2004 ajettu 119560km. Softa jcarlson vakionopeussäätimellä 6,5l/100 km. Maasto oli erittäin mäkinen. 3600km mitattu tankkauksilla kulutus 8,7l/100km sisältää kaupunkiajoa Helsinki, Espoo. Perstuntumalta kulutus putosi softauksen jälkeen, eihän se tietenkään voi pudota? Talviajan olen ajellut bensalla. Kyseessä kuitenkin yli 1600kg auto.
2,3t Autom. vm.2004 ajettu 119560km. Softa jcarlson vakionopeussäätimellä 6,5l/100 km. Maasto oli erittäin mäkinen. 3600km mitattu tankkauksilla kulutus 8,7l/100km sisältää kaupunkiajoa Helsinki, Espoo. Perstuntumalta kulutus putosi softauksen jälkeen, eihän se tietenkään voi pudota? Talviajan olen ajellut bensalla. Kyseessä kuitenkin yli 1600kg auto.
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Niin, voihan se kulutus tietysti pudota mikäli vääntömomentin aluetta on käytetty paremmin hyödyksi.
Re: Saab 9-5 2.0t osto ilman suurta mallin tuntemusta.
Sittenkin, onhan tossa softauksessa laitettu momenttikäyrät tosiaan uudelle tasolle.
Näin ollen uskon automaatin kulutuksen laskeneen oikeasti.
Mielipide softaajilta olis toivottava, mitä ajattelee tästä jcarlson, vesa67, ja muut softaajat?
Ja sitten vastaavilla saabeilla ajavat: kulutus bensalla ? noi mun lukemat oli normaalissa iltapäiväliikenteessä maaseudulla maaston profiili oli varmaan 100m tai yli.
Harmi ettei tullut rekisteröityä saabin alkuperäis softalla kulutuksia, mutta jollain teistä varmaan on alkuperäinen. Eli laita tiedoksi niin nähdään kulutuksen ero!
Näin ollen uskon automaatin kulutuksen laskeneen oikeasti.
Mielipide softaajilta olis toivottava, mitä ajattelee tästä jcarlson, vesa67, ja muut softaajat?
Ja sitten vastaavilla saabeilla ajavat: kulutus bensalla ? noi mun lukemat oli normaalissa iltapäiväliikenteessä maaseudulla maaston profiili oli varmaan 100m tai yli.
Harmi ettei tullut rekisteröityä saabin alkuperäis softalla kulutuksia, mutta jollain teistä varmaan on alkuperäinen. Eli laita tiedoksi niin nähdään kulutuksen ero!