B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Teaser:
Tämmöset olis suunnitelmissa
Kyllä teräs on kaunista.
Tämmöset olis suunnitelmissa
Kyllä teräs on kaunista.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Nyt olis molemmille moottoreille omat läppärit. Satuin saamaan vanhaa varastoa käyttämättömät T42:set sopivasti
Viimeksi muokannut savihousu, Pe Huhti 19, 2013 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Wau, siinä on helmi löytö!
T42:ssa ei taida sentään olla RS232:sta mutta T5 mokkuloiden kanssa usbi onkin se mitä tarvitaan?
T42:ssa ei taida sentään olla RS232:sta mutta T5 mokkuloiden kanssa usbi onkin se mitä tarvitaan?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Eipä noille RS232:lle ole enää nykyään mitään tarvetta Trionicin kanssa kun on USB-BDM:t, Lawicelit ja Combi Adapterit.
IBM:n trackpadi on kyllä varmasti tarpeen kovassa aallokossa säätäessä
IBM:n trackpadi on kyllä varmasti tarpeen kovassa aallokossa säätäessä
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Juu, Lawicelin CAN-USB:t käytössä.
Ite oon tykänny aina noista T40 ja T60 koneista, meillä on töissä niitä ollut paljon ja koskaan mitään ongelmaa. Toisin kuin nykyisissä Toughbookeissa, kone maksaa 5,5keur ja on täys paska käytettävyydeltään. Mutta voihan sen kanssa mennä suihkuun ja juosta hiekkakuopalla
Ite oon tykänny aina noista T40 ja T60 koneista, meillä on töissä niitä ollut paljon ja koskaan mitään ongelmaa. Toisin kuin nykyisissä Toughbookeissa, kone maksaa 5,5keur ja on täys paska käytettävyydeltään. Mutta voihan sen kanssa mennä suihkuun ja juosta hiekkakuopalla
Viimeksi muokannut savihousu, To Maalis 21, 2013 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Suihkun mä ymmärrän mutta missä teillä hiekkakuoppa on ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Ei meillä ookkaan, that´s the point...
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Lumet sulaa ja lätinät jatkuu venepuolella
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Hiljaista on ollu venerintamalla, paljon kaikkea mikä ottaa aikaa eikä näy missään.
Vetolaitteet on päivitetty tuoreempiin, vastakkainpyöriviin ja harvempivälityksisiin. Käväisivät vielä yhdellä ammattikaverilla perushuollossa; purettiin palasiksi ja kaikki tarkistettiin ja tiivarit vaihdettiin, painetestikin tehtiin, vesipumpuille tuli täydet huoltosarjat samalla. Nyt enää uupuu että kaveri ehtii heittämään ne tontille. Nyt on sitten välityksenä 1,50 ja potkureiksi kaavaillaan alkuun 23" nousulla olevia kolmi-tai nelilapaisia. Meni hetkeksi jäihin tuo 5-lapainen kun kaverilla on mahdollisuus saada kokeiluun demopotkureita, niin kokeillaan niillä ensin passelit arvot ja sitten vasta tilaillaan pysyvät versiot.
Trimmiletkut vaihdettiin pikkusen paremmin istuviin HEL-performancen tuotteisiin.
Pakolämpömittarit ja anturit 5m kaapelilla tuli hankittua.
Terikseltä valmistui välitanko vetolaitteille ja ens viikolla pitäis Mikkelistä postissa kolahtaa T25-laipat EGT-anturin rei´illä.
Ykköskoneen turbo odottelee vaihtoa ja sen jälkeen sais putket takas nippuun.
Hyvä puoli on se, että ens viikolla alkaa kesäloma, joten vois ehtiä taas paremmin askartelemaan
Kuvasatoa päivitetään venepuolelle lähipäivinä.
Pidetään sitä Juhannusta taas targettina
Vetolaitteet on päivitetty tuoreempiin, vastakkainpyöriviin ja harvempivälityksisiin. Käväisivät vielä yhdellä ammattikaverilla perushuollossa; purettiin palasiksi ja kaikki tarkistettiin ja tiivarit vaihdettiin, painetestikin tehtiin, vesipumpuille tuli täydet huoltosarjat samalla. Nyt enää uupuu että kaveri ehtii heittämään ne tontille. Nyt on sitten välityksenä 1,50 ja potkureiksi kaavaillaan alkuun 23" nousulla olevia kolmi-tai nelilapaisia. Meni hetkeksi jäihin tuo 5-lapainen kun kaverilla on mahdollisuus saada kokeiluun demopotkureita, niin kokeillaan niillä ensin passelit arvot ja sitten vasta tilaillaan pysyvät versiot.
Trimmiletkut vaihdettiin pikkusen paremmin istuviin HEL-performancen tuotteisiin.
Pakolämpömittarit ja anturit 5m kaapelilla tuli hankittua.
Terikseltä valmistui välitanko vetolaitteille ja ens viikolla pitäis Mikkelistä postissa kolahtaa T25-laipat EGT-anturin rei´illä.
Ykköskoneen turbo odottelee vaihtoa ja sen jälkeen sais putket takas nippuun.
Hyvä puoli on se, että ens viikolla alkaa kesäloma, joten vois ehtiä taas paremmin askartelemaan
Kuvasatoa päivitetään venepuolelle lähipäivinä.
Pidetään sitä Juhannusta taas targettina
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Nyt olis muutamia kuvia lisätty
Kattelin tossa taannoin, että aika kivasti on joutuubissa käyty koevetoa katselemassa, kommenttejakin on kirvonnut jonkin verran. Ei tietenkään mitään järjettömiä määriä, mutta tämmöseks marginaalipuuhasteluksi ihan mukavasti kuitenkin. Ja ennenkaikkea kommentoinnin positiivisuus on ollut mukavaa luettavaa.
Kattelin tossa taannoin, että aika kivasti on joutuubissa käyty koevetoa katselemassa, kommenttejakin on kirvonnut jonkin verran. Ei tietenkään mitään järjettömiä määriä, mutta tämmöseks marginaalipuuhasteluksi ihan mukavasti kuitenkin. Ja ennenkaikkea kommentoinnin positiivisuus on ollut mukavaa luettavaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Tuolla aiemmin oli puhetta äänistä ja tuli mieleen taannoin täällä meilläpäin oli käytössä pari troolaria tms. kalastusvenettä jotka "kynsi" yökaudet kesällä Höytiäisellä. Tyynellä säällä moottorien ääni kuului kuivalle maallekin kilometrien päähän rannasta, vaikka paatit seilasivat jossain järven selällä. Muistelen että niissä oli about suorat pakoputket pystyssä. Huhujen mukaan oli tullut siihenmalliin kommentteja äänistä, että äänenvaimentimia piti lisätä pakoputkiin. Tässä vaan tahdon sanoa että toisinaan äänet kuuluu eritavalla kauempana, kuin lähellä. Aivankuin vesi, kimpoilu ja maasto korostaisi tiettyjä taajuuksia, jotka eivät paatin välittömässä läheisyydessä tunnu edes häiritsevältä. Pakoputkien johtaminen veden alle lienee yksi keino, mutta ehkäpä äänenvaimentimien laittokaan ei olisi katumista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Juu, vesi kantaa ääntä yllättävänkin hyvin ja pitkälle, tyyninä iltoina kuulee normipuheäänellä käydyn keskustelun vastarannalta oikeinkin hyvin.
Tuo troolariesimerkki sinällänsä eroaa tämän veneen käytöstä kuitenkin aika tavalla, työveneillä juurikin kynnetään ja jyskytetään tuntitolkulla samoilla nurkilla päivästä toiseen, tällä taas ajetaan todennäköisesti 10-20h tuntia tulevana kesänä jos ei porsi ennen sitä
Äänenvaimennukseen ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä putket kulmakappaleella uimatason alle, veden alle ei ilman takaiskuläppävirityksiä tarvitse edes harkita vievänsä. Varsinaisille äänenvaimentimille ei taas vesivaipallisessa putkistossa oikein ole mahdollisuuksia, saati konehuoneessa tilaakaan. Vanhan liiton työveneissä äänenvaimentimet saadaan asennettua "piipun" väliin, eli niissä ei ole vesivaipallista pakoputkistoa vaan perinteiset ulkopiiput ja suojavaipat vaan ympärillä hillitsemässä lämpösäteilyä.
Mutta ihan asiallinen huomio ja kommentti, veikkaan että jonkun kerran saattaa laiturin nokassa päästä aiheesta myös keskustelemaan...
Tuo troolariesimerkki sinällänsä eroaa tämän veneen käytöstä kuitenkin aika tavalla, työveneillä juurikin kynnetään ja jyskytetään tuntitolkulla samoilla nurkilla päivästä toiseen, tällä taas ajetaan todennäköisesti 10-20h tuntia tulevana kesänä jos ei porsi ennen sitä
Äänenvaimennukseen ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä putket kulmakappaleella uimatason alle, veden alle ei ilman takaiskuläppävirityksiä tarvitse edes harkita vievänsä. Varsinaisille äänenvaimentimille ei taas vesivaipallisessa putkistossa oikein ole mahdollisuuksia, saati konehuoneessa tilaakaan. Vanhan liiton työveneissä äänenvaimentimet saadaan asennettua "piipun" väliin, eli niissä ei ole vesivaipallista pakoputkistoa vaan perinteiset ulkopiiput ja suojavaipat vaan ympärillä hillitsemässä lämpösäteilyä.
Mutta ihan asiallinen huomio ja kommentti, veikkaan että jonkun kerran saattaa laiturin nokassa päästä aiheesta myös keskustelemaan...
Viimeksi muokannut savihousu, La Kesä 08, 2013 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Eilen illalla tehtiin pikku RoadTrippi Terikselle, muutamia kuvia puuhista päivitetty
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
savihousu kirjoitti:
Mutta ihan asiallinen huomio ja kommentti, veikkaan että jonkun kerran saattaa laiturin nokassa päästä aiheesta myös keskustelemaan...
http://images.jamestowndistributors.com ... 704(2).jpg
On nuita marine-käyttöönkin kehiteltyjä änkkäreitä näköjään olemassa. Tommosen idean voisi käsistään kätevä metallimies(tai -nainen) apinoida ideaa sopivasti soveltaen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Kauden ensimmäinen koekäyttö tehty, naapureja riemastutettu n.15min. Lämmöt molempiin koneisiin ja sitten hetken aikaa 3000rpm , nopeasti unohtuu nuo vaimennusjutut
Ei suurempia vuotoja eikä räjähtänyt tai muuta outoa, ekalla molemmat käyntiin kuitenkin talven jäljiltä. Venepuolelle lisäsin muutamia kuvia laippapuuhista. Soolona kun puuhasin, niin ei joutanut kuvailemaan videopätkää, mutta oottehan te jo tuon nähneet käyvän
Ei suurempia vuotoja eikä räjähtänyt tai muuta outoa, ekalla molemmat käyntiin kuitenkin talven jäljiltä. Venepuolelle lisäsin muutamia kuvia laippapuuhista. Soolona kun puuhasin, niin ei joutanut kuvailemaan videopätkää, mutta oottehan te jo tuon nähneet käyvän