Saabin dieseleistä
Saabin dieseleistä
Tiedossahan meillä jokaisella saabistilla on, että Saabin dieselit on Opelin. Mutta onko Opelillakaan omia dieseleitä vaan esim. VAG:n tai Fiat kiisselit? Onhan näistä ollut puhetta, mutta nyt ei tule kyllä mieleen itselläni...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Opelin omia dieseleitä on 2.0 ja 2.2-litraset. 1.7 on Isuzun tekele, 1.5:sta en tiedä ja Ompun keulalla on BMW:n 2.5 kutosdieseli sekä perinteisenä että uudemmalla ruiskutustekniikalla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.juhokare kirjoitti:Niin epäilinkin ja ilmeisesti näissä vanhemmissa 9-3:sissa on sitten Opelin kiisseli.
Kaide
Eikös se oo kakslitrasen (OPELin) ongelma, se öljynkulutus? Meilläkään ei ole SAABissa havaittu öljyn juopottelua. Tosin tulee vaihdettua öljyt+suodatin 15 tkm välein, päivittäinen työmatka 110 km suuntaansa. Keskinopeus jotain 90 km/h...Kaide kirjoitti:Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.
Kaide
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD