Uretaanipuslien ostoslista
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Tulipa tilattua tuo numero kutonen hammastankoon englannin ebaystä, 25euroa posteineen.
Pitääkö tuossa vaihdossa huomioida mitään erityistä, tukea jostain tms. vai pelkästään pultit auki, vanha kumi kuikkaan, ja uretaania tilalle, kiristys ja kovaa ajoa.
1 2 ja 3 on tilaussuunitelmissa myös piakkoin, mutta aloittelin tuolla kun sitä ei saanut muualta järkevästi muiden kanssa koottua tilauspaketiksi. Saattaapi olla että kallistun noihin skruuvatin tekeleisiin, mutta siellä näytäis 3 olevan loppuunmyyty (toistaiseksi?)..
joten jahti jatkuu...
Pitääkö tuossa vaihdossa huomioida mitään erityistä, tukea jostain tms. vai pelkästään pultit auki, vanha kumi kuikkaan, ja uretaania tilalle, kiristys ja kovaa ajoa.
1 2 ja 3 on tilaussuunitelmissa myös piakkoin, mutta aloittelin tuolla kun sitä ei saanut muualta järkevästi muiden kanssa koottua tilauspaketiksi. Saattaapi olla että kallistun noihin skruuvatin tekeleisiin, mutta siellä näytäis 3 olevan loppuunmyyty (toistaiseksi?)..
joten jahti jatkuu...
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Tänään tuli englannista paketti, jossa oli tuo 6-pusla. ei muutakuin väkertämään, ja pienen nysväämisen jälkeen oli entinen kumiluttero poissa ja uusi hieno sininen powerflexi tilalla. Yläkautta onnistui, tosin kohtuu ahtaat paikat oli uittaa kiinnike ja luttero pois/takaisin, ja väännellä kiinni kunnolla. Se kuskin puoleinen pusla olisi varmasti aika paskamainen vaihtaa, kuten täällä jo ketjun alussa useampi homman tehnyt mainitsikin.Jätän suosiolla sen vielä alkuperäiseksi.
Pien mokakin sattui, sen alemman mutterin alla on tuon kiinnikkeen lisäksi myös niiden parin letkun tukikiinnike. Ei sitten tullut huomattua asiaa kuin vasta kiinni laittaessa.. onko sillä oma kolo siellä kiinnikkeen alla pellissä,eli pitäisikö sen olla alimmaisena, kiinnikkeen alla, vai pitäisikö sen olla kiinnikkeen päällä, mutterin alla? Anyone?
ja Skruvatilta lähti nuo 1, 2 ja 3 tilaukseen.... alkaa mennä thyyyningin puolelle tämä homma, sinistä siellä täällä pellin alla
niin ja se muutos tuon yhden puslan jälkeen, en tiedä kuinka paljon on kuviteltua ja kuinka paljon totta, mutta jotenkin sellainen parempi tai selvempi tunne ratin ja renkaiden välillä tuntuis olevan. Eli jotenkin paransi (ehkä) ajotuntumaa... ainakin korvien välissä.
Pien mokakin sattui, sen alemman mutterin alla on tuon kiinnikkeen lisäksi myös niiden parin letkun tukikiinnike. Ei sitten tullut huomattua asiaa kuin vasta kiinni laittaessa.. onko sillä oma kolo siellä kiinnikkeen alla pellissä,eli pitäisikö sen olla alimmaisena, kiinnikkeen alla, vai pitäisikö sen olla kiinnikkeen päällä, mutterin alla? Anyone?
ja Skruvatilta lähti nuo 1, 2 ja 3 tilaukseen.... alkaa mennä thyyyningin puolelle tämä homma, sinistä siellä täällä pellin alla
niin ja se muutos tuon yhden puslan jälkeen, en tiedä kuinka paljon on kuviteltua ja kuinka paljon totta, mutta jotenkin sellainen parempi tai selvempi tunne ratin ja renkaiden välillä tuntuis olevan. Eli jotenkin paransi (ehkä) ajotuntumaa... ainakin korvien välissä.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Noniin, auto kävi tallinnassa isommassa huollossa ja noi kaikki puslat vaihtuivat samalla. Taisi Anti veloittaa noin 170€ kaikkien puslien vaihdosta. Ihan ok hinta siis. Noille powerflexin puslille taisi loppupeleissä tulla hintaa noin 100 euroa.tturku kirjoitti:Nyt on tilattu skruvat.fi:stä puslat nrot: 1,2,3,5 ja 8. Hintaa jäi noille huimat 106€ postitettuna ja powerflex puslat Pro-carservicen kautta nrot: 4 ja 6. Hintaa en muistanut kysellä mutta tulisko noin 80 eskoa...
Nyt on pari päivää ajettu ja itse olen todella tyytyväinen. Auto menee luotisuoraan eikä vetele enää kuin ajokoira urissakaan. Samalla loppui ne ankkamaiset narinat mitä kylmällä autolla pakkasella oli kun ajeli töyssyihin. Autossa siis myös konin sportkit alla ja motarin epätasaisella asfaltilla tulee jonkun verran värinää runkoon mutta töyssyt ja kuopat on mielestäni ok ainakin näin talvirenkailla. Onpahan parempi perstuntuma tiehen Tassut on 205/55R16 Goodyear ultragrip Ice+ testivoittajat. Tohon vetelyyn urissa varmaan eniten auttoi noi takapuslat sekä raidetangon puslan vaihto. Perä ei ainakaan paljoa liukkaammaksi tullut...
Auton käytös muuttui täysin ja nyt on tosi mukava ajella. Itse pidän vähän sporttisesta alustasta ja mielestäni ei ole ollenkaan vielä liian jäykkä eikä mikään kivireki. Saa nähdä sitten miten skruvatin puslat kestää kilometrejä. Ja samoin minkälainen on auto ajaa kesätassuilla 225/45R17 tai 215/45R17.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uretaanipuslien ostoslista
tturku ja muut,
päivitelkää tänne sitten kestotestikommentteja noista skruvatin puslista..
vielä palaan tähän:
sen alemman mutterin alla on tuon kiinnikkeen lisäksi myös niiden parin letkun tukikiinnike. Ei sitten tullut huomattua asiaa kuin vasta kiinni laittaessa.. onko sillä oma kolo siellä kiinnikkeen alla pellissä,eli pitäisikö sen olla alimmaisena, kiinnikkeen alla, vai pitäisikö sen olla kiinnikkeen päällä, mutterin alla? Anyone?
Kommentteja, jos joku on vasta vaihdellut ja tuli katsoneeksi huolellisemmin vaihdon yhteydessä tuon tukikiinnikkeen sijainnin. Wis ei tietenkään tuommoista pikkuasiaa kerro...
päivitelkää tänne sitten kestotestikommentteja noista skruvatin puslista..
vielä palaan tähän:
sen alemman mutterin alla on tuon kiinnikkeen lisäksi myös niiden parin letkun tukikiinnike. Ei sitten tullut huomattua asiaa kuin vasta kiinni laittaessa.. onko sillä oma kolo siellä kiinnikkeen alla pellissä,eli pitäisikö sen olla alimmaisena, kiinnikkeen alla, vai pitäisikö sen olla kiinnikkeen päällä, mutterin alla? Anyone?
Kommentteja, jos joku on vasta vaihdellut ja tuli katsoneeksi huolellisemmin vaihdon yhteydessä tuon tukikiinnikkeen sijainnin. Wis ei tietenkään tuommoista pikkuasiaa kerro...
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Itse itselleni vastaten,
se letkujen kiinnikekorvake tuli siirrettyä pois, eli puslan kiinnikerauta on nyt alhaaltakin runkoa vasten, vaikka ei se montaa milliä paksu ollutkaan se letkukorvake. Eipähän jää vaivaamaan... jos hätäseen repii puslan kiinnikkeen pois vaihtaessa, niin se letkukorvake tulee mukana, eikä sitä huomaa että missä se oli alunperin. Tämä muillekkin hätähousuille tiedoksi.
se letkujen kiinnikekorvake tuli siirrettyä pois, eli puslan kiinnikerauta on nyt alhaaltakin runkoa vasten, vaikka ei se montaa milliä paksu ollutkaan se letkukorvake. Eipähän jää vaivaamaan... jos hätäseen repii puslan kiinnikkeen pois vaihtaessa, niin se letkukorvake tulee mukana, eikä sitä huomaa että missä se oli alunperin. Tämä muillekkin hätähousuille tiedoksi.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Nonii, alatukivarren ulommat (1) sekä hammastangon vänkärin puolen (6) puslat mallia Powerflex paikoillaan. Ajettavuudessa huomattava parannus, suosittelen!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Tietääkö kukaan mistä saisi ohjausvaihteen ja raidetangon välisiä pikkupuslia uretaanisina?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Jos nuo pikkupuslat eivät ole kovin hankalia, niin moisia varmaan voi teettää ihan Suomessakin, Tmi Ville-Pekka Turengista tekee melkein minkälaisia uretaanipuslia tahansa, kunhan on mallikappale minkä mukaan puslia voi valmistaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Pitääkö etupään taaimman tukivarren sisimmän Powerflex-puslan (nro 3) akselin sisälle laittaa kaksi jousiholkkia (EPC: 42 46 062) vai ovatko nuo jousiholkit ainoastaan alkuperäisiä puslia varten? Kovin vaikutti ainakin ahtaalta äkkiseltään osia hypisteltäessä...
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Riippuu powerflexien versioista. 5v sitten piti, nykyään niissä pienempi reikä, jolloin ei enää holkit mahdu eikä näin ole tarvistakaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Kiitos vastauksesta. Käytännön asennustilanne myöskin osoitti, ettei sinne mitenkään olisi nuo jousiholkit mahtuneet pultin seuraksi.Hook kirjoitti:Riippuu powerflexien versioista. 5v sitten piti, nykyään niissä pienempi reikä, jolloin ei enää holkit mahdu eikä näin ole tarvistakaan.
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Laitetaanpas oma lusikka mukaan soppaan. Eli omaan kolkkiin vaihdoin ohjausvaihteen oikeanpuoleisen puslan Powerflexiksi, hieman ahdas paikka mutta ilman suurempia murheita meni paikalleen pyöränkotelosta ja yläkautta turaamalla. Testilenkillä ohjaus oli selvästi tunnokkaampi ja parempi, mutta tuntui kuin muun alustan pehmeys korostuisi kallistuksissa. Eikun auto takaisin talliin ja etupäähän lisää puslaa paikalleen.
Vaihdoin samalla kertaa etummaisien alatukivarsien isot puslat ja vakaajan pystytangon puslat Skruvatin halppisuretaaneiksi, nyt on kolkin alusta melkoisen mainio omaan makuun! Ohjaus ja suuntavakaus parani kertaheitolla uuteen maailmaan, eikä alustan velttoudesta ole tietoakaan. Napakan tarkka, mutta sopivan pehmeä, ettei amalgaamit ole vaarassa tippua. Rengasmelu saattoi kasvaa aavistuksen ja tienpinnan epätasaisuudet myöskin hieman herkemmin tuntua, mutta se voi olla myös luulotautia.
Takana onkin jo n. 15tkm ollut Powerflexiä, pois en vaihtaisi. Perä rauhottui käytökseltään junamaiseksi, ennen tuntui kuin auto menisi maantiellä kylkimyyryä. Ei kuitenkaan mikään kova, vaan mukavan napakka ja pehmeä sekin.
Vielä kun saisi uudet kesävalssit alle ja nelipyöräsuuntauksen niin kyllä kelpaa ajella!
E: eli siis puslista numerot 1,5,6 ja 8 vaihdettu uretaanisiksi.
Vaihdoin samalla kertaa etummaisien alatukivarsien isot puslat ja vakaajan pystytangon puslat Skruvatin halppisuretaaneiksi, nyt on kolkin alusta melkoisen mainio omaan makuun! Ohjaus ja suuntavakaus parani kertaheitolla uuteen maailmaan, eikä alustan velttoudesta ole tietoakaan. Napakan tarkka, mutta sopivan pehmeä, ettei amalgaamit ole vaarassa tippua. Rengasmelu saattoi kasvaa aavistuksen ja tienpinnan epätasaisuudet myöskin hieman herkemmin tuntua, mutta se voi olla myös luulotautia.
Takana onkin jo n. 15tkm ollut Powerflexiä, pois en vaihtaisi. Perä rauhottui käytökseltään junamaiseksi, ennen tuntui kuin auto menisi maantiellä kylkimyyryä. Ei kuitenkaan mikään kova, vaan mukavan napakka ja pehmeä sekin.
Vielä kun saisi uudet kesävalssit alle ja nelipyöräsuuntauksen niin kyllä kelpaa ajella!
E: eli siis puslista numerot 1,5,6 ja 8 vaihdettu uretaanisiksi.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Sain käsiini muutamalla kympillä parin tukivarsia, "professional parts sweden" kuraa
Näissä tuo iso pusla näytti olevan aikas jäykkä, muovia lähinnä ja hieman kumia, suunnilleen tällaiset:
http://www.robetas.lt/image.php?product ... =580&h=400
Kannattaakohan noita puslia vaihtaa lainkaan uretaaneihin, vanhoissa tukivarsissa on 80tkm ajetut violetit powerflexit, eikä nekään ihmeellisen jäykät ole. Kotosalla ei oo prässiä.
Näissä tuo iso pusla näytti olevan aikas jäykkä, muovia lähinnä ja hieman kumia, suunnilleen tällaiset:
http://www.robetas.lt/image.php?product ... =580&h=400
Kannattaakohan noita puslia vaihtaa lainkaan uretaaneihin, vanhoissa tukivarsissa on 80tkm ajetut violetit powerflexit, eikä nekään ihmeellisen jäykät ole. Kotosalla ei oo prässiä.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Ostoslistaa puslista tässä kasailen ja osui silmään tuo Powerflexin uusi Black -sarja.
Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Onko muuta etua kuin ainakin omaan silmään sopivampi väritys?
edit: valmistajan sivuilta löyty teksti
Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Onko muuta etua kuin ainakin omaan silmään sopivampi väritys?
edit: valmistajan sivuilta löyty teksti
Onko tuosta nyt sitten enemmän haittaa kuin hyötyä perusajossa, jos ei halua ihan umpijäykkää kivirekeä?This compound can be up to 80% more resistant to load than standard rubber and 25% stiffer than our purple performance material.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Kumpi ohjausvaihde minulla on kun kyseessä sileäpintainen ohut putki? Saako tähän ohjausvaihteseen uretaani puslaa tai clamppia?
Saab 9-3 -00
#5685
#5685