Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Otettiin jarrulevy irti kässärin osien katsomiseksi, niin oikean puolen osat ovat jotenkin oudosti eri linjassa keskenään. Mitähän ensin yrittäisi räpeltää?
Kuva

Mikä virka tuolla peltiosalla on, joka on tuossa jarrukenkien yläosien välissä? Liikkuu ihan sormivoimin helposti.
Kuva
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Linkku jumissa. Ja linkkua varmaankin tarkoitat.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Tuo punaisella ympyröitykö on linkku?

Kuva

Mitä suositellaan hoidoksi?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Lilsu kirjoitti:Tuo punaisella ympyröitykö on linkku?

Kuva

Mitä suositellaan hoidoksi?
Tuo punaisella ympäröitö on klipsi joka on kiinni linkussa. Linkku on se liikkuva osa joka työntää ne jarrukengät rumpua vastaan.

Otat sen irti, purat, peset, teräsharjaa ja kattoo että liikkuu vapaasti, kuparitahnaa väliin ja takas.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Mahtaakohan pihamaalla olla kohta irtojousia kokoelma vai saako tuon linkun helpostikin irti?
Tuosta kuvasta näkee selkeästi kuinka paljon kengät ovat eri linjassa.

Kuva
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva linkusta ja käsijarrukeskustelua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 17#p904817
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Vuoden 96 NG900 käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Lilsu kirjoitti:Mahtaakohan pihamaalla olla kohta irtojousia kokoelma vai saako tuon linkun helpostikin irti?
Tuosta kuvasta näkee selkeästi kuinka paljon kengät ovat eri linjassa.

Kuva

Jouset joudut irroittaa ennenku saat linkun irti. yksi jousi yläpuolella just linkun alla ja toinen alapuolella.
Jousia on siis kaksi kappaletta + palautusjousi joka on linkussa kiinni takapuolella.

Voi olla että toi linkku on kulunut ja sen takia jarrukengät istuu noin tai sit on vaan jumittunut sellaseen asentoon.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin