Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Elikkas kytkimen vaihdon jälkeen ilmennyt kolinaa edesta vasemmalta. Kova kolahdus kun jarrua painaa nopeasti hiljaisella nopeudella. Kolisee myös teräviin kuoppiin ajettaessa. Samalla kun jarrua painaa ratti tärähtää. Apurungon taaimaainen pultti kiristetty, mitä seuraavaksi? Voiko jarrusatula jäädä löysälle tms? Auto siis OG 9-3
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jarrusatulaa ei kytkinrempassa kuulu irrotaa.
Vedä kaikki apurungon pultit kireelle sekä vaihteistossa oleva moottorituki.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

vesa67 kirjoitti:Jarrusatulaa ei kytkinrempassa kuulu irrotaa.
Vedä kaikki apurungon pultit kireelle sekä vaihteistossa oleva moottorituki.
Näin pitää tehdä. Ammattikoulun pojat menny liian aikain röökille ja unohtunu pulttien kiristys :D
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

vesa67 kirjoitti:Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
Ite tuossa wissin mukaan vedin ja sielä näky etummaiset 115nm, keskimmäiset 190nm, takimmaiset 110nm+70 astetta. Sain tuolla 190nm toisen pultin kierteet antautumaan auton rungosta, hitsaushommiks taitaa mennä.

Voiko noin pienellä erolla olla sitten merkitystä, siis että meni kierteet ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mikgo kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
Ite tuossa wissin mukaan vedin ja sielä näky etummaiset 115nm, keskimmäiset 190nm, takimmaiset 110nm+70 astetta. Sain tuolla 190nm toisen pultin kierteet antautumaan auton rungosta, hitsaushommiks taitaa mennä.

Voiko noin pienellä erolla olla sitten merkitystä, siis että meni kierteet ?
Väärille kierteille olit vetäny.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.

Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

vesa67 kirjoitti:Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.

Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
Njoo, ei se kovin kaukana ollut että olisi mennyt tuohon kireyteen. Toinen meni ongelmitta ja tämä mikä antautuikin niin kiristyi kovinkin lähelle tuota 190nm, kyllä senverta kovaa sai jo vääntää ennenkun sitte alko pyörimään löysästi.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Ja nää kolinat loppus kun runttas apurungon pultit/mutterit kiinni. Kiitos Vesa taas vinkista
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3

Viesti Kirjoittaja Hook »

vesa67 kirjoitti:Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.

Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
Eipä ole ng900/og9-3:ssa noi palat kelluvia...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin