tturku kirjoitti:vai hämääkö vain suomen routaiset ja heikossa hapessa olevat kinttupolut ja pakkasen aiheuttamat nitinät näitä harhoja saab vs. opel kokemuksissa? Teepä testi ja käy koeajamassa joku vastaava opeliski täällä suomen päässä niin pääset harhasta eroon

Tästäkin voi hyvin olla kysymys, mutta autoni on lämmitetyssä hallissa (+15) työpäivät, joten ei luulis natisevan sen suuremmin ainakaan tallista lähdettäessä..Ja taas pitää huomauttaa tähän väliin, että varmaan suurin osa SS:n ajajista ei huomaisi autossani mitään vikaa, mutta itse olen sellainen, että takerrun pieniinkin yksityiskohtiin, ja juuri kaikki pienet natinat ovat niitä häiritsevimpiä. Noiden nitinöiden kanssa pystyy elämään, mutta toi alustan satunnainen kolina häiritsee huomattavasti enemmän. Välillä mennään hiljaa, mutta välillä taas kaivonkansi 10kmh vauhdissa saa lotinaa esiin...No se siitä...
Opelia en ollut koskaan ajanut, ja se todella yllätti, miten jämäkkä ja hyvä autolla oli ajaa. Huvikseni eilen tuli lueskeltua myös koeajoja kyseisestä mallista, niin niissäkin kehuttiin ajettavuutta ja meluttomuutta, ilmeisesti myös Suomen teillä.
Eikä Astra enää mikään pieni auto ole, sedanina se on aika sentilleen 9-3SS:n pituinen, mutta vähän leveämpi..Joskus 2004 tuli Kanarialla ajettua silloisella Astralla, enkä muista, että siitä ois mieleen jäänyt näin positiivista fiilistä, kun tosta nykyisestä jäi. Eli varmaan Opelilla on kehitys kehittynyt...
Superb, jota eilen kokeilin, oli kyllä melkonen pettymys. 2.0TDI kulki itselleni enemmän kuin olisi tarvetta, mutta muuten ei oikein mitään hyvää olltukaan; ohjaus oli todella kevyt ja epämääräisen tuntuinen Saabin jälkeen ja sama koski myös vaihteistoa, ihme keppi joka heiluu joka suuntaan sormia napsauttamalla, ja sitten vielä se MELU! Melua Superbissa tosiaan riitti vaikka muille jakaa, jopa Saab tuntui hiljaiselta sen jäljiltä.
Jotenkin ulkonäön puolesta on pitänyt Superbia näyttävänä ja laadukkaana autona, mutta kun sitä pääs kokeilmaan, niin eipä tolla mitään jakoa ole samassa kokoluokassa. Hintaluokassaan ehkä, ainakin tilojen puolesta.
Ei taida olla VAGin autotkaan mua varten, vähän aikaa sitten ajoin 2010 Golfilla ja kaverin uudella Leonilla(vanha malli), niin eipä noista kumpikaan tehnyt mitään vaikutusta. Kova meteli ja ajettavuus ei kovin kummoinen.
Pitänee käydä itse kokeilemassa Insigniaa, jos se vaikka tuntuis vielä paremmalta kuin Astra