Fcod 4864
Re: Fcod 4864
mAir on tuolloin 1100, noin suunilleen.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fcod 4864
Tänään luin ELMillä koodit koneesta, P1300 ja P0300. Tyhjäkäyntiä käy nätisti, kestää kierrättääkin. Ajossa Pinl:in noustessa yli 1000, alkaa nypytys.
Bensapumppu mietytti edelleen ja otin takapenkin ylös. Painepuolen putki ei ollut lukituksen takana vaan ehkä 2-3mm lukkokynnen yläpuolella. Painoin takaisin ja kävin ajamassa, ei vaikutusta. Taidan kumminkin nostaa ämpärin ylös ja tutustua tilanteeseen, kun pumpun iästä ei ole mitään havaintoa.
Bensapumppu mietytti edelleen ja otin takapenkin ylös. Painepuolen putki ei ollut lukituksen takana vaan ehkä 2-3mm lukkokynnen yläpuolella. Painoin takaisin ja kävin ajamassa, ei vaikutusta. Taidan kumminkin nostaa ämpärin ylös ja tutustua tilanteeseen, kun pumpun iästä ei ole mitään havaintoa.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Fcod 4864
PCS:ltä uusi pumppu ja pätkä Gatesin letkua, ämpäri kasaan ja taas pörisee.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Fcod 4864
Vois melkee tehä saman tempun kun nuo oireet samanmoiset. Tää voorumi on hyvä kun minkään asian kanssa ei oo yksin
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fcod 4864
Mulla teki aivan samaa ja syynä oli bensapumpun väli letku! Oli täynnä halkeemia ja repeymiä, rupes taas tsaba kulkee
Re: Fcod 4864
Oukei, pumpun vaihoin eilen ja oli vakio pumppu! 280tkm kestänyt! Uudella pumpulla tähän tietoon näyttäs vika kadonneen mutta seurataan.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fcod 4864
Olis kiva et jos vika on et vian selvittäjä kautta korjaaja ilmoittaa vian myös tänne ettei ole vain möllöttämässä kotona ihanasta saabeudesta.
Mulla on ollut tapana että kerron mikä on vikana ja se kehittää tätä foorumia.
Mulla on ollut tapana että kerron mikä on vikana ja se kehittää tätä foorumia.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Fcod 4864
Eipä ole vian aiheuttaja selvinnyt. Ei ole tullut vikakoodeja enää tuon jälkeen. Mifiä kyllä tulee edelleen joka kaasupohjassa vedon jälkeen. Toisella cassulla testattu eikä auttanut. Pitää tuota bensapumppu puolta kattoa, saattaa olla alkuperänen.lepisto89 kirjoitti:Olis kiva et jos vika on et vian selvittäjä kautta korjaaja ilmoittaa vian myös tänne ettei ole vain möllöttämässä kotona ihanasta saabeudesta.
Mulla on ollut tapana että kerron mikä on vikana ja se kehittää tätä foorumia.
Onko se muute nyt normaalia että vapaalla kaasuteltaessa tulee mifiä?
Re: Fcod 4864
Jos et suorilta halua vaihtaa niin testaa vaikka tällä pioneerin metodilla..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... f&start=60
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... f&start=60
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Fcod 4864
Sama homma tapahtui täälläkin tänään.. Eli otin 2 vaihteella kovan kiihdytyksen ja sitten check engine valo rupesi vilkkumaan, fcod 4864.
Di-kasetti (testattu aiemmin toisella, ei mainittavaa eroa silloisilla specseillä)
Tulpat uudet
Suuttimet 870 dekat
3"T Downpipe
Alipaineletkut uusittu
Olen epäillyt tuota bensapumppua jo aikaisemmin, kun antaa pieniä oireita. (ääntä ja refueled ilmoituksia / mifiä satunnaisesti)
Btw. Voiko tuo aiheutua siitä, että putkisto vuotaa dp:n jälkeen?
Di-kasetti (testattu aiemmin toisella, ei mainittavaa eroa silloisilla specseillä)
Tulpat uudet
Suuttimet 870 dekat
3"T Downpipe
Alipaineletkut uusittu
Olen epäillyt tuota bensapumppua jo aikaisemmin, kun antaa pieniä oireita. (ääntä ja refueled ilmoituksia / mifiä satunnaisesti)
Btw. Voiko tuo aiheutua siitä, että putkisto vuotaa dp:n jälkeen?
Saab 9-5 Aero -00
Re: Fcod 4864
Putkivuoto ei vaikuta, bensapumppu tai MAF todennäköisimmät syylliset. Mikä on ahtopaine (pinl) ja ilmamassa (mair)?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fcod 4864
Käyn huomenna testiajulla ja pistän kaikki arvot kehiin. MAF tosiaan pari vuotta vanha, että luulis olevan vielä ok.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Fcod 4864
Testilenkki ajettu, Pari vetoa 3 & 4 vaihteella seuraavia lukemia:
Mair 1300+ molemmilla kerroilla
pinl 1.veto 2200+, toisella karvan alle 2200
Tällä kertaa ei tullut uutta check engineä, vaikka hieman myös 2 vaihteella kiihdytin, en kuitenkaan aivan täpökaasulla. Eli testit meni ok.
Ps. Repes sitten putkisto samassa testissä ja nyt sitten ajellaan käytännössä pelkällä dp:llä
Mair 1300+ molemmilla kerroilla
pinl 1.veto 2200+, toisella karvan alle 2200
Tällä kertaa ei tullut uutta check engineä, vaikka hieman myös 2 vaihteella kiihdytin, en kuitenkaan aivan täpökaasulla. Eli testit meni ok.
Ps. Repes sitten putkisto samassa testissä ja nyt sitten ajellaan käytännössä pelkällä dp:llä
Saab 9-5 Aero -00
Re: Fcod 4864
Hmm, ettei siellä loppuputkistossa olisi joku ahdistus ja nyt kun repesi niin pakopaine tippui riittävästi. Orkkis pääkatti tai takapönttö siis.
Pinl 2200 ja mAir 1300+ kuulostaa ihan OK:lta, ei MAF:n vika siis.
Pinl 2200 ja mAir 1300+ kuulostaa ihan OK:lta, ei MAF:n vika siis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fcod 4864
Pistetään pumpuks tuo walbro 255 ja putkisto pitäs jostain hommata.. Repes tosiaan juurikin siitä missä eilen oli jo pieni viilto dp ähertelyn jälkeen.
Saab 9-5 Aero -00