93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
Auto siis Saab Aeron 93ss 2003 2.0 turbo 6-vaihteinen
Eli alkoi sitten sutimaan väärästä paikasta tuo Eero.
180tkm on mittarissa joten saattaa johtua jo normaalista kulumasta.
Softa on rukattu uusiksi, kiitos taitavan harrastajan. Tehot about 250hv/350N
Jos foorumin juttuja on uskominen niin vakio Aeron kytkin kestää n. 400N?
Mutta, jos alkaa nälkä kasvamaan syödessä (ja sehän alkaa) niin ajattelin myös selvittää jonkin virikytkimen vaihtoehdon.
Eli: mitä kilkkeitä olette vastaaviin tunkeneet ja mitä tuonne ylipäätään sopii?
Mistä hankitte ja yms. Yms....
Kiitos jo etukäteen.
Auto siis Saab Aeron 93ss 2003 2.0 turbo 6-vaihteinen
Eli alkoi sitten sutimaan väärästä paikasta tuo Eero.
180tkm on mittarissa joten saattaa johtua jo normaalista kulumasta.
Softa on rukattu uusiksi, kiitos taitavan harrastajan. Tehot about 250hv/350N
Jos foorumin juttuja on uskominen niin vakio Aeron kytkin kestää n. 400N?
Mutta, jos alkaa nälkä kasvamaan syödessä (ja sehän alkaa) niin ajattelin myös selvittää jonkin virikytkimen vaihtoehdon.
Eli: mitä kilkkeitä olette vastaaviin tunkeneet ja mitä tuonne ylipäätään sopii?
Mistä hankitte ja yms. Yms....
Kiitos jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Tir, Ti Huhti 02, 2013 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Minä laittaisin jonkun tuolta olevan, joku muu varmaan jostakin muualta ja toisenlaisen. Eli rullaat 9-3SS:n kohdalle tuolta..
Minä laittaisin jonkun tuolta olevan, joku muu varmaan jostakin muualta ja toisenlaisen. Eli rullaat 9-3SS:n kohdalle tuolta..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Kiitos. Hyvä vinkki.
Tarkka silmä havaitsi että tuo 6-lovisen 450Nm kestävässä kytkimen levyssä lukee Valeo. Onkohan periaatteessa vakio kytkin? Vai onko vakio edes Valeon tekemä?
Tarkka silmä havaitsi että tuo 6-lovisen 450Nm kestävässä kytkimen levyssä lukee Valeo. Onkohan periaatteessa vakio kytkin? Vai onko vakio edes Valeon tekemä?
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 5&t=125986
Tuossa myös vaihtoehtoa, lopussa Sachsia tilailtuna Saksasta. Itse mukaanlukien, kohta kolmella laitettuna tuo Sachsin Aeron paketti, noin 460Nm kestoa arvioidaan. Hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen. Kokemuksia keräillään toiminnasta parhaillaan.
Tuossa myös vaihtoehtoa, lopussa Sachsia tilailtuna Saksasta. Itse mukaanlukien, kohta kolmella laitettuna tuo Sachsin Aeron paketti, noin 460Nm kestoa arvioidaan. Hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen. Kokemuksia keräillään toiminnasta parhaillaan.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
samasta paikasta myöskin tilattu 6 vaihteinen sachs kk päästä vasta saa tietää miten kestää uskoisin että kestää. eli vahvistettu aeron kytkin.
9-3 Tids -08
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Toki varmasti osin autokohtaisiakin juttuja, mutta noista speceistä mainittakoon pari esimerkkiä... spec2+ on alkuperäistä tavallista kytkintä vastaava tuntuma, kestää aikansa(itsellä n 80tkm) ja viimeistään levypinnan ollessa lopussa saattaa murtua pala(metallia) pois jousikehältä. nimim kokemusta ja matka jatkuu hinurin kyydillä.Pakari kirjoitti:http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Minä laittaisin jonkun tuolta olevan, joku muu varmaan jostakin muualta ja toisenlaisen. Eli rullaat 9-3SS:n kohdalle tuolta..
levyn jouset helisee moottorijarrutuksella sopivalla jengalla.
Täsmälleen samasta kohdasta samanlainen palanen on mennyt noita spekkejä rikki muitakin maailmalla. Näin ollen specin laadusta jäänyt hieman huono maku. tilalle tuli sachs.
järeämpi stage3+ tainnut joissain laitteissa sorvata vauhtipyörän...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Itse kyselin tänään po-metallista vauhtipyörä/kytkin juttuja.Teräs pyörä noin 350e ja sre asetelma 350-450e.Ja kytkin levyksi oem massalevy,näillä pitäisi väännön kestoa olla yli 500nm.Mutta tarvitsevat vanhat osat mitoitusta varten.
Tai sitten jos alkaisi askartelemaan:
Tietääkö kukaan mitä eroa on 5 ja 6 vaihteisen vauhtipyörissä?Ajattelin että jos 5 vaihteisen kiinteä pyörä korvaisi 6 vaihteisen yhteydessä olevan kaksoismassa pyörän,jos nyt edes on mahdollista näin tehdä?
Tai sitten jos alkaisi askartelemaan:
Tietääkö kukaan mitä eroa on 5 ja 6 vaihteisen vauhtipyörissä?Ajattelin että jos 5 vaihteisen kiinteä pyörä korvaisi 6 vaihteisen yhteydessä olevan kaksoismassa pyörän,jos nyt edes on mahdollista näin tehdä?
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
9-3 sc Vector 2.0T-08
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Voisiko joku selventää mitä tämä kaksoismassapyörä tarkottaa käytännössä?
Ei ole omasta Aeron kytkimestä näköhavaintoja vielä kun on edelleen luistamassa paikoillaan.
Tuo Skruvat.fi taitaa tarjota edullisimmin kytkintä, mutta on tosin tietysti vakio.
Kiitos
Ei ole omasta Aeron kytkimestä näköhavaintoja vielä kun on edelleen luistamassa paikoillaan.
Tuo Skruvat.fi taitaa tarjota edullisimmin kytkintä, mutta on tosin tietysti vakio.
Kiitos
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Kaksoismassa erittäin lyhyesti: Vauhtipyörä jaettu kahtia ja levyjen välissä jousitus
Kytkinlevy on jousittamaton kaksoismassan kanssa kun taas kiinteän vauhtipyörän kanssa se on jousitettu. Eli tämä pehmentävä jousitus on vain eri paikassa ns. normaaliin asetelmaan verrattuna.
Jos haluaa nähdä luonnossa levyn, asetelman ja kaksoismassan niin multa löytyy varastosta
Kytkinlevy on jousittamaton kaksoismassan kanssa kun taas kiinteän vauhtipyörän kanssa se on jousitettu. Eli tämä pehmentävä jousitus on vain eri paikassa ns. normaaliin asetelmaan verrattuna.
Jos haluaa nähdä luonnossa levyn, asetelman ja kaksoismassan niin multa löytyy varastosta
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Kiitos. Selvensi kummasti.
Mietinkin että kun olin ymmärtänyt että 6 lovisen Aeron kytkinlevy on kuulemma ilman jousia, niin eikös se ota esim. Laatikon päälle. Mutta joustoa löytyy siis vauhtipyörän puolelta.
Jotenkin tuntuu oudolta maksaa Maptunin 450Nm kytkimestä 420€ kun ero vakioon ei ole kovin suuri. Alankin tässä kallistumaan jo vakiokytkimen suuntaan jollei jotain parempaa ui pikkuhiljaa vastaan...
Ymmärsinkö oikein että tuo sachs kytkin handlaa 15% vakio kytkintä enemmän?
Ja tilasit tuolta? ( hinta nyt 527€) ja sisältää työsylinterin/ painelaakerin
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 154kw.html
Mietinkin että kun olin ymmärtänyt että 6 lovisen Aeron kytkinlevy on kuulemma ilman jousia, niin eikös se ota esim. Laatikon päälle. Mutta joustoa löytyy siis vauhtipyörän puolelta.
Jotenkin tuntuu oudolta maksaa Maptunin 450Nm kytkimestä 420€ kun ero vakioon ei ole kovin suuri. Alankin tässä kallistumaan jo vakiokytkimen suuntaan jollei jotain parempaa ui pikkuhiljaa vastaan...
Ymmärsinkö oikein että tuo sachs kytkin handlaa 15% vakio kytkintä enemmän?
Ja tilasit tuolta? ( hinta nyt 527€) ja sisältää työsylinterin/ painelaakerin
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 154kw.html
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Onko sinulla oikeasti oma lehmä ojassa kun jokaikisessä löyhästikin aiheeseen viittaavassa viestissä pitää mainita tyyliin "Maptunilta muuten löytyy sitä ja tätä" vai oletko kenties vaan tyytyväinen (ja sitä pitää todistella muille) sieltä ostettuun virisoftaan vai mistä tässä mahtaa olla kyse.Pakari kirjoitti:http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Minä laittaisin jonkun tuolta olevan, joku muu varmaan jostakin muualta ja toisenlaisen. Eli rullaat 9-3SS:n kohdalle tuolta..
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Itellä 5-lovinen, mutta juuri tuolta tilasin. Eli 15% Aeron 400Nm lisää eli noin 460Nm arvioivat kestoksi tuolle Sachsin performancelle. Mulle ihan riittävä kun ei taida näkyä noin suuria vääntöjä omassa kulkineessa. Ei taida olla Aeron peruskytkimeen hinnan eroa asetelma+levy yhdistelmällä kuin satkun luokkaa niin eikö tuo noin +60Nm vara ole ihan hyvä jos meinaa vääntöjä tuohon 400Nm pintaan. edullinen paketti verrattuna esim Specin tuotteisiin.Tir kirjoitti:Kiitos. Selvensi kummasti.
Mietinkin että kun olin ymmärtänyt että 6 lovisen Aeron kytkinlevy on kuulemma ilman jousia, niin eikös se ota esim. Laatikon päälle. Mutta joustoa löytyy siis vauhtipyörän puolelta.
Jotenkin tuntuu oudolta maksaa Maptunin 450Nm kytkimestä 420€ kun ero vakioon ei ole kovin suuri. Alankin tässä kallistumaan jo vakiokytkimen suuntaan jollei jotain parempaa ui pikkuhiljaa vastaan...
Ymmärsinkö oikein että tuo sachs kytkin handlaa 15% vakio kytkintä enemmän?
Ja tilasit tuolta? ( hinta nyt 527€) ja sisältää työsylinterin/ painelaakerin
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 154kw.html
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Itsellä myös kytkimen vaihto edessä omaan Saab 9-3 ss vectoriin.
Viime kesänä tuli päivitettyä stage 1 ohjelma ja joulukuussa huomasin että kytkin luisti kun lähdin ohittaan toista autoa.
Jonkin aikaa katsellut eri vaihtoehtoja ja lopulta sit päädyin maptunilta tilaamaan 515nm spec:in kytkimen, onhan toi aika kallis mutta tarkoitus on hankkia vähän lisää tehoja niin halusin olla varma että ei vuoden päästä taas tarvis vaihtaa kytkintä.
Saa nähdä miten toimii kun saan sen asennettua.
Viime kesänä tuli päivitettyä stage 1 ohjelma ja joulukuussa huomasin että kytkin luisti kun lähdin ohittaan toista autoa.
Jonkin aikaa katsellut eri vaihtoehtoja ja lopulta sit päädyin maptunilta tilaamaan 515nm spec:in kytkimen, onhan toi aika kallis mutta tarkoitus on hankkia vähän lisää tehoja niin halusin olla varma että ei vuoden päästä taas tarvis vaihtaa kytkintä.
Saa nähdä miten toimii kun saan sen asennettua.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
En näe mitään väärää tai pahaa siinä että vastaan kysymykseen mistä saa kun kysytään. Kerrotko mikä sinua ressaa tässä asiassa? En ole maptunin palkkalistoilla jos tätä tarkoitat. Ei minun tarvitse todistella kellekkään yhtään mitään. Vaikka täytyy sanoa että palvelu on ollut esimerkillistä ja osat laadukkaita. Saa mm. osia joita ei muualta tunnu löytyvän. Esimerkkinä mainittakoon ng93 2003-2006 biopower päivitykseen tarvittava suutinten johtosarja suoraan hyllystä.. Niin ja helppo ohikulkumatkalla käydä noutamassa osat kun yksi toimipiste sijaitsee täällä Tampereella.TKL kirjoitti:Onko sinulla oikeasti oma lehmä ojassa kun jokaikisessä löyhästikin aiheeseen viittaavassa viestissä pitää mainita tyyliin "Maptunilta muuten löytyy sitä ja tätä" vai oletko kenties vaan tyytyväinen (ja sitä pitää todistella muille) sieltä ostettuun virisoftaan vai mistä tässä mahtaa olla kyse.Pakari kirjoitti:http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Minä laittaisin jonkun tuolta olevan, joku muu varmaan jostakin muualta ja toisenlaisen. Eli rullaat 9-3SS:n kohdalle tuolta..
Tuntuu moni mainostavan esimerkiksi näitä softaguruja joita löytää täältä foorumilta esimerkiksi. Miksi et puutu toisten foorumilaisten mainostukseen, kun esimerkiksi joku kyselee: "mistä softaa.."
Joskus muistelen lukeneeni topicin jossa väitettiin absoluuttisena faktana ettei kukaan osta mistään muualta softaa kuin foorumilaisilta. Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa, koska esim. maptunilta vanha-asiakas saa softaa edullisemmin kuin yhdeltäkään foorumilla olevalta harrastajasoftaajalta. Näin ainakin koskien trionic8 softia. Itsekkin olen ensimmäisen T8 softani ostanut aikanaan ennenkuin T8 harrastajasoftaaminen oli mahdollista, joten miksi maksaa enemmän jollekkin toiselle?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Jos hintavertailua tehdään niin toi Sachs 6-lovisen paketti ei tosiaan ole pahan hintainen koska sisältää työsylinterin. Missasin hieman tämän faktan kun tuijottelin hintalappuja...
93ss Aero 2.0T M6 2003