Onnittelut oikeasta valinnasta! Et varmasti tule pettymään mutkatiellä ajoon.
Jakopäähomma kannattaa tehdä ajoissa, jos ei halua ottaa riskiä moottorin täystuhosta. AbbottRacingin varoitusviestissä väitetään remmin viralliseksi vaihtoväliksi 150tkm tai 5 vuotta, mutta Saabin huoltokirjassa takarajaksi ilmoitetaan 10 vuotta (tosin ainakaan M2009 kirjan taulukossa ei mainita TTiD:n DTR-konetta lainkaan). Abbott siis suosittelee vaihtoväliksi ~100tkm tai 4 vuotta. M2008:ssa tulee tänä vuonna 5 vuotta täyteen...
Eski
Ostaako Saab vai ei?
Re: Ostaako Saab vai ei?
Varoittelinkin jo tuosta automaatista aiemmin ettei paluuta manuaaliin välttämättä enää ole. Onnea hyvästä hankinnasta myös täältä.korhone81 kirjoitti:Vaimo ihastui tuohon automaattiboksiin, kun äsken kävi ensi kertaa ajamassa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Ostaako Saab vai ei?
Noi rattivaihteet....oma mielipide nopean kokeilun jälkeen....lähinnä säälittäviä. Hidasta vaihtamista, loota hoitaa asian paremmin
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Re: Ostaako Saab vai ei?
Rattinapit on aika lapselliset, mutta kepin manuaalipuolta tulee käytettyä joskus mäkisillä mutkapätkillä nautiskellessa. TTID vetää D:llä muuten aina niin ison "pykälän", että kierrokset putoaa 1500rpm nurkille. AW:n 6-portaisen automaagin manuaalipuoli on selvästi sähäkämpi kuin vanhemmassa 5-portaisessa. Vääntöä koneesta kyllä löytyy heti alakierroksilta, mutta TTID ei myöskään tukehdu heti parintuhannen kierroksen jälkeen...
Yksi ihan kiva ominaisuus TTID:ssä on kuitenkin kohtuullisen mukava toimintasäde 58 litran tankilla
Eski
Yksi ihan kiva ominaisuus TTID:ssä on kuitenkin kohtuullisen mukava toimintasäde 58 litran tankilla
Eski