mekaanisella pumpulla olevassa vehkeessä on pienempi kulutus
kuin noissa uudemmissa
en tiedä miksi.
suuttimet ainakin tohon sun vehkeeseen maksaa ihan törkeesti.
kaupunki ajossa mulla menee vajaa 10 polttoainetta (en ole ajanut paljoa kaupungissa mutta 100km kiertelin ja taisin päästä 9.1 kulutuksella)
maantiellä menee 8.0 - 8.4 ja talvirenkaat alla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Ducato on ihan ok peli. Itselläni on ollut nyt pari vuotta ajossa -98 Ducato Maxi 2.8 idTD jolla ajettu noin 260tkm. Tätä ennen omistin -97 Maxi 2.5 TDi:n jolla oli ajettu alle 200tkm, noita ennen oli omistuksessa -95 Ctroèn Jumper 2.5D Maxi ja -89 Fiat Ducato 2.5TD 4WD.
Muistaakseni jokaisessa noista autoista on hehkurele kiukutellut, se saattaa toki johtua viallisista hehkutulpistakin. Ei ole haitannut mitään, hehkureleen merkkivalo vaan on jäänyt hetkeksi aikaa välkkymään, ja noin -20 asteen pakkasista ilman esilämmitystä käynnistettäessä on kone käynyt hetken aikaa kolmella sylinterillä.
-97 2.5TDI -Ducatosta hajosi ulompi vetonivel, haulit tippuivat K-raudan pihaan ja meno loppui siihen, nivel oli tosin pitänyt ääntä jo aika kauan. Nykyisessä Ducatossa polttoainemittari ei toimi kunnolla, jotain häikkää ilmeisesti maadoituspuolella kun nyrkillä mittaristoa kopauttamalla se lähtee taas pelaamaan. Lisäksi kytkin alkaa olemaan loppu, mutta se oli huonossa kunnossa jo kun auton hankin, ja olen ajanut jotain 3000kg:n kiviaineskuormia sillä useampia kymmeniä.
Ehkä 2.8 JTD voisi olla fiksuin vaihtoehto, se kait vääntäisi alempaa kuin tuo mekaanisella ruiskulla varustettu "kierroskone". Kuitenkin noita on niin paljon markkinoilla että kannattaa valita yksilö jossa on toimiva Webasto (tai Eber), ilman lisälämmitintä on suhteellisen huono lämpeämään. Helmat kannattaa koputella ennen ostopäätöstä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vuoden kokemuksella 2.8Hdi kulutus 9-12,5l/100km.
Kori näyttää hapantuvan ripeästi, varsinaisia vikoja ei ole ilmennyt lukuunottamatta yhden suuttimen vuotoa paluupuolelle.
Toki alustan kulutusosaa menee massasta johtuen enemmän kuin vanhassa saabissa...
Laturinhihnan kiristys on äärimmäisen hankala toimenpide pihallakin tehtynä, tien päällä vaihto on luultavasti täysi mahdottomuus.
Mulla oli aikanaan jonkin aikaa Ducato, vm. -01, tosin se pieni malli. Sama siis kuin Boxer ja Jumper.
Kori on kuin harakanpesä ja tuuli ulvoo joka ainoasta saumasta jos ajaa yli 80. Ovenkahvat aina paskana ja tuulilasit hajoaa kun kori elää niin paljon. Phersonin yläpäiden laakerit saa vaihtaa joka vuosi.
Neuvoni on että kierrä ainakin nämä mallit kaukaa. En tiedä onko -02 markkinoille tullut uudistettu malli sitten joiltain osin parempi, mutta tuo vanha on kyllä suoranainen hengen voitto materiasta...
Millaisia nämä uudemmat Jumpyt ja Scudot sisarmalleineen ovat? Siis 06 eteenpäin? Ei se kai ihan huonolaatuinen voi olla kun Toyotakin pisti oman maskinsa niihin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)