Ensimmäinen huolto oli eilen 20000km tultua mittariin. Männä viikolla vilkaisin öljyt, oli karvan yli puolivälin mittatikun asteikolla. Jotain hävikkiä on siis ollut, mutta ei mitään VAG luokkaa kuitenkaan
Eipä ollut ainakaan Hyvinkään wirallisessa Ford huollossa vielä edes työkohdenumeroita tolle litrasen egobuustin ensimmäiselle huollolle, käsin oli huoltomääräykseen kirjoitettu öljytyypit täyttötilavuuksineen yms.
Hirvee lista ekstratöitäkin piti tilata: radion sekoilu (jumitus kanaville 1 ja 2 rattinapeista selaamalla kun kanavalista menee "ympäri") ja renkaan paikka-ainepullon uusiminen kun puhkesi tuossa talvemmalla toinen takagummi. Mankan jumi oli niinkin iso probleemi kun kanavien uudelleen talletus, oli jotkut lähetystaajuusmuutokset sotkenut niin että kolmospaikka oli "tyhjä"
Muuten toimii ku junan vessa. Talviautonakin suorastaan erinomainen. Automaattipesuissa on käytetty talven aikana muutaman kerran, eikä tästäkään ole seurannut mitään ovien lukkojen tai sähköikkunoiden jäätymisiä. Kaikki toimii kuten pitääkin.
Talvikäytössä ainut moitteeksi tulkittava mieleen tullut juttu menee ehkä tuolle mäkilähtöavustimelle. Tohon pihamäkeen kun stoppaa postilootalle, niin vähänkin liukkaamalla kelillä ylämäkeen lähtö on melkosta taiteilua, koska mäkilähtöavustin nappaa aika kovaa kiinni. Helposti tulee sitten annettua "liikaa" happea ja vehjes jää suttaamaan niille sijoilleen. Tämänkin "vaivan" poisto olisi niinkin vaikeeta kun ottaa täppä pois valikosta hill start assistin kohdilta, mutta ei jaksa
Kulutus ollut nyt 5,8 - 6,2 litran luokkaa. Tuossa pari viikkoa takaperin ajelin Linnatuulen Nesteeltä kotio Paippisiin. Nollasin mittarin Nesteellä, kotosalla oli mittarissa 5,2 kulutuslukemat. Matka siis motaria 100km/h rajoituksella (cruise @110) ja vähän maantietä ja taajamaa. Eli menee se pienellä jos on lähdöissä lämmin kone jne. Mitenkään erityisen hissutellen en edes ajellut.
Matka jatkuu, ja virisarjoja tietysti odotellessa
