Itsehän myin 180 000 kilometriä ajetun, uutta kansipahvia vaativan -89-mallisen C:n kuudellakympillä. Auto oli leimassa, pellit suorassa ja verhoilukin tukevasti katossa kiinni. Voin kertoa, että kyllä vitutti mutta minkäs teet kun oli vaan pakko saada pois pihasta.IC1970 kirjoitti:Siinä kuitenkin vedin rajan, että peltoautoksi en sitä olisi myynyt tai muuhun tieliikennealueen ulkopuoliseen käyttöön, onneksi päätyi harrastajalle ja asialliseen käyttöön.
Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Minä voisin maksaa tommosesta puolitoistaSuabisti kirjoitti:Samoilla linjoilla. Tuntuu, että nykyään pitäisi Tonnin hintaluokan OG900:ssa olla:Jope kirjoitti:Ehkäpä sitten suurin osa ostajista ei oikeasti sellaista halua. Saabistit on persaukista sakkia. Olen sivusta seurannut monen OG:n myyntiä, joukossa erikoisempiakin, ja aina tilanne on sama että jengi käy potkimassa renkaita ja haukkumassa auton + hinnan, mutta kauppoja ei vaan synny, ellei kelpuuta jotain ihan naurettavia tarjouksia.IC1970 kirjoitti:Ihan samaa mieltä, ei vähän ajettua hyväpeltistä satkua tarvitse ilmaiseksi lahjoittaa ja joka sellaisen oikeasti haluaa, on varmasti valmis vähän maksamaan.
Ruosteeton kori, virheetön maalipinta, Turbo, nahkasisusta, sähköherkut, 2x Uudet renkaat, korisarja, juuri katsastettu yms.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Pelastakaa satkuja!
Jesus mikä 'löytö'. On vain turhan monta sataa km täältä. Odottelen..
Re: Pelastakaa satkuja!
^^ Satasella vanha lintta, vaan kun tuosta muutaman osan irrottelee ja kauppaa tarvitseville, on jo plussan puolella.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pelastakaa satkuja!
Noh, tähänkin asiaan on melkein yhtä monta näkökulmaa kuin on kuskiakin - eikä varsinkaan 1990-> og-satku vielä ole päivittäisessä liikenteessä varsinaisesti harvinainen näky. Noppaa ja pystäriä näkee jo hieman harvemmin, mutta kannan vanhetessa kulku tuntuu olevan vähän joka merkin kanssa samanlainen. Erikoisemmat yksilöt - ja joissain tapauksissa kokonaiset merkitkin - käyvät vähiin ja ovat harvoin huippukunnossa. Pappojen helmet tuppaavat olemaan sitten aivan karvalakkeimpia, eli ns. keräilijöiden kannalta kuriositeettiarvoltaan olemattomia, mutta yksinkertaisia, luotettavia (ja näppäräkätiselle halpojakin) käyttöpelejä arvostavalle käytännöllisiä, jotka sitten puolestaan ajavat kaaroilla pisteeseen x, mistä ne joko siirtyvät harrastekäyttöön tai tarpeettomina ja vaikeasti myytävinä joko ladon taa tai suorilta paaliin. Ennen kuin joku älähtää, mainitsen vielä, että kyseessä on vain yksi näkökulma - joskin tällaisia tarinoita riittää, viitaten tuohon myynnissä olleeseen ex-papan helmeen, joka oli rällätty hetkessä ja huolella termiittien toimesta.Suabisti kirjoitti:Ainahan sitä jotain "harrastamista" pitää olla halvemmassa autossa. Ottaen sen huomioon, että OG900:seen varaosat ovat naurettavankin halpoja.Jope kirjoitti:Ehkäpä sitten suurin osa ostajista ei oikeasti sellaista halua. Saabistit on persaukista sakkia. Olen sivusta seurannut monen OG:n myyntiä, joukossa erikoisempiakin, ja aina tilanne on sama että jengi käy potkimassa renkaita ja haukkumassa auton + hinnan, mutta kauppoja ei vaan synny, ellei kelpuuta jotain ihan naurettavia tarjouksia.IC1970 kirjoitti:Ihan samaa mieltä, ei vähän ajettua hyväpeltistä satkua tarvitse ilmaiseksi lahjoittaa ja joka sellaisen oikeasti haluaa, on varmasti valmis vähän maksamaan.
Taannoinen lempikaara, himpun verran piristelty '90 ässäsatku lähti pihasta laskettuani hintapyyntöä 400 euroa alkuperäisestä, leimaa pitkälle ja täysin ajokunnossa, joskin kaukana huippukuntoisesta. Kaara meni merkille omistautuneen, hyvällä tapaa kiilusilmäisen nuoren miehen matkaan, joten kohtalaisen persneton maku ei vaivannut, olettaen, että tuo valkoinen valas yhä jatkaa ylvästä kulkuaan. Viime talven lyhytaikainen siirtymäväline, yleiskunnoltaan kehno '86 noppa lähti vaivanpalkalla harrastajien kuskaamana Jyväskylään, ja kaara vissiin todettiin sittemmin järkevän kunnostuskohteen tuolle puolen. Eipä sekään haittaa, jos siitä irtosi nippeleitä kärkkäisen kauniin nopan ylläpitoon, eli siitä oli kenties hyötyä yhden huikean yksilön säilymisen kannalta.
Nykyinen satku, vuoden 1990 verohelpotuskarvalakki, tuli taloon pari kuukautta sitten. Ei karmein näkemäni yksilö, mutta ei kyllä hienoinkaan. Maksoin ylihintaa siihen nähden, miten paljon tuon kunnosteluun vielä tänä keväänä saa käyttää aikaa tästä lyhykäisestä elämästä, mutta silti se tuntui vaivan väärtiltä suhteessa siihen, jos likimain viikottain ajettava ~700 kilometriä maantietä olisi jatkossakin pitänyt suorittaa melkein kymmenen vuotta uudemmalla termostaattivikaisella Mondeolla. Sen remppaamiseen olisi ehkä mennyt joku 200-300, mutta ennemmin maksoin vähän enemmän kiesistä, jossa viihdyn. Auton todennäköisesti ensi syksyn myötä vaihtuessa hintaa saanee valmistautua polkemaan, vaikka kaara olisi vasta leimattu, mutta edelleenkään se ei haittaa, jos se päätyy saabistin kätösiin.
Suokaa anteeksi pitkähkö ja kenties avautumiselta haiskahtava töräys...
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
Omasta mielestä todella hyvää tekstiä ja täynnä asiaa. Edelleen on mielestäni sääli näin offtopiccina että VPT- joutui siirtymään osiksi, kaikesta näki että sitä oli joskus pidetty hyvin, mutta joku muinainen seisontakausi oli päästänyt ruostumaan liian pahoin(roiskeläpät muunmuassa sai vaan vetää irti, kaari tuli rapeina paloina mukana). Mutta tosiaan VPT antoi korvaamattoman hyvän osapaketin ONE:lle. Paljon huolettomia kilometrejä edessä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.tori.fi/vi/6160017.htm
Siinä olisi oman satkun neliovinen muunnos ilman lisävaloja. Myyjä oli pistänyt ilmoituksen foorumillekin. Näyttäisi melko siistiltä jos ei ole pohja aivan ruosteessa tms. Ja hintaa ei ole paljon, itsekin maksoin enemmän.
Olisi Jyväskylässä, ONE harrastekäyttöön ja siirtyminen satkuaikaan..?
Siinä olisi oman satkun neliovinen muunnos ilman lisävaloja. Myyjä oli pistänyt ilmoituksen foorumillekin. Näyttäisi melko siistiltä jos ei ole pohja aivan ruosteessa tms. Ja hintaa ei ole paljon, itsekin maksoin enemmän.
Olisi Jyväskylässä, ONE harrastekäyttöön ja siirtyminen satkuaikaan..?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
Ehdottomasti jos olisi resursseja pitää ylimääräisiä autoja.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tämä taidettiin ns. "repiä käsistä". Meni heti. Toivottavasti hyvään kotiin.Baas900 kirjoitti:1.omistajalla tammikuuhun 2013, ja on HALPA:
http://www.nettiauto.com/saab/900/5494414
Re: Pelastakaa satkuja!
Ai se meni lopulta niin halvalla. Hitto, ois sittenkin pitäny ite lähteä hakemaan pois.A-L kirjoitti:Taannoinen lempikaara, himpun verran piristelty '90 ässäsatku lähti pihasta laskettuani hintapyyntöä 400 euroa alkuperäisestä, leimaa pitkälle ja täysin ajokunnossa, joskin kaukana huippukuntoisesta.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pelastakaa satkuja!
Soitettu omistajalle ko sta on hyvä. Hinta on se 500€ mulle liian kaukanaRattivaihde kirjoitti:http://www.tori.fi/vi/6160017.htm
Siinä olisi oman satkun neliovinen muunnos ilman lisävaloja. Myyjä oli pistänyt ilmoituksen foorumillekin. Näyttäisi melko siistiltä jos ei ole pohja aivan ruosteessa tms. Ja hintaa ei ole paljon, itsekin maksoin enemmän.
Olisi Jyväskylässä, ONE harrastekäyttöön ja siirtyminen satkuaikaan..?
hyvät ovet tunnelit ehyet tarkasti soiton aikana ko paikat,
miinuksena se vuoto pumppu tai hammastanko ja taka ovi jäykkä eikä ole pahat km
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.nettiauto.com/saab/900/5520927
Tommosen aion pelastaa huomenna
Tommosen aion pelastaa huomenna
Ari 1622
Re: Pelastakaa satkuja!
Kato pannahinen, ei paha hinta ja olisi vielä varsin lähellä. Pitäisikö nyt jahkailun jälkeen siirtyä saabistiksi? Seuraavaksi lähin Saab (900) kun löytyy Keuruulta.Rattivaihde kirjoitti:http://www.tori.fi/vi/6160017.htm
Siinä olisi oman satkun neliovinen muunnos ilman lisävaloja. Myyjä oli pistänyt ilmoituksen foorumillekin. Näyttäisi melko siistiltä jos ei ole pohja aivan ruosteessa tms. Ja hintaa ei ole paljon, itsekin maksoin enemmän.
Olisi Jyväskylässä, ONE harrastekäyttöön ja siirtyminen satkuaikaan..?
Saab 900i vm. 90 (8-venttiilinen katilla)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Aina on hyvä hetki, mutta varsinkin jos on noin hyvällä väri-moottori-vuosimalli-yhdistelmällä varustettu yksilö myynnissä.Temppeli kirjoitti:Pitäisikö nyt jahkailun jälkeen siirtyä saabistiksi?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22