Lähdin eilen ajelemaan kohti Turkua leveäkaista tiellä, silloin jo oli aika kehno keli ja tien keskikohta oli auraamatta -> täynnä loskaa..
Noh ajattelin ettei se nyt niin paha ole, ohitin 2 autoa. Tie oli tosi huonossa kunnossa, auto alkoi vaappumaan, onneksi oli uudehkot nastarenkaat tosin pinnoitetut.
Mutta täytyy sanoa että siinä 90kmh vauhdissa tosiaan olisi lähtenyt keveemmät japanilaiset lentoon, ei ollut minullakaan kaukana.. Loppumatka ajettiin kiltisti
Ajoin tonnarilla eilen klo 16-20 matkan Salo - Jkl. Forssan kohdalla kävi mielessä, että onkohan mulla löysä alapallonivel tai ilmanpaineet miten sattuu kun vähän hakee. Maisemia katsellessa huomasin, että kuusten latvat näyttää noin suurin piirtein vaakasuoraan, niin päätin sitten jättää ilmanpaineet tarkastamatta ja pistin hakemisen tuulen piikkiin. Ei tuo missään vaiheessa oikeesti haitannut...ajaminen oli ihan samanlaista kuin japsiautoilla normaalisti
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S kirjoitti: Kyllä, ensimmäistä kertaa PIIITKÄÄÄN aikaan oli suorastaan hauskaa ajaa töihin aamulla. Matka alkoi kotiparkkikselta, johon YIT "rapido" nimensä veroisesti kerkiää auraamaan arviolta joskus kevään korvilla, joten lunta oli ihan simona ja pakkaantunut tuiverruksessa oikein kunnolla. No, 40mm madallettu tonttu toimi oivana lumiaurana, kerran piti vaan palata omia jälkiä taaksepäin vauhtia ottamaan (siinä on melko jyrkkä tönkäre parkkikselta pihakadulle...
Jees, Hämeenlinna motarilla oli jokseenkin sama ilmiö kun Tuusulan tiellä; ohituskaistalla oli tilaa ja tonnari "leijui" eleettömästi tielle uskaltautuneen ooppelin ja parin rekan ohi, sekä polanteiden yms. yli Duunipaikan parkkiksella huomasin, että oli melkein 50% ilmanottoaukoista etuspoilerissa tukossa pakkautuneesta lumesta (kats. ylh. lumiaurakohta), lämmöt ei kuitenkaan kivunnut normaalia suuremmiksi. Jäi oikein harmittamaan että työmatka on vain 42km suuntaansa
tossahan kiteytyi minunkin fiilarit. aamulla tuntui että jokainen on vastaantulija. on hienoa omistaa SAAB tällaisilla keleillä. nyt voin jo vähän kuvitella millaista turhautumista nelivedon omistajat kokee talvella kun pujottelukeppejä on kaikkialla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Täällä Kouvolan suunnalla tulee enään vain lunta. Oli todella nastaa ajella eilen laina-autolla yöllä kotio vaikka matkaa ei ollut kun joku 40 km. Tuuli aivan sikana, lunta tuli, tienpinta aivan jäässä, alla 89 Chevy van starcraft, all seosons renkailla... ei hyvä...ei kiihdy, ei pysähdy, ei mee mitenkään päin suoraan kun tuuli vei...kerrassan jännitävä ajokokemus...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Melkonen kolarisuma pienellä alueella. Kehä 2 Matikylän päässä oli DB-1 rekkari kaiteiden välissä renkaat taivasta kohden. Kehä 2 ja Kehä 1 välissä rekka töytäissyt jonkun ojaan ja rusinaksi. Kehä 1 jälkeen kohti stadia auto nojaa kyljellään kalliota vasten siis halooooo herätkää siellä on välillä liukasta
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
lucaf kirjoitti:
. on hienoa omistaa SAAB tällaisilla keleillä. nyt voin jo vähän kuvitella millaista turhautumista nelivedon omistajat kokee talvella kun pujottelukeppejä on kaikkialla.
Niin no, kotimatkalla oli 45 tiellä HML motarilta päin Tuusulaa kohti mentäessä vähän Nukarin SEON jälkeen tulevassa, 45 tien poikki menevässä risteyksessä semmoinen maasturimese (onko se nyt joku 320 SL tai jotain, emmä tiedä, mutta semmonen uudehko citymaasturimersu kuitenkin) vetässyt lumipenkkaan, ilmeisesti oli risteys tullut vastaan liian kovaa ja oli joutunut ohjaamaan penkkaan että sai pysäytettyä (mese oli siis tällä ns. sivutiellä)...Eipä siinä mitään, mutta kun penkan puolella ei ollut kunnolla kun toinen etupyörä, ja toinen etupyörä oli vähän pientareen puolella. Mutta siinä se Johtotähti jäkitti, ja paikalle juuri ohi ajaessani tulleesta, hinausvehkeillä varustetusta traktorista päätellen ei se siitä omin avuin olisi irti päässyt...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Höh teitä. Mä kävin ihan omaksi iloksi ajamassa äskön Espoo-nurmijärvi-klaukkala-karkkila-espoo lenkin. Oli tajuttoman siistiä vetää 95:lla ilman ESPiä äärirajaa koko matka. Välillä ei päässyt yli 120, kun suti pelkkää tyhjää siinä loskan päällä. Mielen kiintoista oli, että suola-/aura-auton ohituksen jälkeen pystyi ajamaan kovempaa
Viime viikolla jouduin nousemaan 4-5.30 aikoihin ylös ja tiet oli sopivan liukkaat kieltämättä oikeaan aikaan. Ihan oli tie peilipinnalla ja vetinen, kun oli lämpimät kelit vielä! Joka päivä ajoin 140 kilsaa... Tällä viikolla on tuuli vaivannut, muttei se ole tällä alueella ollut niin paha kuin peilipinta viime viikolla. Näytti viime viikolla, että lähtee tieltä luistamaan ojaa kohti kotitiellä...