No joo näin on tullut tehtyäkin sittemmin (etanoliin siirtymisen jälkeen). Tosin näissähän tulee kaikki liemet vaihdetuksia yleensä ihan muista syistä ja vähän väliä..JouniCSE kirjoitti:Viinalla kun ajaa niin melkeen kyllä vaihtelisin öljyt 10tkm välein, varsinkin jos tulee pätkäajoo.hma kirjoitti:SAAB 9-5 Aero Automaatti MY2005, ensimmäiset n. 120 tkm Ruotsissa huolto-ohjelman mukaisesti 30 tkm:n huoltoväleillä (vain viisi huoltoa). Sen jälkeen öljyt vaihdettu omatoimisesti n. 15 tkm välein ja siirrytty etanolikäyttöön.
160 tkm mittarissa, STP Motor Flush + öljypohjan tarkistus:
https://dl.dropbox.com/u/1575689/saab/op1.jpg
https://dl.dropbox.com/u/1575689/saab/op6.jpg
, sekä öljysihti:
https://dl.dropbox.com/u/1575689/saab/os1.jpg
Kuvat ja työ: PRO-Carservice
Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Noniin, täällä myös laitettu Fortet sisään, sitten öljypohja avattu ja putsattu. 2.0t vm. 2002.. Jäätävässä kunnossa moskassa oli öljypohja, sihti aivan tukossa lietteestä, huohotinletkut täynnä moskaa jne.. johan parani käyntiääni kylmänä eikä ujella enää. Onneksi tuli tehtyä jotta saabivanhus näkee ainaskii yhden kesän vielä Kilometrejä autossa 220 t ja kilauttanut turbon muutama vuos sitten kun oli takaiskuventtiilit tms. jumittaneet pakkasilla.. mutta tuolloin oli ilmeisesti vaan sitten päivitetty huohotinsarja ja turbo ja tsekattu että ei mennyt muuta, öljypohjaa ei ole avattu tuossa yhteydessä. Mutta jee. Suosittelen kyllä kaikille jotka eivät ole vielä tehneet, enpä itsekään olisi uskonut missä kunnossa tuo on..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 129
- Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
- Paikkakunta: Skavaböle
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Tuossa joulun tienoilla poikkesin Järvenpäässä kysymässä paikalliselta "Saappi-osaajalta" öljynpohjan avaus/putsaus-operaatiota. Kysyivät: Miksi se pitäis avata?jameli kirjoitti:Ylipäänsä ohjeiden ja neuvojen tarkkuutta saa parannettua, kun malttaa laittaa omiin tietoihin sen paikkakunnan näkyviin. Turha sitä on salailla.
On aivan totta että öljypohjan avaus ja pikku puhdistus on kova homma, jos sitä koittaa teettää Saabia tuntemattomilla yleishääräämöillä, esim. paljon radiossa ja tv:ssä mainostavat yritykset on syytä kiertää kaukaa. Ei mitenkään ole mahdollsita että esim. Autoasi tai Fixux suoriutuisi operaatiosta päivän aikana, kun ovat tottuneet tekemään yleisvaraosin ylihintaisia öljynvaihtoja, saamaan niistäkin melko hyvän korvauksen...
Ei se valtuutus merkkikohtaisesti ihan turhaan ole ja monesta pitäjästä löytyy hieman edukkaampiakin valtuutettuja ja/tai vakavan Saab-ammattitaidon omaavia "nyrkkipajoja", jotka näinkin helposta operaatiosta suoritutuvat kohtuu korvauksella. Ei välttämättä tarvitse asioida autoja myymään tottuneiden kirkkaiden valojen huolloissa
Ehkä tää operaatio on helpoin, varmin ja halvin tehä ihan ite, täällä on kuitenkin hyviä ohjeita operaatioon
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Olipa hyvä että laitoit lainausmerkkeihin tuon tittelin "Saappi-osaaja".
Lienee joko täysin sokea tai kuuro jos ei ole kuullut imusihdin tukkeutumiseen kuolleista T7 moottoreista, ja onhan samaa vikaa myös muiden valmistajien koneissa.
Tietenkin jos hait uuden saabin autoliikkeestä ja ajoit suoraan öljypohjan avausta kysymään niin ymmärrän vastauksen.
Lienee joko täysin sokea tai kuuro jos ei ole kuullut imusihdin tukkeutumiseen kuolleista T7 moottoreista, ja onhan samaa vikaa myös muiden valmistajien koneissa.
Tietenkin jos hait uuden saabin autoliikkeestä ja ajoit suoraan öljypohjan avausta kysymään niin ymmärrän vastauksen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 129
- Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
- Paikkakunta: Skavaböle
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Joo ei ollut paikallinen "Rehti-Seppo-autoliike eikä marmoritiski, vaan paja joka ihan mainostaa tuntevansa Saapit ja asensivat aikanaan mulle huohotinpäivityksen, kun marmoritiskiliikkeellä ei ollut osia hyllyssä kautta sanoivat että ei tietoo milloin sais osia.vesa67 kirjoitti:Olipa hyvä että laitoit lainausmerkkeihin tuon tittelin "Saappi-osaaja".
Lienee joko täysin sokea tai kuuro jos ei ole kuullut imusihdin tukkeutumiseen kuolleista T7 moottoreista, ja onhan samaa vikaa myös muiden valmistajien koneissa.
Tietenkin jos hait uuden saabin autoliikkeestä ja ajoit suoraan öljypohjan avausta kysymään niin ymmärrän vastauksen.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Toisinkin on: esim Herttoniemen RJV Fixus on lähes tuotteistanut Forte-käsittely (kaikki ei aja kuitenkaan etanolilla) - öljypohjan & sihdin puhdistuksen, mutta osittain sama porukka on ollut siellä silloin kun samoissa tiloissa oli Länsi-Auton Saab-korjaamo.jameli kirjoitti:Ei mitenkään ole mahdollsita että esim. Autoasi tai Fixux suoriutuisi operaatiosta päivän aikana, kun ovat tottuneet tekemään yleisvaraosin ylihintaisia öljynvaihtoja, saamaan niistäkin melko hyvän korvauksen...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Laitetaas tämä sama kysymys minkä laitoin OG93 puolelle myös tänne, eli:
Kävisikö tämä tiivisteliimaksi:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
Kävisikö tämä tiivisteliimaksi:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
oisko porissa päin joku ketä haluaisi putsata mun öljypohjan?
maksan kyllä mut jos sais halvemmalla kuin liikkeessä
maksan kyllä mut jos sais halvemmalla kuin liikkeessä
Viimeksi muokannut Riipe, Ti Huhti 16, 2013 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Nyt on öljypohja ja sihti puhdas. Homman hoiti ATOY
autokorjaamo Lappeenrannas, aiemmin sama porukka toimi Auto Target nimellä.
Olivat saaneet" piilopultit" auki jollain nivelellä. Ainankin kuuleman mukaan,
kun itse en autoa päässyt noutamaan. Töhnää ehtinyt hyvin kertyä, ties kuinka pitkillä väleillä
öljyt saksassa vaihdeltu.
autokorjaamo Lappeenrannas, aiemmin sama porukka toimi Auto Target nimellä.
Olivat saaneet" piilopultit" auki jollain nivelellä. Ainankin kuuleman mukaan,
kun itse en autoa päässyt noutamaan. Töhnää ehtinyt hyvin kertyä, ties kuinka pitkillä väleillä
öljyt saksassa vaihdeltu.
96 L V4 -76
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Piilopultit nivelellä?.. nuohan lähtee -01 tehdyissä aeroissa (ja vanhemmissa) ihan tavallisella 13mm 1/4" sarjalaisella hylsyllä ja jatkolla kun vaan aukoo ne aukot, jotka saab on suunnitellut avattavaksi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Asia selvä. Oli vaan joissain tän forumin topiceis kuvia et pitäis jotain porailla ö-pohjasta että sais auki tai sit on joku kohta jäänyt lukematta
96 L V4 -76
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Juu. Kyllä siinä pohjassa saa sen heikennetyn alumiinin aukoa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Jos joku tekee Oulun alueella öljypojan puhdistuksia, niin voisin maksaa palvelusta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Autokorjaamo Jakari Kempeleessä on tehny ainaki kahteen OG93 tuon homman onnistuneesti ja kohtuu hintaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
eikö kelleekkään porissa päin kelpaa raha ? tarvis vapuksi saada saabi kuntoon kun
tuota öljyvaloa vilkuttelee.
tuota öljyvaloa vilkuttelee.