Hestec x32
Re: Hestec x32
Ei kait se moottorin kehittämä teho siihen vaikuta. Anturit voi skaalata uudestaan, ahtojen ohjauksen parametrit voi säätää ym. Eri asia jos tarvii joitain eksoottisia ominaisuuksia.
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Hestec x32
Emmää jaksa teidän kans vängätä. Kukin tavallaan... Kysymykseen ei tunnu täällä saavan vastausta. en kysyny trionik 5 ominaisuuksia...
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Hestec x32
Tolla trionikillä mennään viä hyvän aikaa. Ei viä hetkee vaihdu miksikään. Eikä se vaihdu jos joku saa ton hyviin säätöihin.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Hestec x32
Asiallisesti asennettuna jokainen moottorinohjaus toimii ihan just niin hyvin ku se on säädetty, mun toimii huonosti koska en osaa/jaksa.
Ei taida "avaimet käteen"-periaatteella saada trionicia säädettyä penkissä tässä maassa?
Tästä taitaa siis nyt kiikastaa?
Ei taida "avaimet käteen"-periaatteella saada trionicia säädettyä penkissä tässä maassa?
Tästä taitaa siis nyt kiikastaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Hestec x32
Vie CarlsonilleRonska kirjoitti:Asiallisesti asennettuna jokainen moottorinohjaus toimii ihan just niin hyvin ku se on säädetty, mun toimii huonosti koska en osaa/jaksa.
Ei taida "avaimet käteen"-periaatteella saada trionicia säädettyä penkissä tässä maassa?
Tästä taitaa siis nyt kiikastaa?
Re: Hestec x32
Suosittelen myös yllä mainittua. Eikä 400Kw ole vielä mikään ongelma.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hestec x32
Siinäpä siis alkuperäiselle kysyjälle oiva vaihtoehto harkittavaksi.
Ehdottomasti kannattaa punnita kaikki vaihtoehdot tarkasti sen sijaan, että lähtee soitellen sotaan.
Asiansa osaavalle säätäminen kuitenkin on loppupeleissä varsin vaivatonta, oli moottorinohjaus mikä hyvänsä...
Pidemmässä juoksussa kannattaa tietysti opetella ihan itse oman autonsa sielunelämä,
säästää rahaa uusiin kattoverhoiluihin ja voi vaan syyttää omaa laiskuuttaan
(ja metallirunkoista IAT-anturia + väärää injector deadtimea) siitä,
että seokset heittää häränpyllyä kuumakäynnistyksessä.
Ehdottomasti kannattaa punnita kaikki vaihtoehdot tarkasti sen sijaan, että lähtee soitellen sotaan.
Asiansa osaavalle säätäminen kuitenkin on loppupeleissä varsin vaivatonta, oli moottorinohjaus mikä hyvänsä...
Pidemmässä juoksussa kannattaa tietysti opetella ihan itse oman autonsa sielunelämä,
säästää rahaa uusiin kattoverhoiluihin ja voi vaan syyttää omaa laiskuuttaan
(ja metallirunkoista IAT-anturia + väärää injector deadtimea) siitä,
että seokset heittää häränpyllyä kuumakäynnistyksessä.
Re: Hestec x32
Suurin ongelmahan Trionicin kanssa on ollut maksimikierrokset (kierrokset=hevosvoimat), nyt vasta viime aikoina on saatu kehitettyä uutta koodia jolla saadaan Trionic sinne 8000rpm kieppeille. Saabin konetta ei paljoa ylemmäksi voi viedäkään, muuten alkaa kampikammio tuulettumaan vähän liiankin hyvin...
Muutenhan Trionic alkaa olemaan jo melkein näiden aftermarket-vehkeiden tasolla, launchcontrollista lähtien..
Mites ne TFSI-puolat on oikein kestäneet datsunimiesten kyllikeissä ja säksissä? Kait ne ihan hyviä vehkeitä on mutta kierros laadukkaita TFSI-puolia taitaa maksaa samanverran kuin musta T7-kassu ja epäilisin että kassu kestää paremmin ja kipinäkin on kovempi..
Ja se nakuantura, onko lohkossa sopivaa paikkaa sille? Jos lähtee tommosta +400kw vehjettä rakentamaan niin nakuanturi on ehdoton, pari kunnon nakua WOT-vedossa ja sitten itketään ja kirotaan kun ei ollut nakuanturaa..
Muutenhan Trionic alkaa olemaan jo melkein näiden aftermarket-vehkeiden tasolla, launchcontrollista lähtien..
Mites ne TFSI-puolat on oikein kestäneet datsunimiesten kyllikeissä ja säksissä? Kait ne ihan hyviä vehkeitä on mutta kierros laadukkaita TFSI-puolia taitaa maksaa samanverran kuin musta T7-kassu ja epäilisin että kassu kestää paremmin ja kipinäkin on kovempi..
Ja se nakuantura, onko lohkossa sopivaa paikkaa sille? Jos lähtee tommosta +400kw vehjettä rakentamaan niin nakuanturi on ehdoton, pari kunnon nakua WOT-vedossa ja sitten itketään ja kirotaan kun ei ollut nakuanturaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Hestec x32
Moneltako teistä jotka on kommentoinu löytyy 400 kw renkaalta? Asioita on punnittu moneen kertaan... Ei kannata tyhmänä tai jotenki noloona pitään.. Tekniikkaan on pian palanu 9te ja ainoat työt mitä on teetetty niin on koneistukset... se että joku tekee autoa erilailla niin se on teille jotenki niin vaikea asia. Kaikki pitää olla oem...
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Hestec x32
Mullehan ei oo tfsi puolia tulossa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Hestec x32
^Joo alkaa kyllä samanlaisia viboja tulemaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Hestec x32
Ei kai sitä vielä tarvihe 400kw tehoilla ja vaikka menis 500kw vaihella ohjausta. Tai ite en ainakaan aio vaihtaa kun sinne asti pääsee joskus.
Mitäs hienouksia noissa aftermarket ohjauksissa on vs trionic5.
Mitäs hienouksia noissa aftermarket ohjauksissa on vs trionic5.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Hestec x32
Nonni, summa summarum: ei oo saapisteilla Harisen parhaasta bruutasta kokemusta, koska Trionic on useimpien stage3-tarpeisiin ollut riittävän hyvä ja sopii Saabin koneeseen ilman soveltamista.
Ole sinä ensimmäinen ja kerro muille? Hankkiudu STCF-porukan kaveriksi ja pyydä heiltä neuvoja? Sinne on keskittynyt tuo tuntemattomien polkujen kävijöiden porukka.
Oon samaa mieltä tuolla aiemmin esitetyn kanssa, että ruisku kun ruisku, säätäjän osaamisessa se juju piilee.
Pääsit kehumaan projektisi osien arvolla. Millaiset suoritusarvot koneesta on nyt? Joko Trionic on ulosmitattu? Vai pyöriikö se kone omalla voimallaan tällä hetkellä?
Suosittelen seuraavaa:
Kun kerran projekti on ollut noin kallis jo, niin säästä rahojasi ja ota nyt Trionicista irti mitä saat. Sitten kun se Trionicin riepu on tuomittu riittämättömäksi, sulla on moottorinohjauksista jo aika hyvä näppituntuma ja voit alkaa perustamaan omalle osaamisellesi tuon jälkiasennusruiskun valinnan.
Huom: monta autoa on Suomessa ja Ruotsissa stegeillä rikottu, kun ne ei ole olleet kunnossa ja niitä on alettu virittämään. Ahtopaineen säätö, eri anturit, kaiken pitää toimia ennenkuin lähdetään hakemaan lisää tehoja. Älä tee kallista virhetä.
Ei kukaan noista kotimaisten tehosaappien omistajista ole nykyisiä tehoja ensimmäisellä yrityksellä ottanut. Autoja rakennellaan iteraatio iteraatiolta ja sovelletaan sitten seuraavaan iteraatioon aiemmin opittuja tietoja ja taitoja.
Toki on järkevää seistä jättiläisten harteilla, mutta silloin tieto hankitaan eri tavalla kuin kysymällä foorumilla ympäripyöreitä.
Jos taas ei tuon iteraatiotien kulkeminen kiinnosta, niin miksi edes kysyt? Arvo-osilla kone nippuun, hinaat sen auton Hariselle ja lyöt rahaa tiskiin. Uskoisin, että siellä firmassa osaavat ottaa sun raudasta ja omasta softastaan kaiken irti ja tiedät sitten, mihin tehoihin palikat riitti.
Ole sinä ensimmäinen ja kerro muille? Hankkiudu STCF-porukan kaveriksi ja pyydä heiltä neuvoja? Sinne on keskittynyt tuo tuntemattomien polkujen kävijöiden porukka.
Oon samaa mieltä tuolla aiemmin esitetyn kanssa, että ruisku kun ruisku, säätäjän osaamisessa se juju piilee.
Pääsit kehumaan projektisi osien arvolla. Millaiset suoritusarvot koneesta on nyt? Joko Trionic on ulosmitattu? Vai pyöriikö se kone omalla voimallaan tällä hetkellä?
Suosittelen seuraavaa:
Kun kerran projekti on ollut noin kallis jo, niin säästä rahojasi ja ota nyt Trionicista irti mitä saat. Sitten kun se Trionicin riepu on tuomittu riittämättömäksi, sulla on moottorinohjauksista jo aika hyvä näppituntuma ja voit alkaa perustamaan omalle osaamisellesi tuon jälkiasennusruiskun valinnan.
Huom: monta autoa on Suomessa ja Ruotsissa stegeillä rikottu, kun ne ei ole olleet kunnossa ja niitä on alettu virittämään. Ahtopaineen säätö, eri anturit, kaiken pitää toimia ennenkuin lähdetään hakemaan lisää tehoja. Älä tee kallista virhetä.
Ei kukaan noista kotimaisten tehosaappien omistajista ole nykyisiä tehoja ensimmäisellä yrityksellä ottanut. Autoja rakennellaan iteraatio iteraatiolta ja sovelletaan sitten seuraavaan iteraatioon aiemmin opittuja tietoja ja taitoja.
Toki on järkevää seistä jättiläisten harteilla, mutta silloin tieto hankitaan eri tavalla kuin kysymällä foorumilla ympäripyöreitä.
Jos taas ei tuon iteraatiotien kulkeminen kiinnosta, niin miksi edes kysyt? Arvo-osilla kone nippuun, hinaat sen auton Hariselle ja lyöt rahaa tiskiin. Uskoisin, että siellä firmassa osaavat ottaa sun raudasta ja omasta softastaan kaiken irti ja tiedät sitten, mihin tehoihin palikat riitti.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Hestec x32
Ehkä tämä on väärä paikka kysellä tälläisiä. Alunperin olisin halunnu tietää onko kellään tälläistä moottorinohjausta. Olisi ollut kiva tietää kokemuksia asiasta. Mutta ei niitä ilmeisesti ole. Saabbi on vähä purettuna tällä hetkellä. Eilen mitsu vaihtui holsettiin. Vähäisiä osa puutteita vielä on ennen ku pääsee taas ajoon. Sitten näkee mihin trionikki pystyy.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing