...
Siitä ei kannattane vielä huolestua, jos lämpömittarin viisari nousee OG-satkussa aika ylös... Minunkin T8-luxissa menee lämmöt ensin lähes punaiselle asti, kunnes termostaatti aukeaa ja sitten laskee vihreän alueen keskelle... Asiaa kyllä korjasi, kun vaihdoin siihen paremman syylärin. Sen jälkeen ei lämmöt enää nousset niin ylös. Termostaatti jäi vielä vaihtamatta, kun projekti meni ruosteen takia jäihin ja nyt on kirjaimellisesti jäässä
T16Aerossa lämpömittarin viisari pysyy hyvinkin alhaalla ja autossa on uusi turbon syyläri sekä uusi orggis-termostaatti. Lämmintä kuitenkin tulee kabiiniin, joten ehkä mittari näyttää väärin...
Hammastangon vuotaminen on myös yleistä näissä vehkeissä ja on hankala korjata, jos vuotaa hammastangosta... Itse olen toistaiseksi tyytynyt lisäämään tehostinöljyä (8 euroa/litra PCS:llä) parin viikon välein Aerooni.
Eski

T16Aerossa lämpömittarin viisari pysyy hyvinkin alhaalla ja autossa on uusi turbon syyläri sekä uusi orggis-termostaatti. Lämmintä kuitenkin tulee kabiiniin, joten ehkä mittari näyttää väärin...
Hammastangon vuotaminen on myös yleistä näissä vehkeissä ja on hankala korjata, jos vuotaa hammastangosta... Itse olen toistaiseksi tyytynyt lisäämään tehostinöljyä (8 euroa/litra PCS:llä) parin viikon välein Aerooni.
Eski
Alkuperäisen viestin lukeneena olen kyllä sitä mieltä, että ng900aero puhui ihan asiaa. Olen itsekin tuota nettiauton puolelta katsellut, ja jäi epäilyttämään kilometrimäärä. Ja tosiaan ATF:n kaataminen tehostinsäiliöön varoitteluista huolimatta ei anna kovin hyvää kuvaa firman ammattitaidosta tai kiinnostuksesta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tuossa mun t8:ssa on kanssa lämmöt järjestään korkeammalla kuin tällä hetkellä ajossa olevassa 8-venttiilisessä ruiskussa. Turbossa lämmöt ovat usein noin puolessa välissä vihreää aluetta, kun taas iivarissa ne pysyttelevät yleensä vihreän alkukolmanneksella.Eski kirjoitti:Siitä ei kannattane vielä huolestua, jos lämpömittarin viisari nousee OG-satkussa aika ylös... Minunkin T8-luxissa menee lämmöt ensin lähes punaiselle asti, kunnes termostaatti aukeaa ja sitten laskee vihreän alueen keskelle...
Voisinpa huvikseni ensi viikolla käydä vilkaisemassa tuota autoa, OG turbon syynäily on aina mielenkiintoista puuhaa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Pitääkö tästä tulkita, että lux on vielä ajossa?Eski kirjoitti:Siitä ei kannattane vielä huolestua, jos lämpömittarin viisari nousee OG-satkussa aika ylös... Minunkin T8-luxissa menee lämmöt ensin lähes punaiselle asti, kunnes termostaatti aukeaa ja sitten laskee vihreän alueen keskelle... Asiaa kyllä korjasi, kun vaihdoin siihen paremman syylärin. Sen jälkeen ei lämmöt enää nousset niin ylös. Termostaatti jäi vielä vaihtamatta, kun projekti meni ruosteen takia jäihin ja nyt on kirjaimellisesti jäässä![]()

En ole tilannetta seurannut vähään aikaan...
Mitäs klassikolle nykyään oikeesti kuuluu?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tuossa meikäläisen turbossa on kannentiiviste, samoin kuin yksi venttiili vaihdettu 86000 km kohdalla Ruotsissa (syynäilin huvikseni korjauskuitteja). Syylärikin on vaihdettu joskus auton länsinaapuriaikoihin, ja paisari uusittiin viime keväänä Suomessa. Silti on pientä kuplimista havaittavissa paisarissa.
Vastaavasti -88 iivarissa jolla on rullattu 340 000 km, paisari ei ole koskaan kuplinut, vaikkakin syyläri on vastikaan alkanut vuotamaan tiivisteestään.
Turboon nähden tuo iivari on 1000 kertaa varmemman oloinen kulkine muutenkin, tekniikka pelaa kuin sveitsiläinen kello, mutta valitettavasti kori ruostuu alta. Turbon kanssa saa aina pelätä että joku paikka kosahtaa, mutta fiilinki ratin takana on kyllä sitten omaa luokkaansa.

Vastaavasti -88 iivarissa jolla on rullattu 340 000 km, paisari ei ole koskaan kuplinut, vaikkakin syyläri on vastikaan alkanut vuotamaan tiivisteestään.
Turboon nähden tuo iivari on 1000 kertaa varmemman oloinen kulkine muutenkin, tekniikka pelaa kuin sveitsiläinen kello, mutta valitettavasti kori ruostuu alta. Turbon kanssa saa aina pelätä että joku paikka kosahtaa, mutta fiilinki ratin takana on kyllä sitten omaa luokkaansa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Tota joo ajoin Luxilla viimeksi viikko sitten, mutta vain äitimuorin pihassa, kun ei ole enää kilvissä... Saabistiin 4/04 (ilmestynee ensi viikolla) laitoin siitä myynti-ilmon ja kyllä se purkuun on menossa, ellei nyt joku halua pelastaa harvinaisuuttaTeemu kirjoitti: Pitääkö tästä tulkita, että lux on vielä ajossa?![]()
En ole tilannetta seurannut vähään aikaan...
Mitäs klassikolle nykyään oikeesti kuuluu?

Eski