Mikä osa?
Mikä osa?
Mikä osa tämä mahtaa olla:
Tuollainen löytyi alustapesun yhteydessä oik. etupyörän takaa. Oli hautautuneena öljymutamöhnän sekaan johonkin tukivarren tienoille.
Kuva on huono mut osa näytti ehjältä, tosin kuluneelta.
Autoon on vähän aikaa sitten uusittu jakopää, vaihdettu turbo ja jarrulevyt & -palat. Voisko osa liittyä johonkin noista rempoista vai onko jotain muuta hajonnut?
Toinen kiinnostava liitin akun vieressä ilmaletkun alla:
Mikähän toi sitten on?
Autoni on allekirjoituksen 1999 manuaali 9-5. Pitäiskö liittimessä olla jotain kiinni vai onko toi esim. automaatin juttuja? Yhtään irtonaista letkua en äkkisiltään löytänyt.
Tuollainen löytyi alustapesun yhteydessä oik. etupyörän takaa. Oli hautautuneena öljymutamöhnän sekaan johonkin tukivarren tienoille.
Kuva on huono mut osa näytti ehjältä, tosin kuluneelta.
Autoon on vähän aikaa sitten uusittu jakopää, vaihdettu turbo ja jarrulevyt & -palat. Voisko osa liittyä johonkin noista rempoista vai onko jotain muuta hajonnut?
Toinen kiinnostava liitin akun vieressä ilmaletkun alla:
Mikähän toi sitten on?
Autoni on allekirjoituksen 1999 manuaali 9-5. Pitäiskö liittimessä olla jotain kiinni vai onko toi esim. automaatin juttuja? Yhtään irtonaista letkua en äkkisiltään löytänyt.
Re: Mikä osa?
Ensimmäinen kuva ei soita kelloja mutta jälkimmäinen on kytkimen työsylinterin ilmausruuvi
Re: Mikä osa?
Ensimmäinen on kampiakselin hihnapyörän/rattaiden kiila, joka pitää jakopään rattaat, öljypumpun sekä hihnapyörän oikeassa asennossa kampiakseliin nähden. (Kampiaselissa on ura tuota varten, kuten myös em. pyörissä).
Toivottavasti siellä on joku tällä hetkellä koneessa, eli tuo on edellisestä purkukoneesta tms..
Toivottavasti siellä on joku tällä hetkellä koneessa, eli tuo on edellisestä purkukoneesta tms..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Mikä osa?
Kiitoksia molemmille vastauksista!
15 tkm sitten pajalla putsattiin öljypohja, vaihdettiin kk- & runkolaakerit. Siitä 5 tkm myöhemmin laitettiin jakopään ketjut & rattaat uusiksi. Kenties vanha kiila pudonnu siinä yhteydessä remppamiehen käpälistä.
Nyt auto kulkee hienosti eli luulis siellä jonkun pitävän rattaita oikeassa asennossa?
15 tkm sitten pajalla putsattiin öljypohja, vaihdettiin kk- & runkolaakerit. Siitä 5 tkm myöhemmin laitettiin jakopään ketjut & rattaat uusiksi. Kenties vanha kiila pudonnu siinä yhteydessä remppamiehen käpälistä.
Nyt auto kulkee hienosti eli luulis siellä jonkun pitävän rattaita oikeassa asennossa?
Re: Mikä osa?
Ei noita kiiloja uusita, ellei vanha huku. Itse tarkistaisin että kiila on paikallaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Mikä osa?
Soitin pajalle ja siellä epäiltiin että tuo osa on toisesta autosta ja sitä on käytetty apuvälineenä jossain työvaiheessa. Remontin tekijä ei ollu nyt paikalla niin tämä jäi arvailun varaan.
Auto ei kuulemma edes käy kunnolla ellei kiila ole paikallaan. Paha sanoa kun en itse tuota tekniikkapuolta tunne yhtään...
Auto ei kuulemma edes käy kunnolla ellei kiila ole paikallaan. Paha sanoa kun en itse tuota tekniikkapuolta tunne yhtään...
Re: Mikä osa?
En ole moottoriekspertti, mutta jos kiilaa ei ole tuossa Hookin mainitsemassa paikassa ja hinhapyörät/rattaat eivät siten pysy sovituissa asennoissa, moottori lakkaa täysin yhteistyöstä.Auto ei kuulemma edes käy kunnolla ellei kiila ole paikallaan. Paha sanoa kun en itse tuota tekniikkapuolta tunne yhtään...
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mikä osa?
Juu, tuo kiila pitää öljpumpun, jakoketjun, tasapainoketjun ja vielä hihnapyöränkin oikeassa asennossa. Eipä tuota jakopäätä tahdo saada kasailtua ilman kiilaa, ainakaan jos kampuraa vähänkään pyörittää. Jos jäi vaivaamaan mieltä, niin eipä ole iso homma käyttää hihnapyörää irti ja tarkistaa. Huomaahan sen jo pultin avaamisen ja hihnan löysyttämisen jälkeen lähteekö hihnapyörä pyörimään ympäri vai pysyykö paikallaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikä osa?
Mainittakoon sen verran moottoritekniikasta, että esim mazda 6 2,3 koneessa ei ole kyseistä kiilaa, vaan nokat lukitaan kannesta tiettyyn asentoon, kuten myös kampiakseli. Tämön jälkeen sitten kampiakselin hihnapyörä kiristetään. Näin jakopää on portaattomasti oikeassa kohtaa. Saabissa on kylläkin saabissa kaikki lukittu tehtaan jäljiltä kiilalla keeskenään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.