Toinen -74 99 hankittu
Toinen -74 99 hankittu
No nyt sain tämän toisenkin haltuuni.Auto on ensimmäisellä omistajallaan ollut vuoteen 03 asti,sitten myynyt tämän sukulaispojalleen.Olen siis auton 3 omistaja.Auto on katsastettu ja ajoin sen helsingistä lahteen ilman ongelmia.Jokin tosin takapäässä naputtaa,pakoputki ja pissapoika on rikki mutta virkeä oli silti kulkemaan.Tämäkin on trumpan 1.85 koneella ja tästäkin on kattoverhoilu kaput.Sininen maalipinta on ihan hyvä lukuunottamatta konepeltiä joka on pahasti haalistunut.No täytyy viedä auto myllytettäväksi ja toivoa että alkaisi taas kiiltämään.Auto on ulkopuolisesti tarkasteltuna ruosteeton ja lokasuojanlistoja lukuun ottamatta pisteosiltaan täydellinen.Rumien istuinsuojien alta löytyi virheettömät penkit.Auton mukana tuli mm.lisävarustekirjanen,vanhat leimoista täyttyneet rekisteriotteet ja osto/tilaus kuitit.Myös alkuperäisen omistajan selontekoa auton huolloista ja vinkkejä.Tämä auto otetaan jo ensi kesänä ajoon ja tuo toinen saa palvella varaosa auton virkaa.
Viimeksi muokannut tomaatti, La Joulu 25, 2004 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
kiitos kannustuksesta!Tulikin tässä heti kysymys mieleen koskien lisävaloja,mulla löytyy hienot vanhat kromiset sumuvalot joissa on keltaiset lasit.Mitenkäs noi sais keulalle ilman puskureiden reijittämistä?Onko 99:iin saatavana samanlaisia kiinnikerautoja kuin satkuun?Sitten vielä siitä toisesta saabista,taitaa olla liian hyvä purettavaksi joten säästyköön se pahanpäivän varalle.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Eiköhän siellä puskurin takapuolella ole samanlaiset kierteen kuin kajakin puskureissa kin, eli siihen vaan raudat kiinni. Niitä saattaa saada jopa alkuperäisinäkin vielä.tomaatti kirjoitti:kiitos kannustuksesta!Tulikin tässä heti kysymys mieleen koskien lisävaloja,mulla löytyy hienot vanhat kromiset sumuvalot joissa on keltaiset lasit.Mitenkäs noi sais keulalle ilman puskureiden reijittämistä?Onko 99:iin saatavana samanlaisia kiinnikerautoja kuin satkuun?Sitten vielä siitä toisesta saabista,taitaa olla liian hyvä purettavaksi joten säästyköön se pahanpäivän varalle.
Elikkäs rauta tulee puskurin ja etupellin välistä ja siihen vaan sitten kiinni lamppu
# 419 Vesa Pohjalainen
Onnittelut minunkin puolestani. Olet tehnyt paitsi kultuuriteon myös tallettanut palan SAAB historiaa. Saab 99 esiteltiin ensimmäisen kerran 1969. Sinun autosi on alkupään tuotantoa. En ole tuota historiaa selvittänyt, mutta kannattaa ottaa selville onko ehkä alkupään Uusikaupunkilaista tuotantoa. Kekkosen mahtikäskyllä perustettiin autotehdas Uuteenkaupunkiin Siellä on SAAB museo, jossa on mm. EKA-99, vihreä 99 Triumph moottorilla varustettuna ja EKA-96, ensimmäinen uuden autotehtaan linjalta tullut SAAB 96 (Kekkoselle luovutettu). Niin ja tietenkin paljon muuta. Kannatta käydä, jos U:gissa päin liikkuu. Niin U:gissa tehtiin myös ensimmäisiä sarjavalmisteisia turbomoottorilla varustettuja henkilöautoja. Saab 99 EMS Turbo. Aikansa tykki!
SE oli Suomalaista laatua ja kyllä SAAPPI sen kestää.
Aika entinen ei koskaan enää palaa.... sanoi vaha salakuljettaja Laitinen.
Eikä Suomalainen henkilöautoteollisuus koskaan enää tule nousemaan sellaiselle tasolle, jota se edusti 70-luvun lopusta 90- luvun alkuun. Lentokoneteollisuus, SAAB Draken hävittäjäkoneen kehitys- ja valmistustyön kautta auttoi ja palveli osaltaan myös kotimaista autoteollisuutta.
Ps. suurin osa vanhoilla SAABeilla ajavat, ajavat Suomalaisilla autoilla.
Terv. Rampe
SE oli Suomalaista laatua ja kyllä SAAPPI sen kestää.
Aika entinen ei koskaan enää palaa.... sanoi vaha salakuljettaja Laitinen.
Eikä Suomalainen henkilöautoteollisuus koskaan enää tule nousemaan sellaiselle tasolle, jota se edusti 70-luvun lopusta 90- luvun alkuun. Lentokoneteollisuus, SAAB Draken hävittäjäkoneen kehitys- ja valmistustyön kautta auttoi ja palveli osaltaan myös kotimaista autoteollisuutta.
Ps. suurin osa vanhoilla SAABeilla ajavat, ajavat Suomalaisilla autoilla.
Terv. Rampe
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Joskus -80 luvun alussa olin Uudenkaupungin autotehtaalla nuorena sähköasentajana mukana tekemässä maalaamon lämpökeskuksen laajennusta. Keskus lämmitti maalaamon kuivaustunnelia, tarkoitus oli nostaa tehtaan tuotanto 136-140 autoon päivässä. No maalaispoika ja iso julmettu tehdashalli silloin n. 7 hehtaaria, eli sellaiset 250m/ sivu. Ruokala sijaitsi vastakkaisessa kulmassa, kuin työmaamme, lämpökeskus. Matkaa kertyi ulkokautta sellaiset 0,5 kilometriä ja minäpä päätin oikaista 200 metriä ja mennä sisäkautta. Suuntima 45 asteen kulmaan vasemmalle ja kolmannen käännöksen jälkeen maalaispoika oli aivan eksyksissä. Halli oli aivan täynnä koneita ja kapeita käytäviä, näkyvyys n,5m. Työntekijöillä oli kova tahti enkä niiltä voinut neuvokaan kysyä, lähdin siis seurailemaan poistumiskylttejä ja saavuinkin puolen tunnin harhailun jälkeen ulko-ovelle, joka oli aivan eripuolella hallia, kuin maalini, tämä ruokala. Se siitä oikaisusta, että on tullut eksyttyäkin autotehtaalle.
Siihen aikaan tehtaalla oli töissä yksi suomen kauneimpia naisia Missi Tiia Havusalmi. Silloin tehtaalla valmistettiin Myös Horizoneja ja kaupunki kasvoi ja vaurastui.
Nykyään sieltä on jopa purettu kokonaisia tyhjillään olleita kerrotaloja.
Veljeni kävi ammattikoulun U:gissa -65 -67 silloin asukkaita oli n. 4000.
Minä kävin -74-76, jolloin kaupungissa oli 13000 asukasta, nousu oli aika hurjaa.
Siihen aikaan tehtaalla oli töissä yksi suomen kauneimpia naisia Missi Tiia Havusalmi. Silloin tehtaalla valmistettiin Myös Horizoneja ja kaupunki kasvoi ja vaurastui.
Nykyään sieltä on jopa purettu kokonaisia tyhjillään olleita kerrotaloja.
Veljeni kävi ammattikoulun U:gissa -65 -67 silloin asukkaita oli n. 4000.
Minä kävin -74-76, jolloin kaupungissa oli 13000 asukasta, nousu oli aika hurjaa.