Huollosta...
Huollosta...
Perjantaina vein autoni öljysihdin puhdistukseen merkkikorjaamolle. Ennen kuin varasin aikaa, antoivat hinta-arvioksi 220€/2h.
Nyt kävi sitten silleen, että niillä oli katkennut turbon kolme pinnapulttia ja eivät saaneet koko päivänä niitä irti. Jäin viikonlopuksi ilman autoa ja eivät edes suostuneet antamaan sijaisautoa, vaikka halli oli täynnä vaihtoautoja. Sanoivat ettei ole heidän vika jos pinnapultti ovat ruosteessa. Eikö se kuitenkin väkistenkin ole tiukassa, kun lämpimässä turbossa kiinni eli pitäisi tietää etukäteen? Minäkö tässä jään maksajaksi vaikka niillä menisi siinä vaikka kuinka monta päivää?
Nyt kävi sitten silleen, että niillä oli katkennut turbon kolme pinnapulttia ja eivät saaneet koko päivänä niitä irti. Jäin viikonlopuksi ilman autoa ja eivät edes suostuneet antamaan sijaisautoa, vaikka halli oli täynnä vaihtoautoja. Sanoivat ettei ole heidän vika jos pinnapultti ovat ruosteessa. Eikö se kuitenkin väkistenkin ole tiukassa, kun lämpimässä turbossa kiinni eli pitäisi tietää etukäteen? Minäkö tässä jään maksajaksi vaikka niillä menisi siinä vaikka kuinka monta päivää?
Viimeksi muokannut Poy, La Touko 04, 2013 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Huollosta...
Kyllä se yleensä on hyvän tavan mukaista jos aika-arvio heittää härän perää että korjaamo tulee kuluissa vastaan. Asiakas silti maksaa suurimman osan laskusta mutta viivan alle jäävä summa riippuu paljolti omista neuvottelutaidoista.
Re: Huollosta...
Oliko Aine kyseessä?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Huollosta...
No jos ei ooström, ei kai Kemi sentäään, sieltä olen saanut hyvää palvelua.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Huollosta...
Åström siis oli.JKen kirjoitti:No jos ei ooström, ei kai Kemi sentäään, sieltä olen saanut hyvää palvelua.
Pitää seuraavaksi viedä Kemiin, jos ooströmiltä tulee iso lasku. Oli vähän epäselvää ehtivätkö maanantaina korjata.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Huollosta...
Ei tietysti olekkaan mutta asiantunteva asentaja ei vedä pultteja poikki jos HUOMAA että näin saattaa käydä. Siis on Asentajia ja osien vaihtajia jotka nimittävät itseään asentajiksi!Poy kirjoitti: Nyt kävi sitten silleen, että niillä oli katkennut turbon kolme pinnapulttia ja eivät saaneet koko päivänä niitä irti. Sanoivat ettei ole heidän vika jos pinnapultti ovat ruosteessa.
Joskus vuosia sitten kävi Rovaniemen Volvolla samanlainen tapaus. Olimmen matkalla ja vasen takajarruputki katkesi amazon-kartano autosta."Asentaja" otti automme nosturille ja rupesi ihmettelemään, mistä löytyy avain girlingin jarrusäätöön. Aikansa haeskeltuaan tuli auton luo ja sovitteli avaimen paikoilleen. Sanoin että kannattaa antaa ensin lämpöä ruuville, ei aukea muuten. "Asentaja" ei uskonut minua vaan väänsi ja sanoi että ei ollut kovin piukassakaan. Samassa putosi avain ja ruuvinpätkä lattialle. Lasku oli mahtava siihen aikaan jo kun puoli Lappia kerättin osia että saivat jarrun kuntoon. Liki 1000 markkaa.
ps. ei sieltäkään saanut päiväksi autoa ja australilaiset matkakumppanit matkassa.
Menin k-automyyjän puheille noin muuten vaan koska olen k-autoilija, juttelemaan niitä näitä. Aikansa puhelimme niin hän antoi oman autonsa minulle että pääsimme kiertelemään Rovaniemelle ja napapiirille. Korjaamo - / Ka-automyyjä +++
Sri mutta piti "ulostaa".........

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Huollosta...
Eikös se ole joku prosenttimäärä hinnassa, minkä lain mukaan virallinen kustannusarvio saa ylittää?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Huollosta...
Kuten jo mainittu, korjaajia on moneen lähtöön. Oletus on, että jos useamman vuoden vanhaa autoa alat korjata, niin jotain voi porsia, olla tiukassa, mennä poikki jne. Kyllä osaava pulju nämä huomio arviota antaessaan tai voi käydä niin, että oli kyseinen asiakas siellä ensimmäisen ja viimeisen kerran. Tai vähintä mitä tehdä, on informoida asiakasta ennen töiden aloittamista.
Jos asiakas joutuu antamaan ohjeita työn suorittamisesta, niin kyllä paikka tai asentaja (ja asenne asentajalla) on väärä. Olisko niin, että 20 prosenttia saa hinta-arvio heittää...
Suoraan päällikön puheille ja kysyt, että täyttääkö tarjoamanne palvelu tältä osin ko. firman laatujärjestelmän vaatimukset? Että asiakkaalla maksatetaan mahdollisesti väärän toimintatavan tuoman ongelman ratkaisuksi tehdyt toimenpiteet
.

Jos asiakas joutuu antamaan ohjeita työn suorittamisesta, niin kyllä paikka tai asentaja (ja asenne asentajalla) on väärä. Olisko niin, että 20 prosenttia saa hinta-arvio heittää...
Suoraan päällikön puheille ja kysyt, että täyttääkö tarjoamanne palvelu tältä osin ko. firman laatujärjestelmän vaatimukset? Että asiakkaalla maksatetaan mahdollisesti väärän toimintatavan tuoman ongelman ratkaisuksi tehdyt toimenpiteet



Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Huollosta...
10 tai 15% taisi olla. Tässä tosin pitää olla väitteen tukena kirjallinen tarjousSaabinsti kirjoitti:Eikös se ole joku prosenttimäärä hinnassa, minkä lain mukaan virallinen kustannusarvio saa ylittää?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Huollosta...
miksi pitää olla kirjallinen?
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Huollosta...
Muotoillaanpa uudelleen niin että parasta olisi olla kirjallinen sopimus. Hankala lähteä asiaa ratkomaan jos on sana sanaa vastaanMaximus kirjoitti:miksi pitää olla kirjallinen?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Huollosta...
Poy kirjoitti:Perjantaina vein autoni öljysihdin puhdistukseen merkkikorjaamolle. Ennen kuin varasin aikaa, antoivat hinta-arvioksi 220€/2h.
Nyt kävi sitten silleen, että niillä oli katkennut turbon kolme pinnapulttia ja eivät saaneet koko päivänä niitä irti. Jäin viikonlopuksi ilman autoa ja eivät edes suostuneet antamaan sijaisautoa, vaikka halli oli täynnä vaihtoautoja. Sanoivat ettei ole heidän vika jos pinnapultti ovat ruosteessa. Eikö se kuitenkin väkistenkin ole tiukassa, kun lämpimässä turbossa kiinni eli pitäisi tietää etukäteen? Minäkö tässä jään maksajaksi vaikka niillä menisi siinä vaikka kuinka monta päivää?
Ei asiakas ole aina oikeassa. Olisivat varmasti antaneet sijausauton, korvausta vastaan. Luuletko, että kukaan tekee nykyään ilmaista työtä?
Re: Huollosta...
kysehän ei ole siitä, vaan kuka maksaa tuon käytetyn ylimääräisen työajan. tuolla esittämälläsi kaavalla korjaaja voi pamauttaa asiakkaalta koneen ja ropailee sitä sit viikon verran kiinni ja asiakas maksaa?
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Huollosta...
Eihän kyse ole ilmaisesta työstä vaan siitä, että annetaan oikea arvio. Jos on arvioitu ketuiksi, nii sitten tehdään "omaan piikkiin", ellei asiakas selityksen kuultuaan halua tulla vastaan ylimääräistä.
Monesti törmää siihen, että annetaan joku arvio ja sitten lypsetään ties millä verukkeella lisää rahaa. Ihme touhua. Eli käytetään asiakkaan luottamusta väärin ja itse ei olla lainkaan luottamuksen arvoisia. Pörssiyhtiö touhua

Monesti törmää siihen, että annetaan joku arvio ja sitten lypsetään ties millä verukkeella lisää rahaa. Ihme touhua. Eli käytetään asiakkaan luottamusta väärin ja itse ei olla lainkaan luottamuksen arvoisia. Pörssiyhtiö touhua


Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...