LIP?Georges27 kirjoitti:En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin.
Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tuosta nyt ei käy ilmi mikä noissa LIPeissä oli vikana? Liian halpa hinta ja se että autonkorjaaja velimies ei tiennyt merkkiä ei minusta ole vielä kovin "fataalia"? Mulla ainakin pelkästään hyviä kokemuksia LIPeistä vakioalustoissa.Georges27 kirjoitti:Hyvä esimerkki on yhdet Volvon etuiskarit, maksoi alle puolet toiseksi halvimmista mitkä löysin. Velimies on toistakymmentä vuotta ollut autokorjaaja eikä ollut ikinä kuullutkaan merkistä. En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin. No, leimasta meni läpi ja kuukauden sisään viimeinen (ainakin nyt tuntuu siltä) väärä ruotsalainen vaihtui talouden kolmanteen Saabiin. Vielä kun peräkärry olisi Saabin tekele niin kaikki rekisteri kirjat olisi samalla merkillä kun tuo Kawasakikin lähti autuaammille opetusmaille.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Saattoivat olla LIPit, kuitti meni auton mukana kun pääsin eroon. Sen pari viikkoa ne kyllä toimi.
Halvalla vaan ei YLEENSÄ saa hyvää. Paitsi tietenkin auton renkaita.
Halvalla vaan ei YLEENSÄ saa hyvää. Paitsi tietenkin auton renkaita.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Selkeä korkeamman elintason merkki jos aina kaikessa ensin ostaa sen halvimman.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
LIP nyt on jo aika vanha merkki, uusin motonetin halpismerkki taitaa iskareissa olla ZX Shocks.. Tommoset kesti yhdessä mersussa 200km, aika hyvät vai mitä?Georges27 kirjoitti:Saattoivat olla LIPit, kuitti meni auton mukana kun pääsin eroon. Sen pari viikkoa ne kyllä toimi.
Halvalla vaan ei YLEENSÄ saa hyvää. Paitsi tietenkin auton renkaita.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kyllä todellinen rahamies ostaa aina kalleinta, vaikka saman tavaran voi "viereisestä puljusta" ostaa puoleen hintaan .
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606130/0
Tommosta löyty tallista. Kai tämäkin käy lukitteeksi noille torxeille?
Tommosta löyty tallista. Kai tämäkin käy lukitteeksi noille torxeille?
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCI9%20SOFTLOCK.PDF
Tuon brosyyrin mukaan taitaa riittää.
Itse laitoin Loctiten 243:sta, kun sattu hyllystä löytymään. Loctite taitaa olla kalliimpaa, mutta johtuuko se vain käytetyistä mainoseuroista.
Omat torxit kun tarkistin, niin vain yksi aukesi käsin(toistaiseksi). Enempi tuossa jäi jänskättämään tuliko M27-pultti tarpeeksi tiukalle, kun pulttimopo oli hieman tuhnu. No vielä on hihnapyörä paikallaan
Tuon brosyyrin mukaan taitaa riittää.
Itse laitoin Loctiten 243:sta, kun sattu hyllystä löytymään. Loctite taitaa olla kalliimpaa, mutta johtuuko se vain käytetyistä mainoseuroista.
Omat torxit kun tarkistin, niin vain yksi aukesi käsin(toistaiseksi). Enempi tuossa jäi jänskättämään tuliko M27-pultti tarpeeksi tiukalle, kun pulttimopo oli hieman tuhnu. No vielä on hihnapyörä paikallaan
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Isäukko suoritti kyseisen tarkistuksen tänään ja kaikki pultit oli ollut tiukalla ja oikein napsahti avatessa. Oli lukitteella toki kasannut. 250tkm ajettu vm:2001.
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kyllä. 284 tkm ajettu, ja tuho oli lähellä. Ajoin onneksi vain 500m ensi oireiden ilmentymisen jälkeen. Ei korjaamon setä ensin uskonut, kun arvelin vian olevan kampiakselin puolella... menihän noita rulliakin tosin samalla vaihtoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Korjaamon setä TIETÄÄ. Eihän asiakas voi olla asioista paremmin perillä, muutoinhan maailmanjärjestys järkkyisi.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
himppu kirjoitti:http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCI9%20SOFTLOCK.PDF
Tuon brosyyrin mukaan taitaa riittää.
Itse laitoin Loctiten 243:sta, kun sattu hyllystä löytymään. Loctite taitaa olla kalliimpaa, mutta johtuuko se vain käytetyistä mainoseuroista.
Omat torxit kun tarkistin, niin vain yksi aukesi käsin(toistaiseksi). Enempi tuossa jäi jänskättämään tuliko M27-pultti tarpeeksi tiukalle, kun pulttimopo oli hieman tuhnu. No vielä on hihnapyörä paikallaan
Ei siellä tarvii ollakkaan kun yksi löysällä
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jep. suositus on oikea ja tarpeellinen. Kuvittelin 04. malliin tehtyjen parannusten menevän myös hihnapyörän torxeihin. Ei mennyt, avattu öljypohja, tarkastettu laakerit sekä kiertokangista että rungosta ( raami ), olivat uuden veroiset.
Imusihti puhdas samoin öljypohja. Mutta nuo torxit hihnapyörässä löysät ajettu n.122k. Nyt tietysti lukittu. Eli toi on halpaa ennakkohuoltoa.
Imusihti puhdas samoin öljypohja. Mutta nuo torxit hihnapyörässä löysät ajettu n.122k. Nyt tietysti lukittu. Eli toi on halpaa ennakkohuoltoa.
Viimeksi muokannut sye, Pe Touko 24, 2013 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Keskustelu ruuvilukitteista, käytetään tippa per. ruuvi. Hinta ei ole merkittävä käytä parasta mitä saat. Ilman lukitetta moottorin täystuho on mahdollinen. Silloin noi tipat ei maksa mitään..
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
2001 mallin Aero jolla ajettu karvan verran alle 290 tkm ilmoittautuu viime hetkellä torxien osalta pelastetuksi suuremmilta vaurioilta. Eivät olleet sentään pyörineet irti, mutta olivat tosi löysällä.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900