virtalukko..
Re: virtalukko..
Rami, en ole missään vaiheessa sanonut saapia täydelliseksi koska se ei sitä ole.
Mutta jos nyt oikein tätä viestiketjua ja sinua tulkitsin, niin akun ollessa tyhjä, ei voi kääntää virta-avainta on asentoon manuaalivaihteisessa femmassa, jossa on mekaaninen pakkilukko ja valita haluamasi vaihde? Korjaa jos olen ymmärtänyt väärin? Automaagivaihteisiin en ota kantaa.
Mutta jos nyt oikein tätä viestiketjua ja sinua tulkitsin, niin akun ollessa tyhjä, ei voi kääntää virta-avainta on asentoon manuaalivaihteisessa femmassa, jossa on mekaaninen pakkilukko ja valita haluamasi vaihde? Korjaa jos olen ymmärtänyt väärin? Automaagivaihteisiin en ota kantaa.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: virtalukko..
Omassani on myös monta naarmua rattipilarissa virtalukon normipaikalla kun joku on jossain välissä koittanut osuaLasu kirjoitti:Itse lähinnä naureskelen kun ihmiset pimeässä autossa ettiivät pää vinossa virtalukkoa jostain ratin takaa

SAAB 9-5 Aero -05
Re: virtalukko..
Manuaalissa voit vaikka ilman akkua käännellä haluamasi vaihteen kepistä, kunhan virta avain on lukkopesässä ja on käännetty yhden pykälän verran.
.. ja myös ilman virta-avainta voi autoa siirrellä työntämällä, jos jaksaa kytkintä pitää pohjassa, kunhan sisälle pääsee.
.. ja myös ilman virta-avainta voi autoa siirrellä työntämällä, jos jaksaa kytkintä pitää pohjassa, kunhan sisälle pääsee.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: virtalukko..
Aina voi kiilata lumiharjan kykän ja penkin väliin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: virtalukko..
No sehän se olisikin hieno auto joka lähtee työntämällä käyntiin ilman että avainta saa käännettyä lukossa... Onneksi
vaatii että myös virta-avain on "ON" asennossa ja ajonesto saa oikea koodin avaimesta. Vaikeuttaa luvattomia käyttöönottoja.

#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: virtalukko..
Olisi ollut pakkilukolle käyttöä vääränmerkkisessä Jyväskylän satamassa. Lehdessä vaan oli, että parkissa ollut auto oli rullannut järveen kun ei ollut pykälää silmässä eikä käksä päällä. Siinä mielessä tuo saabin ratkaisu on hyvä että kun avain on taskussa niin siellä on aina vaihdekin päällä.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: virtalukko..
^Saabissa tuo on kätevä homma varsinkin siksi, että käsijarru on toimivuudeltaan mitä on.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: virtalukko..
Vähän offtopic, mutta pakko kertoa. Kerran erään keilahallin pihalla tuli yksinäinen Volkkari golffi vastaan. Se oli ajettu parkkiin ja pykälä vapaalla.
Työnsin sen takaisin parkkiruutuun ja ystävällisen ohikulkijan avustamana laitoin pyörän eteen läheisestä ojan penkasta otetun kiven. Tuskinpa auton omistaja tänäkään päivänä tietää miksi ajoi kivenmurikan yli parkista peruuttaessaan? 


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: virtalukko..
Samaisessa kohti on tuo vapautuksen reikä 4- ja 5-portaisessa. Perusrakenne peitelevyissä sama 1999-2010, ainoastaan painatuksissa eroja. '99-01 4-portainen, '02 tuli viisiportainen ilman rattiläpysköjä, '03 tuli sitten rattiläpyskät ja "manuaaliasento", myöhemmin vielä winter-nappi poistui ja tilalle tuli peitelevy.rami22 kirjoitti:vielä palatakseni nuihin lukkoihin,näyttää laatikko ja vuosimalli eroja olevan automaatissa.
-02 5v 2.0t ei antanut startata ellei jarrupoljin pohjassa,mootorin vaihdon ja ohjelmoinnin jälkeen (2.3t)tämä ominaisuus poistui.
-99 ja -00 4v laatikossa ei ainakaan kepin etuvasemmalla ole nappia tai reikää näkyvissä et saa kepin vapautettua.voi tietysti olla jossain jemmassa.
-02 5v on nappi näkyvissä
Tuo jarrupolkimen painamisen tarve on tech2:lla ohjelmoitavissa halutuksi. Joillakin markkina-alueilla pakollinen toiminto.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83