Otsikon mukainen operaatio olisi kohta edessä, ja ajattelin kysyä että onko kukaan klubilainen tehnyt kyseistä vaihtoa, eli normaalit manuaali penkit aeron sähtkösäätöisiin.
Tarkotus olis laittaa vm.98 9-5:en 01 aeron sähköpenkit, muutamia foorumeja oon lukenu kyseistä operaatiosta ja vähän ristiriitaista tietoa tullut.
Muutamassa mainittu että jos vaihtaa samaa mallisarjaa olevien kesken penkit, niin olisi bolt-on, eli tässä tapauksessa juuri näin, mutta myös juttua on ollut siitä että pitäisi muutamia johtoja itse rakennella jotta virta kulkisi penkkeihin.
Mikä lienee lopullinen totuus? Joku jos on tehnyt saman, niin olisi hyvä jos kertoisi niin voisi valmistautua jo etukäteen
Noissa -98 malleissa saattaa olla johtoja vedettynä valmiiksi, vaikka varusteita ei ole tehtaalla laitettukaan. Penkkien alle kurkkimalla näkee liittimestä mitä sinne tulee ja mitä puuttuu. Alla tarkistettava lista johdoista kuskin ja matkustajan jakkaraan sähköpenkkien osalta...
Kuskin jakkaran liitin (muistilla)
1 nasta = +30 (jatkuva)virta, sulake kojelaudan päädyssä nro 25, johto pun 2,5mm²
2 nasta = maadoitus, johto musta 2,5mm²
4 nasta = +15 (sytytys)virta, sulake kojelaudan päädyssä nro 27, johto sin/pun 0,5mm²
15 nasta = I-bus, johto vihreä 0,5mm²
19 nasta = I-bus, johto valkea 0,5mm²
Matkustajan jakkara
1 nasta = +30 (jatkuva)virta, sulake kojelaudan päädyssä nro 11, johto pun 2,5mm²
2 nasta = maadoitus, johto musta 2,5mm²
29 nasta = TWICE nasta 3, johto vihreä/valkea 0,35mm²
Jos tosiaan kuskin jakkarassa on muistitoiminnot tarvii myös Tech:ä käyttää asennuksen jälkeen että saa muistin pelaamaan...
Aiheuttaako 2001 mallisen nahkapenkkien vaihtaminen 1998 mallin kangaspenkkien tilalle mitään operaatioita?
Turvavyön lukon vaihdoin vanhoista penkeistä uusiin varmuuden vuoksi, mutta airbagin valon sytytti.
Autossa on tosin matkusjan puoleisen penkkien liittimen lukitus rikki, ja ennen aiheutti airbagin valon syttymisen, todennäköisesti nyt sama, mutta varmistan täältä että olisiko pitänyt jotain tehdä vielä.
Nahkapenkeissä on keltainen muistaakseni 4-pinninen suht iso liitin, johon kuitenkaan itse penkissä ei ole vastakappaletta, vanhoissa oli.
Kyseessä siis 2001 nahkapenkit manuaalisäädöillä, ilmeisesti ei lämmitystä