n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Garret näytti jälleen kyntensä, 7kk sitte vaihdettu turbo levis. Hieno vehje :lol:

Autoon vaihdettu turbo jossain St 1 korjaamolla ennen ku ostin, pitää varmaa soittaa ja kysellä että saanko vaihtaa Mitsun tilalle ja vai haluuko pojat väkisin asentaa Garretin takuuseen...

En sitten tiedä onko asennusvirhettä ilmoilla vai onko noi oikeesti noin sysipaskoja...

No anyway jos nyt Mitsu tulee tilalle niin tarviiko softaa muutta? Viinalla mennään
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Eihän se välttämättä pakko ole, mutta äärimmäisen suositeltavaa optimoida softa Mitsulle.
SAAB 9-5 Aero -05
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Oliko aito GT17 ? Mitä on ilmamassat ja ahtopaine maksimissaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Aito oli, pinl jotain 1700-1800 ja mair jotain 900-1000 luokkaa
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Liekkö turbon vaihdon yhteydessä putsattu imusihtiä?
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Juu sihti on putsattu ja nyt pitää taas putsata kun turbo levis.

Yhestä toisesta saabista putsattiin sihti ja pian sen jälkeen turbo levisi, avattiin pohja uudestaan ja sihti aivan tukossa, en sitten tiedä meneekö sihti tukkoon siinä kohtaa ku turbo alkaa puskemaan savua vai oliko muuten vaan mennyt niin nopeasti tukkoon...
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

osto-myynti palstalla mitsu kaupan...!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Joo 595 euroa + asennussarja jos tahtoo on toi kampanjamitsu kahden vuoden takuulla...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No ei tuo ainakaan ylirasituksest ole hajonnut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Joo ei, ajotyylikää ei oo ollu mitenkää rasittava. Taitaa olla maanantaiversio kyseessä
sseppala
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja sseppala »

kommentoikaas tyhmälle, mikä on imusihti. itse vaihdoin omaan
vehkeeseen bilteman turbon juuri...
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

sseppala kirjoitti:kommentoikaas tyhmälle, mikä on imusihti. itse vaihdoin omaan
vehkeeseen bilteman turbon juuri...
imusihti on sihti joka imee öljyn öljykanaviin öljypohjasta. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=121092
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Mites toi turbon öljynkierto noin yleensä, putket ei oo tukossa ja paineet pysyy muuten kurissa niin eikö luulis että voitelu pelaa?
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja YoC »

Juttelin tossa yhen turbohuollon kaverin kanssa ni se sano että aina ku saabiin vaihtaa turbon on turbon paineputki ja turbon paineputken banjopultti uusittava.

Menee kuulemma tukkoon ja näin ollen öljy ei kierrä kunnolla.

Tiedä sitten kuin totta tuo on mutta omaani nyt vaihdan samalla tuon putken ja banjon kun ei maltaita maksa...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: n. 15tkm ja Garret GT 17 antautui

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pakko kommentoida, tuo banjopultti on niin simppeli palikka, että sen voi tutkia silmämääräisesti. Jos siinä jotain tukosta on, niin sen saa kyllä kotikonstein rassattua auki. Samoin paineputken voi vaikka paineilmalla puhaltaa, jos sitä epäilee. Tai jopa testata että öljyä tulee laittamalla astian banjoputkeen ja sytkäkasetin pistoke irti startilla pyöräyttää. Öljyä pitäis tulla muutamaan sekuntiin joku desi helpostikin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin