hajamielisyyskommellukset
Voisinpa minäkin kertoa tänne hajamielisyysjuttuja, mutta olen ne unohtanut jo. :-)
Joskus tuli rankaistua faijan mondeota, unohdin öljyn täyttökorkin auki kun olin kaatanut öljyt sisään.. Sitten vaan himaan ajelemaan ja ihmettelin että haiseepa öljy.. No, konepelti auki ja kirosanoja, koko kone ihan öljyssä. Löytyihän se korkkikin sieltä konehuoneen etureunasta, joten purkkiin jäljelle jääneet öljyt sisään ja korkki kiinni.. Olisi pitänyt kai lisätä vähän enemmän, mutta ei ollut nuorna opintotuen nauttijana varaa hakea uutta purkkia enää kaupasta, kun piti bensaa ostaa lahden reissua varten.. :-D
No, faija sitten myöhemmin ihmetteli ääneen, että onpas jotenkin raaka käyntiääni, vei huoltoon ja huollon sedät sitten totesivat, että eihän täällä ole öljyä juuri lainkaan! .. *blush*
Välillä tulee kovastikin konfliktia kotopuolessa, kun ei oikein meinaa mikään muu pysyä päässä, kuin ATK, kännykkä- ja Saab-tietous. :-D
Joskus tuli rankaistua faijan mondeota, unohdin öljyn täyttökorkin auki kun olin kaatanut öljyt sisään.. Sitten vaan himaan ajelemaan ja ihmettelin että haiseepa öljy.. No, konepelti auki ja kirosanoja, koko kone ihan öljyssä. Löytyihän se korkkikin sieltä konehuoneen etureunasta, joten purkkiin jäljelle jääneet öljyt sisään ja korkki kiinni.. Olisi pitänyt kai lisätä vähän enemmän, mutta ei ollut nuorna opintotuen nauttijana varaa hakea uutta purkkia enää kaupasta, kun piti bensaa ostaa lahden reissua varten.. :-D
No, faija sitten myöhemmin ihmetteli ääneen, että onpas jotenkin raaka käyntiääni, vei huoltoon ja huollon sedät sitten totesivat, että eihän täällä ole öljyä juuri lainkaan! .. *blush*
Välillä tulee kovastikin konfliktia kotopuolessa, kun ei oikein meinaa mikään muu pysyä päässä, kuin ATK, kännykkä- ja Saab-tietous. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
aivan käsittämätöntä, viikko edellisestä vastaavanlaisesta ja jälleen sorrun. korjasin eilen puoleen yöhön asti valkoisen tupliksen kummittelevaa pissapoikaa. kävin välillä sinisen auton luona hakemassa jotain tarpeita. Aaamulla lähtiessäni töihin huomasin sinisen auton taluukun kannen olevan taivasta kohti. valo paistaa siellä kirkkaana ja kontin sisältö taas mehevän kostean lumikerroksen peittämänä. Auto oli vielä parkkipaikalla mikä on kohtuullisen vilkasliikenteisen tien vieressä. Kohta tilaan ajan lääkärille. 

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
aah, lopultakin löysin digikamerani muistikortin, kahden viikon pähkäilyn jälkeen. sehän oli kaapissa pestyjen housujen taskussa! täytyy kyllä antaa kiitosta kameran mukana tulleelle muistikortin muovirasialle, liekö ollut vedenkestävä kun cf näytti kuivalta,virheettömältä ja kuvatkin olivat vielä tallessa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eilen, siis tämän viikon maanantaina, menen töihin. Toimistossa avaan sähköpostin ja kalenterin. Mitä onkaan merkitty maanantaille: Pekkanen 
Ai kuinka niin loman tarpeessa?
Edit: Kirjoittajan timesync kohdalleen

Edit: Kirjoittajan timesync kohdalleen
Viimeksi muokannut Svc, Ti Joulu 14, 2004 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
oletan että olit kuitenkin anteliaalla joulumielellä, ja päätit lahjoittaa työnantajallesi ylimääräisen päivän?Svc kirjoitti:Toissapäivänä, siis tämän viikon maanantaina, menen töihin. Toimistossa avaan sähköpostin ja kalenterin. Mitä onkaan merkitty maanantaille: Pekkanen

eipä mulle muuta oikeestaan paitsi kesällä kun ostettiin uudet radiopuhelimet ja sit mul oli ne kädessä, laitoin auton katolle ja kävin öljyt kattomassa, siitä lähdin sit ajamaan ja kuulu kolahdus. luulin et joku kivi. sit kuulu toinen ja näin ku puhelin lensi tielle
...siinä sit keräilin niitä osia ja 250e vehkeet ekana päivänä paskaks tielle
...hiukan tuli huutoa mutta jostain syystä antoivat takuuseen uudet 
vanhas autos ei ollu tankates mitään ongelmaa mut nyt tonnaris tuppaa tankinkorkki jäämään auki ku tankaa.

vanhas autos ei ollu tankates mitään ongelmaa mut nyt tonnaris tuppaa tankinkorkki jäämään auki ku tankaa.
BMW 525iA Touring Executive
EhmMenit siis sunnuntaina töihin luullen menneesi maanantaina ja arvatenkin eilen maanantaina vietit pekkaspäivää työn merkeissä luullen eläväsi tiistaita.

Viimeksi muokannut Svc, Ti Joulu 14, 2004 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
En sentäänoletan että olit kuitenkin anteliaalla joulumielellä, ja päätit lahjoittaa työnantajallesi ylimääräisen päivän?

Tänään sai vielä jatkettua viikonloppua, kun nuorimmaiselle nousi aamuyöllä kuumetta, joten hyvinvalvotun yön jäljiltä ei ole ihme, että päivätkin sekoavat. Oli ehkä oman ja muiden turvallisuudenkin takia viisainta nukkua kotona viimeyön univelat pois
Svc, Saabiton saabisti
-
- "Hölösuu"
Noh, laitetaan tähän nyt tämä viimeisin...Katsastusmies huomautti ystävällisesti, että oikean puolen lokarissa oleva vilkku ei toimi. Noh, korjauskehotuksesta inspiroituneena irrotin tonnarista vilkun ja vetäisin piuhat irti polttimon liittimeltä. Pyöräytin myös polttimon (lasikanta) irti, ja totesin, että toinen "karva" polttimossa oli tämän ah jo niin tutuksi tulleen vaaleanvihreän hapettuman peitossa, muuten näyttää ehjältä. Eli santapaperilla puhtaaksi, polttimo sivuun ja putsasin vielä vilkun tiivisteen ylimääräisestä "roinasta". Sitten omasta mielestäni kasasin vilkun hienosti. Eikun rinta rottingilla kokeilemaan, ja noin 99% varmuus oli, että TOIMII. Vaan ei. Siispä ihmettelemään, että mitä sviddua
Noh, liitin irti, ja pinnien TODELLA huolellinen putsaus ja uudelleen kiinnii. Taas vilkku kasaan ja kokeilemaan. Ei välky, ei edes kiroilu auta
Sitten lähetään etsimään Bilteman yleismittaria vaatehuoneesta. Alle vartin etsinnöillä se jo löytyy, ja ei kun mittailemaan. Näyttäis tulevan aikasta nätissä jaksossa 12V. Piuhat kiinni ja kokeilemaan. EI STANA, vieläkin vilkku pimeänä?? Epätoivoisena kiinnitän vielä vilkulle tulevat piuhat toisin päin ja kokeilen. Ei inahdustakaan. Päätin luovuttaa ja kerätä kamppeeni. Tässä kohtaa sitten hokasin, että oho, tuossa konepellillä olevan fikkarin päällä näyttäis olevan 1 kpl lasikantapolttimoita...
Vielä kerran vilkku irti ja kasaus POLTTIMON KANSSA, niin jo rupesi välke käymään...Tähän "korjaukseen" ei onneksi mennyt kuin kolme varttia... 

-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Omia ei muista tai ei ilkee kertoo mutta työkaverille kävi paha,olin autokorjaamossa töissä ja tarvittiin pikana yksi osa.Meillä ei ollu varastossa eikä ollu aikaa ootella että tilataan,peltisepällä ei ollu sillon töitä niipä pomo käski sepän hakeen osaa naapurikaupungin piirimyyjältä.
Seppä lähti asialle meni toisen piirimyyjän luo tuttujakun olivat meni jutteleen kavereiden kanssa,aikansa höpisi ja kiireellä takasin MUTTA UNOHTI TUODA SEN OSAN.
Minä asiakas ja pomo ooteltiin osaa tää tuli tyhjin käsin takas reissulta,no kiireet loppu siihen pikkusen nauratti jälki käteen olis kuulemma ollu erittäin tärkeetä saada se asiakkaan auto kuntoon.
Seppä lähti asialle meni toisen piirimyyjän luo tuttujakun olivat meni jutteleen kavereiden kanssa,aikansa höpisi ja kiireellä takasin MUTTA UNOHTI TUODA SEN OSAN.
Minä asiakas ja pomo ooteltiin osaa tää tuli tyhjin käsin takas reissulta,no kiireet loppu siihen pikkusen nauratti jälki käteen olis kuulemma ollu erittäin tärkeetä saada se asiakkaan auto kuntoon.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
lucaf kirjoitti: myös 99:n isot kumipuskurit on hyviä paikkoja jättää tavaroita. Ihan joku päivä sitten olin etupuskurin päällä kuljettanut jotain työkalua kaupunkireissulla. Siinä ajovalon kohdalla kun on se kumilenksu vielä "pöydänjatkeena" niin tavara nojaa mukavasti auton keulaan ja pysyy siinä.
Hehe, tuosta tuli mieleen kun olin pilkillä talvella ysisatkullani.
Pilkkireissulla oli sitten vähän alusvaatteetkin kostuneet, ja tietty olin varustautunut varavaatekerralla ja vaihdoin ne siellä metsän siimeksessä auton takapuskurilla istuessani.
Lähdin ajeleen, ja poikkesin paikallisella huoltsikalla. Kävin ostamassa viikonloppuevästä ja takakonttiin niitä laittaessani huomasin vaaleansiniset pikkuhousuni takapuskurin päällä, oikein "levitettynä", että takanatuleville selvisi kaukaankin mikä vaatekappale oli kyseessä.

Nuita kännykkäjuttuja näköjään sattunut muillekkin, kuten myös mulle.
Olin melko tuoreeltaan ostanut Oldsin, ja emäntä tietenkin pihalla hyppäsi puikkoihin ja kysyi mistä tätä ajetaan...
Puhuin kaverin kanssa puhelimessa (ettei olisi ollu ite SEPA
) ja sitten puhelun loputtua nakkasin puhelimen "johonki" ja aloin briiffaamaan muijaa miten lossia ohjastetaan. No, lähdettiin siinä koeajolle, mie ajoin ja ympäri Limingan kylää siinä pyörittiin ja sitten varttitunnin ajelun jälkeen löin sivutiellä liinat kiinni..
- Kato, jonkun puhelin!
Menin katsomaan ja hämmästys oli kyllä älytön, ja tietty pelkotilakin iskee kun puhelin on samanlainen kun mulla, sama taustakuva, samat puhelinnumerot...
Kaivelin taskuja ja lokerot ja muut paikat ja kyllä se minun puhelin oli.
Sitten muistin, että taisin jättää sen siihen kuskin puolelle katolle kattotelinettä vasten, ja kun yllättäen lähdettiin ajelulle niin siihenhän se jäi
Ja sitten, kun oltiin rippileirillä. Minulla oli 3110 puhelin, ja se shortsien taskussa, ja tietty niillä shortseilla oli joskus alkukesästä uitu, niin samahan tuo oli leirilläkin uida niillä.
Laiturilta kännykkä taskussa pommilla järveen, ei toiminu nokialainen enään.
Olin melko tuoreeltaan ostanut Oldsin, ja emäntä tietenkin pihalla hyppäsi puikkoihin ja kysyi mistä tätä ajetaan...
Puhuin kaverin kanssa puhelimessa (ettei olisi ollu ite SEPA

- Kato, jonkun puhelin!
Menin katsomaan ja hämmästys oli kyllä älytön, ja tietty pelkotilakin iskee kun puhelin on samanlainen kun mulla, sama taustakuva, samat puhelinnumerot...
Kaivelin taskuja ja lokerot ja muut paikat ja kyllä se minun puhelin oli.
Sitten muistin, että taisin jättää sen siihen kuskin puolelle katolle kattotelinettä vasten, ja kun yllättäen lähdettiin ajelulle niin siihenhän se jäi

Ja sitten, kun oltiin rippileirillä. Minulla oli 3110 puhelin, ja se shortsien taskussa, ja tietty niillä shortseilla oli joskus alkukesästä uitu, niin samahan tuo oli leirilläkin uida niillä.
Laiturilta kännykkä taskussa pommilla järveen, ei toiminu nokialainen enään.
Hävettää tätäkin kertoa. Kerran autoa talliin peruuttaessani ajattelin ajaa auton ihan seinää vasten jotta etupuolella mahtuu hyvin työskentelemään. Ei muuta kuin puskuri seinään kiinni, kunnes sitten kun sammutti auton muisti että ai niin tässähän on vetokoukku. Koukku seinästä läpi.
Toisen kerran tallista lähtiessäni ajattelin että onpas auto mukavan lämmin kun tuo puhallin on tuossa jalkatilassa lämmittänyt. (Johto oven välistä) Ei muuta kuin liikkeelle hemmetinmoisen rytinän säestämänä kun tallin seinästä repeilee johdot.
Toisen kerran tallista lähtiessäni ajattelin että onpas auto mukavan lämmin kun tuo puhallin on tuossa jalkatilassa lämmittänyt. (Johto oven välistä) Ei muuta kuin liikkeelle hemmetinmoisen rytinän säestämänä kun tallin seinästä repeilee johdot.