kutvosen moottorin irroittaminen

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

kutvosen moottorin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Varmaan aika triviaali kysymys, mutta miten ysikutosesta saa helpoiten moottori ja vaihdelaatikkopaketin irti.
Mitkä pultit pitää irroittaa ja mistäpäin ne löytyy.
Jos olis kuvia, niin aina parempi.
Samoin olis kiva tietää, että mitä muuta kannattaa siitä romusta ottaa, jos saa, eli ainakin vaihteenvaihtajan nivelet otan... samoin jos jollakulla on jotain tarpeita mitä tommosesta täysin lahosta saa, niin voin irroitella.

Ostin/vaihdoin itselleni yhden paketin lisää, mutta auto makaa pellossa uponneena, ja tarvis keksiä helpoin tapa purkaa. Jos jollakulla on jotain tarpeita mitä tommosesta täysin lahosta saa, niin voin irroitella.
mitään kummosta tosta ei saa, mutta jos nyt sattuu olemaan... paaliin tuo kuulemma lähtee jokatapauksessa pikimmiten.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: kutvosen moottorin irroittaminen

Viesti Kirjoittaja mestari »

nopeiten laatikon olen irrottanut 24 minuuttiin siitä alkaen kun se traktorilla hinattiin kiikun alle.käytin luonnollisesti avauksessa kirvestä ja siitä sitten pienempiin avaimiin.
eli enste mosa veke ja sit laatikko
maskin nurkkapultit on yleensä sen verran nahnikkaassa että suosittelen tässäkin tapauksessa kirvestä ensi huumaan. :D
makuasia on sitten että haluatko näköyteyden vaihdelootan peräpulttiin, hoitoaukon voi myös tehdä kirveellä pohjaan jos saat vehkeen kylelleen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin