"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
http://www.nettiauto.com/saab/9000/5216769
Vuoden ollut myynnissä ja hinta tullut 1000€ alas ja mitään muuta uniikkiahan tässä ei ollut kuin lasinnostimen kytkimet radion alla tyhjän lokeron tilalla. Toki myyjän mielestä kilometrit oli "uniikki" luokkaa ja kauneuspilkut nekin on yleensä uniikkeja Vois mennä pitkästä aikaa pelkästään "juttelemaan mukavien jätkien kanssa" kuten liike itseään mainostaa! Ei oo autokauppialla tarve näemmä saada tavaraa liikkumaan Ja vieläkin ovat näemmä sitä mieltä että, autossa on monitoimiohjauspyörä
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Tuo keinotekoisen tuntuinen hintaero Ruotsin ja Suomen välillä on melkoisen ikävä potentiaalisen ostajan kannalta. Nettiautossa olevista 14:sta ilmastoidusta 2,3t-trionic-tonnarista arviolta kymmenen on ollut myynnissä jo monta kuukautta, mutta hinnat vain pysyvät korkella vaikka kilometrejä on paljon enemmän ja varusteita vähemmän kuin Ruotsin vastaavissa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mutta eihän kukaan luovu hyvästä tonnarista halvalla. Mielestäni paras saabbi, ajoltaan parempi kuin kolkki, luotettava ja tehokas T5 kone (verrattuna T7) ja yleensä hyvät varusteet luokassaan (muutaman tonnin tehokkaat autot automaatti-ilmastoinnilla on lähinnä ruotsalaisia). 9-5 on toki parempi jos siihen joku on tehnyt koneen mutta se näkyy silloin hinnassa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
^Niin no näistä syistähän määkin tonnarin haluaisin hankkia, mutta ei vaan viittisi maksaa tuota suomalaisten hinnan päälle pistämää hyvän auton lisää ihan huvikseen.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:^Niin no näistä syistähän määkin tonnarin haluaisin hankkia, mutta ei vaan viittisi maksaa tuota suomalaisten hinnan päälle pistämää hyvän auton lisää ihan huvikseen.
Olet varmaankin tietoinen sellaisesta asiasta kuin autovero? Sehän osaltaan myöskin määrittelee uusien ja vanhojenkin autojen jälleenmyyntihintoja täällä Suomessa.
Onhan myyntihinnat edullisia Virossa, Ruotsissa ja Saksassakin, mutta jos siihen laskee päälle hakukulut, maahantuontikatsastuksen ja autoveron niin alkaa helposti tonnarin ostohintakin tuplaantumaan.
Oma mielipiteeni on se ettei ehjää ja oikeasti hyväkuntoista tonnaria kannata myydä alle 2000 euron.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Viron markkinoita kannattaa katella, siellä on aikaajoin saakelin siistejä Sveitsin tuonteja myynnissä, mm. vähän aikaa sitten Anniversary-tonnari sillä violetin mustalla Anniversary-erikoisvärillä, toki vielä 2.3 mutten muista oliko matala vai täyspaine. Kuitenkin todella siistin näköinen peli, vanhaan tonnariin tuskin autoverokaan on kovin kauhea, joten ei muutakun kaljalastia hakemaan..
^Jos tämä oli minulle, niin perusseurannassa onkin nimenomaan nettiauto, blocket ja auto24. Virossa on tarjontaa vähiten mutta taso on kaikkein korkein noiden Sveitsin autojen ansiosta. Mobileakin aiemmin tarkastelin säännöllisin väliajoin mutta siellä on kaikkein korkein hintataso eikä jubileita juuri löydy. Vironreissun kaljat varmaankin saisi trokattua jollekulle janoisemmalle...
Menee kyllä varmaan ainakin ensi kesään tonnarin hankinta ellei vielä pidemmälle, en vielä ole valmis vaihtamaan satkun persoonallisia elementtejä ja halpoja kuluja lisääntyneeseen mukavuuteen ja tehoon.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22