Vaihdoin öljyt irroittamalla säiliöstä paluuletkun. Uutta öljyä lisäsin säiliöön samalla kun vanha öljy valui hiljalleen paluuletkusta lattialla olevaan pulloon. Vaihtuukohan öljy tällä konstilla kokonaan?
Öljynä käytin Saab:in omaa öljyä. Öljy oli uutena väritöntä. Muutaman sadan kilometrin jälkeen öljyn väri muuttui kellanruskeaksi. Muuttuukohan öljyn väri käytössä vai värjäsiköhän vanhan öljyn jäänteet?
Öljyn vaihdolla huomasin olevan vaikutusta ohjaustuntumaan. Vanhalla öljyllä ohjaus oli liian kevyt / herkkä, jolloin tien pienetkin epätasaisuudet saivat auton vaeltelemaan ja vaatimaa jatkuvia korjausliikkeitä
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
. Uudella öljyllä ohjaus muuttui jonkin verran jäykemmäksi ja tahmeammaksi, joilla oli hyvin positiivinen vaikutus suuntavakavuuteen. Auto kulkee nyt hyvin vakaasti eikä esim. lumipalteen ylitys tunnu missään
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Ennen öljyn vaihtoa ohjaustuntuma oli samantapainen kuin kuplavolkkarilla jossa on viallinen ohjausiskunvaimennin. Toimiikohan ohjaustehostinsysteemi / öljy myös iskunvaimentimena joka vakauttaa ohjausta?
Auto on 900i 16v -89