Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Tosimies hoonaa itte kone paikallaan, kun ö-pohja irti ja hattu pois
Esim pyöreille pytyille:
http://www.tapiopakkioy.fi/hoonaus.html
Hoonausharja Flex-hone
Flex-Hone on pyörivä harja. Erittäin kätevä työkalu oli kyseessä sitten jäysteen poisto tai hoonaus.
Kierrosnopeus 60-1200 r/min halkaisijasta riippuen. Sopiva leikkuunopeus on 1,5-2 m/s. Leikkuunesteenä kevyt moottoriöljy 10W/30, mutta myös vesi tai emulsio tulevat kysymykseen. Lyhyissä töissä voidaan käyttää kuivanakin.
Flex-Hone hoonaustyökaluja on saatavissa moneen eri käyttötarkoitukseen.
Hioma-aineet:
piikarbidi
alumiinioksidi
boorikarbidi
wolframkarbidi
zirconia
Raekarkeutta 5 eri luokkaa. Ulkohalkaisijoita noin 100 erilaista alueella 5 - 914 mm.
Toimitamme myös hoonausöljyjä.
Tai pallohoonit http://www.fixusnet.fi
Esim pyöreille pytyille:
http://www.tapiopakkioy.fi/hoonaus.html
Hoonausharja Flex-hone
Flex-Hone on pyörivä harja. Erittäin kätevä työkalu oli kyseessä sitten jäysteen poisto tai hoonaus.
Kierrosnopeus 60-1200 r/min halkaisijasta riippuen. Sopiva leikkuunopeus on 1,5-2 m/s. Leikkuunesteenä kevyt moottoriöljy 10W/30, mutta myös vesi tai emulsio tulevat kysymykseen. Lyhyissä töissä voidaan käyttää kuivanakin.
Flex-Hone hoonaustyökaluja on saatavissa moneen eri käyttötarkoitukseen.
Hioma-aineet:
piikarbidi
alumiinioksidi
boorikarbidi
wolframkarbidi
zirconia
Raekarkeutta 5 eri luokkaa. Ulkohalkaisijoita noin 100 erilaista alueella 5 - 914 mm.
Toimitamme myös hoonausöljyjä.
Tai pallohoonit http://www.fixusnet.fi
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Kun kone on purettu niin pitkälle, että sylinterien hoonaaminen on mahdollista niin miksi sitä ei tehtäisi. Vaatii huolellisen suojauksen. Ei lisää merkittävästi kustannuksia.Koskimaa kirjoitti:Jos tämä oli kysymykseeni niin en ole mitään meinannut, kunhan tietämättömänä kysyn. Mielelläni otan tietoa vastaan jos sitä joku viitsii jakaa. Lähinnä kiinnostaa tietää kuinka monen tunnin työ männänrenkaiden vaihto ilman hoonausta on ammattilaisella. Eikai jakopää vielä ole ajankohtainen omassa tapauksessa 187tkm ajetussa puhtaassa koneessa.vesa67 kirjoitti:Meinaatko ettei jakopää tarvisi uusimista samassa yhteydessä ?
Kuitenkin sillä on suuri merkitys jotta öljy tartuu sylinterinseinämiin. Ainakin on tarkastettava ettei putkissa ole kiiloittuneita läikkiä, johon öljy ei tartu. Kyseessä kuitenkin sen luokan remontti, että kaikki irroitteutut osat kannattaa kunnostaa.
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Kiitos vastauksista. Kuinkahan monen tunnin työ ko. operaatio on ammattimieheltä näin karkean arvion mukaan?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Kysyin tarjousta paikallisesta ketjukorjaamosta. Kustannusarvio oli sellainen, että sillä hintaa kävisi melkein täältä Kemistä Tallinnassa vaihtamassa Saabiantilla koko motin... Siis matkoineen hotelliöineen tuliaisviinoineen kaikkineen.Koskimaa kirjoitti:Kiitos vastauksista. Kuinkahan monen tunnin työ ko. operaatio on ammattimieheltä näin karkean arvion mukaan?
On täällä muuan toinenkin pikkupaja, jolta on vielä tarjous tulematta. Uskon, että se on hieman halvempi, mutta varmasti pelkät työt yli tonnin.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Tämä remonttihommahan ratkesi sillä, että auto lähti osaavammalle tekijälle korjattavaksi. Minä jatkan käsien sotkemista tuon satkun kanssa.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Itsellä pahentunut koneen kunto samanlaiseksi eli 1l/1000km öljynkulutus ja savuttelua starteissa tuossa -98 2.3t:ssä. Mites tuleekohan halvemmaksi vaihtaa vaan jostain kone tuohon vai korjata tuo nykyinen ja mitähän kaikee siihen sitten meneekään samalla. Yksi on tietenkin koittaa päästä eroon kuten edellä .
Ex: 9-3ss 2.0t -03, 9-5 2.3t -98
#4744
#4744
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Riippuu tietysti siitä osaatko/viitsitkö itse ruuvata ? Männän renkaat , tiivisteet , ehkäriTas kirjoitti:Itsellä pahentunut koneen kunto samanlaiseksi eli 1l/1000km öljynkulutus ja savuttelua starteissa tuossa -98 2.3t:ssä. Mites tuleekohan halvemmaksi vaihtaa vaan jostain kone tuohon vai korjata tuo nykyinen ja mitähän kaikee siihen sitten meneekään samalla. Yksi on tietenkin koittaa päästä eroon kuten edellä .
kannen kunnostus , eihän noi nyt maltaita maksa , mutta asennustyö kylläkin
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Ihmettelen kovasti miksei kukaan ehota sitä halpaa, ja joskus toimivaa temppua, eli moottorihuuhtelua.
Ken ei ole lukenut, niin lukekaas toi juttu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Itse ainakin ottaisin vielä tulpat pois, ja sinne kans naftaa sisälle. Siitä kans tais olla juttua tuolla..
Tuohan teoriassa voi aukaista männänrenkaat, ja ehkä parantaa nostimia?
Ens viikolla tulen tekemään moisen operaation W210 mersulle.
Niin ja kun en hoksaa puhutaanko me mistä saabista jne. mutta onhan 9-5:ssa ainakin se helkkarin takaiskuventtiili, joka itsellä ainakin on ihan paskana. Ja öljyn kulutus on tuota luokkaa. Toivottavasti vaikuttaa tuokin, koska eikö se periaatteessa pukkaa ilmapainetta huohotuksen kautta vähän vääriin paikkoihin?
Ken ei ole lukenut, niin lukekaas toi juttu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Itse ainakin ottaisin vielä tulpat pois, ja sinne kans naftaa sisälle. Siitä kans tais olla juttua tuolla..
Tuohan teoriassa voi aukaista männänrenkaat, ja ehkä parantaa nostimia?
Ens viikolla tulen tekemään moisen operaation W210 mersulle.
Niin ja kun en hoksaa puhutaanko me mistä saabista jne. mutta onhan 9-5:ssa ainakin se helkkarin takaiskuventtiili, joka itsellä ainakin on ihan paskana. Ja öljyn kulutus on tuota luokkaa. Toivottavasti vaikuttaa tuokin, koska eikö se periaatteessa pukkaa ilmapainetta huohotuksen kautta vähän vääriin paikkoihin?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Rupee ajelemaan RE85:lla niin sekin putsaa tehokkaasti männänrenkaat sekä öljyrenkaan.Shadow_Fi kirjoitti:Ihmettelen kovasti miksei kukaan ehota sitä halpaa, ja joskus toimivaa temppua, eli moottorihuuhtelua.
Ken ei ole lukenut, niin lukekaas toi juttu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Itse ainakin ottaisin vielä tulpat pois, ja sinne kans naftaa sisälle. Siitä kans tais olla juttua tuolla..
Tuohan teoriassa voi aukaista männänrenkaat, ja ehkä parantaa nostimia?
Ens viikolla tulen tekemään moisen operaation W210 mersulle.
Niin ja kun en hoksaa puhutaanko me mistä saabista jne. mutta onhan 9-5:ssa ainakin se helkkarin takaiskuventtiili, joka itsellä ainakin on ihan paskana. Ja öljyn kulutus on tuota luokkaa. Toivottavasti vaikuttaa tuokin, koska eikö se periaatteessa pukkaa ilmapainetta huohotuksen kautta vähän vääriin paikkoihin?
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Oho, onpas kova väittämä. Pitääkö tämä nyt yhtään paikkaansa? Siis olen joo lukenut sen putsaavan palotilan, mutta miten sitten muka männänrenkaat tuosta aukeaa on mulle aika mystistä.
Miten sitten toi originaali 250tkm ajettu bensapumppu reagoi tankilliseen etanolia?
Miten sitten toi originaali 250tkm ajettu bensapumppu reagoi tankilliseen etanolia?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Kyllähän etanoli kehonkin puhdistaa jos riittävästi ottaa Viinahan toimii tehokkaana liuottimena, eli liottaa kyllä ihan hyvin kaikki siihen kosketuksissa olevat osatkin. Periaatteessa toimii samalla tavalla kuin Forte, vaikuttava aine vain eri.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Etenkin kylmäkäynnistyksessä palotilasta pääsee männänrenkaiden ohi palamatonta polttoainetta, joka päätyy öljyn sekaan. Se jossain määrin varmasti liuottaa likaa männänrenkaistakin. Polttoaine haihtuu öljystä öljyjen lämmetessä ja höyryt päätyvät huohotusjärjestelmän kautta moottorin imupuolelle ja sitämyöten poltetaan moottorissa. Sitä en osaa arvioida kuinka tehokasta liotus on? Kokemusperäistä tietoa löpöllä liotuksesta on. Kaverini jos liotti liian pitkäksi venyneen öljynvaihtovälin vuoksi pikeytyneen Toyota Corolan koneen. Oireena oli savutus ja öljynkulutus, jotka sai kuriin simppelillä liotuksella tulpanreikien kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Mites tuo naftaliotus nyt sitten toteutetaan käytännössä?
Millasta hintaa ootte saaneet männänrenkaiden vaihdolle?
Ja entä milasta hintaa hoonauksen kera?
Millasta hintaa ootte saaneet männänrenkaiden vaihdolle?
Ja entä milasta hintaa hoonauksen kera?
-*-Elämä on-*-
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Etsillä löytyyn jälleen kerran:
Näin? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Siitä hyviä vinkkejä monta sivua.
Näin? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Siitä hyviä vinkkejä monta sivua.
Ahdonvoimaa
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Ite tein viime syksynä Forte-käsittelyn. Sitten kun avasin koneen niin pitkään piti mäntiä liuotella ja katkenneella renkaalla varovasti urasta kaivaa karstaa pois. Lisäksi männässä olevat reiät öljyrenkaiden alla olivat tukossa. Kylläpä se taitaa olla niin että tuollaiset öljynkulutukset vaativat koneen aukaisun jos ko. vika on koneessa eikä turbossa. Mulla osat ja kannenkoneistus ilman asennustöita kustansi n. 900€.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************