tulpat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

tulpat

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

mikäs noiden tulppien käyttöikä lienee kilometreissä ng900T:ssa?(NGK BCPR7ES-11)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein ja käytän autossa NGK BCR8ES -tulppia, kärkiväli 0,8 mm.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Turbo Sensonic kirjoitti:Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein ja käytän autossa NGK BCR8ES -tulppia, kärkiväli 0,8 mm.
Mulla kans samat tulpat mutta tuolla 0,8mm kärkivälillä löi liekkiä pakoputkesta ja nyki pikkasen pintakaasulla ajaessa.Isonnin 1mm ja nykimiset hävis.
Suabikas
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2010 20:30
Paikkakunta: itä-uusimaa

Re:

Viesti Kirjoittaja Suabikas »

SEPA kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein ja käytän autossa NGK BCR8ES -tulppia, kärkiväli 0,8 mm.
Mulla kans samat tulpat mutta tuolla 0,8mm kärkivälillä löi liekkiä pakoputkesta ja nyki pikkasen pintakaasulla ajaessa.Isonnin 1mm ja nykimiset hävis.
Mikäs on se oikea kärkiväli loppujen lopuksi,itellä on 2.0 perusmasiina vm.-97

Jossain lukee 0.6mm jossain taas 1.1 8O
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

lämpöarvoltaan seiskat perusturboihin, 1,1 mm.

Virikoneissa voi käyttää kaseja 0,8+ kärkivälillä ja testata mitä tapahtuu. Jopa ysejä jotku käyttää maailmalla.

Vapareissa kutoset ja niitä löytyy sitten platinamallistoakin käytettäväksi. Ohjekirjan mukaan mallit niin kärkivälikin lienee passeli
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Ite tuli vaihettua noi bcr8es tulpat ja kärkiväli n.0,8 (0.8 liuska rakotulkista ei mennyt ihan väliin). No täysikaasulla pelaa moiteettomasti mutta osakaasulla pienillä kierroksilla ja kuormalla nykii kyllä todella paljon, kai se on isompaa kärkiväliä koitettava mutta kiinnostaisi tietää mistä tuo nypytys sitten johtuu tuolla pienellä kärkivälillä?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja SS »

Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein
Mielenkiintoinen aihe tuo vaihtoväli. Joskus olen vaihtanut 20tkm välein ja joskus on venähtänyt huomattavastikin pidemmäksi, huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli on 60tkm. Kertaakaan ei ole kärkivälissä ollut mitattavissa olevaa muutosta, kokemukset kahdesta yksilöstä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kaikissa stage ja plus suositeltavaa vaihtaa n.10tkm jälkeen...ite vaihdan aina öljyjen kans, käyttiksessä just toi 10tkm ja tossa "harraste sukkulassa" 5tkm välein.

eipä käy niin kasetin päälle ja ois se muutenkin ilkeetä rempata konetta ku tulppa oksentaa sisuskalut mukiin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja ippe »

Trionic 7 ja Napen Stage 1 Biopower softa käytössä, 20000km vaihtovälillä oli kärkiväli kasvanut turhan suureksi, ehkä tuo 10000km on sitten sopiva vaihtoväli, kun yhden sytkäkasetin hinnalla saa aika monta sytytystulppaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Oliko niin, että lyijyttömään bensaan siirtymisen jälkeen tulppien kesto parani huomattavasti - siis joskus aikoinaan. Omiin ja muutamaan muuhun Saabiin olen kolmenkympin välein vaihdellut perus NGK-tulppia, ja kärkivälinä ohjekirjan mukainen 1,1. Kaiken kaikkiaan koko 23 vuoden aikana, mitä olen autojen kanssa touhunnut, yksi tulppaan liittyvä häiriö on ollut. Vaihtaessa tulpat aina ok näköiset, ja kärkiväli kohdallaan.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja ippe »

Siirtyminen mikroprosessoriohjattuihin moottoreihin pidensi tulppien ja öljyjen ikää huomattavasti, kaasuttimien kanssa oli usein tilanne sellainen että seokset olivat jossain kohtaa laihalla ja toisessa paksulla, lisäksi kylmärikastusta käytettiin paljon enemmän, eikä sytytyksen ajoituskaan ollut ihan nykytasolla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja SS »

14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
15,60e, ei ole kallista, mutta siltikin kiinnostaisi, miksi joissain yksilöissä tulpat kuluvat ja joissain ei. Ei luulisi olevan kovin paljoa eroja T7-koneiden välillä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
amu
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 11:36
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja amu »

Onko muuten T7 Saabeihin olemassa oikeasti vaihtoehtoisia, toimivia tulppia NGK:n tilalle?

Kaukaa haettu, mutta jos NGK:lla tulisi jostain syystä vaikka pitkäaikaisia toimitusvaikeuksia tjms.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Pyydän nöyrästi anteeksi väärää hintaa. Ovat nostaneet sitten viime syksyn, jollaisesta kuitista lunttasin, kun sattui olemaan tallin pöydällä. Mutta halpaa silti vaikka vaihtaisi aina kun öljytkin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin