Ongelmia ysivitosen kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Tuli yritettyä jos tuo resetointi olisi auttanut ilmastointiin.. Ei apua.
Kuskin puolella kuuluu "raksutus" kun vaihtaa eri ohjelmia lämmitykseen päälle.. Ei puhalla lämmintä kuskin puolella mistään. Repsikan puolella ja takana olevista suuttimista tulee lämmintä ilmaa. Testaillessa huomasin että LO asennossa puhaltaa lämpimämpää kuin HI asennossa....
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Antoiko ACC mitään vikakoodeja?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Tilanne katsaus: Lämppäri puhalsi aamulla kuskin puolelta "haaleeta"..

Auto meni taas limppu tilaan -> Korjaamolle -> Vikakoodina sama kaasuläppä.. huoh..

Pitäskö tuon ACC:n antaa vikakoodi? Ei meinaan tullut siittä mitään vikakoodia...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

ACC:n vikakoodi tulee siis kalibroinnin aikana sen omaan näyttöön.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Vasemmassa laidassa 2 oikeassa 8 jos en ihan mettään muista?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Eli vikakoodeja on kaksi.
Näyttää vaan yhden vikakoodin joka nyt sattuu olemaan tuo 08
Kun pääset eroon tuosta 08 viasta niin näyttää toisen vian.
Tuolla juttua
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=15
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=1+08
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Ok kiitos linkistä ja ohjeista. Jahka auto saa jälleen uuden kaasuläpän alan tutkimaan tuota vikaa..

Tulipas mieleen että pitääkö uusi läppä ohjelmoida tms. Techillä jotta toimii moitteetta / jotain muuta jota korjaamo ei olisi tajunnut tehdä? Ihmettelivät korjaamollakin kuinka on mahdollista että menee heti 2päivän käytön jälkeen (100-150km ajoa) vaikka kyseessä oli käytetty osa...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Menee OT:ksi, mutta..

Mitkä varustelumallit on ollut 9-5:ssä käytössä ja erityisesti 3.0 v6 koneessa.
Saab varustelutasoista ei tietoa mutta kyljessä lukee SE (ilmeisesti varustelutaso?)
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja HEV »

Tuolla on tietoa Ruotsissa myydyistä varustelutasoista, mitkä ovat lähes yhteneviä Suomessa myytyihin, mutta erojakin tiettävästi on. Varustelun lisäpaketit saattavat poiketa.

http://www.wallentin.be/SAAB/index.html
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Ongelmat jatkuvat. Femma nakuttaa aika ilkeästi tällä hetkellä. Vaikuttaisi että nakutusta ei olisi kylmällä koneella, ainoastaan lämpimällä. Nakutus ei poistu vaikka kaasuttaisi. Eikös saabissa ole hydrauliset ventiilin nostimet? uudet öljyt haettu saas nähä poistuuko vika :(
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Dodih... uutta vikaa pukkaa... Tehot puuttuu täysin. Tuntuu että ei kiihdy mihinkään, kone kyllä kiertää mut tehoa ei tunnu löytyvän ollenkaan. Käy korvakuulolla nätisti ja tasasesti. Mistähän nyt ensimmäisenä pitäisi vikaa alkaa lähteä etsimään? Turbo?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
MrJuppe
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 20:32

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja MrJuppe »

Nokialta löytyy Autosähköliike M.Takala.Se on erittäin pätevä korjaamo joka tuntee Saabin sielunmailmaa todella hyvin.
Merkkiliikkeen tuntiveloitus on aina korkeampi kuin pikku pajoilla,mutta tunnissa ne löytää kyllä autosta jo todella paljon kun on kunnon testerit ja tietotaitoa.
Korjatahan sen voi sitten vaikka itse,samoin kuin osatkin voi hommata mistä haluaa jos ei halua liikettä käyttää muuta kuin vian etsimiseen.
Jos se nakuttaa,eikä ole tehoja ja CE-valoa palaa,niin en kyllä kauheasti yrittäisi enää väkisin autolla ajaa ennenkuin hajoo lisää.
Nää V-6 koneiden turbot kestää yleensä hyvin johtuen todella maltillisista paineista.Jos turbo ois menny niin yleensähän ne alkaa viheltään ja pölytteleen sinistä ym.
Saabin huolto käyttää moottorissa Dexos 2 öljyä,jota saa myös motonetista.Itse katselisin tulppien väriä,tarkistelisin kaikki letkut ja putket että ovat ehjiä ja kiinni ym.Kattista on voinut irrota sisuskaluja tukkien pakaria.Mitä tekee rikkinäinen lambda anturi,nokka-akseleiden asentoanturit ym,ym.
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

CE- valo ei pala, käynti ok tehot vaan hukassa. Kävi tuo saabbi kolarissakin tuossa (peräänajo), mutta eikai tehojen katoaminen siittä voi johtua. Katsotaan nyt mitä vakuutusyhtiö sanoo, laitetaako saabbi viä iskuunsa (takapuskuri, vetokoukku ja ilmeisesti runkokin vähän vääntyny) vai meneekö lunastukseen..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
MrJuppe
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 20:32

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja MrJuppe »

Jaa,luulin että nuo edellä kertomasi viatkin on edelleen päällä...
Jos sitä Saabia joutuu vielä jossain korinoikaisu penkissäkin vielä venytteleen,ja siihen uusi puskuri maalauksineen,asennuksineen,vetokoukkua ym,niin veikkaampa että kyllä yhden hienon Saabin elinkaari päättyi siihen.Taitaa mennä lunariin tai sitten tarjoovat sulle siitä jonkin sortin rahatukkua.Toi korinoikaisu ei ole enään mitään ihan halpaa lystiä :roll:
Vastaa Viestiin