Fcod 4864
Re: Fcod 4864
On haaste mulla ollu saaha pysymään tuo kasi millinen vanhan putken päällä. Nyt on satkussa pysyny mut femmassa ei ollenkaan..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fcod 4864
Juhaskan tapauksessa tuo vikakoodi ja misfiret syntyivät aina kaasun noston yhteydessä kuten penkissä todettiin. Syynä kevennetty vauhtipyörä jolla kierrokset tippuivat selvästi nopeammin kuin vakiona. Softakorjauksilla ongelma poistui. Vedon aikana ei ollut mitään ongelmaa ja seokset olivat hyvät jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fcod 4864
Noniin, saappi hyyty kertalaakista kesken ajon ja valuin vapaalla bussipysäkille. Koitin starttailla ja hörähtikin muutaman kerran mutta nyt on täysin kuollut.
Taulussa FCOD 4864.
Tähän mennessä selvitetty:
-Bensaa tulee kun kiskon venttiilistä painelee, kuinka kovin pitäisi lentää?
-Sytkäkasetti antaa kipinää kaikille neljälle
-Asentoanturi varmaankin ehjä, startatessa näyttää RPM n. 250
Hyyty tosiaan ilman ennakkovaroituksia, mikäs nyt eteen.
EDIT: Hörähtelee välillä kun koittaa mutta ei yritä käydä.
Tähänhän vaihdettiin juuri tulpat, bensapumppu, moniurahihna jne. joiden jälkeen Amul- ja Lamb-lukemat rauhoittuivat normaalimmalle tasolle.
Taulussa FCOD 4864.
Tähän mennessä selvitetty:
-Bensaa tulee kun kiskon venttiilistä painelee, kuinka kovin pitäisi lentää?
-Sytkäkasetti antaa kipinää kaikille neljälle
-Asentoanturi varmaankin ehjä, startatessa näyttää RPM n. 250
Hyyty tosiaan ilman ennakkovaroituksia, mikäs nyt eteen.
EDIT: Hörähtelee välillä kun koittaa mutta ei yritä käydä.
Tähänhän vaihdettiin juuri tulpat, bensapumppu, moniurahihna jne. joiden jälkeen Amul- ja Lamb-lukemat rauhoittuivat normaalimmalle tasolle.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Fcod 4864
Veikkaan, että polttoaineputken/-letkun kiinnitys on irronnut pumpulta tai muuten vaan porsinut ämpärissä.
Re: Fcod 4864
Aivan oikein, huomattiin myös ja pantiin juuri vehje nippuun. S**atanan autokorjaamo oli pannut sen letkun vaan vähänmatkaa paikalleen ja klemmari ihan siihen letkun päähän, ei ollut viitsinyt pohjaan asti työntää.pkw kirjoitti:Veikkaan, että polttoaineputken/-letkun kiinnitys on irronnut pumpulta tai muuten vaan porsinut ämpärissä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Fcod 4864
Kykeneekö noita letkunpäitä varmistamaan parilla nippusiteellä että laittaisi klemmarin takaa vedon vastakappaleeseen. Pumppuun ehkä saa huonosti kiinni mutta miten toinen pää, oliko siinä joku poikkiputki? Kummasta päästä se tupsahtaa irti yleensä?
M01 9-5 Aero M5 Biopower Stage 1.1
Re: Fcod 4864
Eikö olisi viisainta laittaa pumpulle kunnon letku, tuosta Cohlinen letkusta (Cohline 2190) ei ole moitteita näkynyt:
http://www.silikoniletkut.fi/epages/sil ... /SF-075-IT
Omakohtaista kokemusta on vain reilun kuukauden etanoliupotuksen ajanjaksolta, lupaan kyllä informoida täällä, jos Cohline happanee tankissa.
http://www.silikoniletkut.fi/epages/sil ... /SF-075-IT
Omakohtaista kokemusta on vain reilun kuukauden etanoliupotuksen ajanjaksolta, lupaan kyllä informoida täällä, jos Cohline happanee tankissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Fcod 4864
Laitoin henkon bensapumpun kiinni orggis letkuun muovisella pneumatiikka pikaliittimellä. Liitin maksoi 3 euroa ja pitäisi olla etanolin kestävä. Nyt takana 15000km etanolilla. Samanlainen toimintaperiaatteeltaan kuin jarrutehostajan letkun liitin imuputkessa. Liittimessä oli rosteriset kynnet mitkä tarrasi tiukasti henkon pumppuun.
Re: Fcod 4864
.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/
8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/
8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Fcod 4864
Juuri tuollainen mulla olikin siellä ja nyt kunnolla kiinni, ei varppina irtoa.Hook kirjoitti:.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/
8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Fcod 4864
Mulla irtos femmassa toi Mini klemu abaut 10 kertaa femmasta kun piti käyttää 8mm letkua. Heitin henkon mehtään pistin walbron tankkiin, kuorin t-haarasta muovin pois ja tadaa 6mm letku on ja pysyy. Satkussa pysy 8mm letku sellaset 2kk samanmoisella klemulla, ei voi luottaa yhtään. Ja Gatesin letkua on ollut.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fcod 4864
Tiistaina femma kuoli ajosta ihan kerralla, rouva sai sen valuteltua pysäkille. Erinäisten kiemuroiden jälkeen menin sitten pelastamaan niitä sieltä, starttaa kyllä, SID näyttää kierroksia, satunnaisesti hörähtääkin, muttei jää käymään. Nostin ämpärin ylös, sihti on ihan puhdas ja letku kiinni. Ämpäri takaisin ja virtoja päälle, ei minkäänlaista ääntä tankista. Virrat pois ja paineputkea irti, ei tippakaan ainetta putken päässä. Köysi väliin ja Viton perässä tallille.
Tallilla kuuntelin bensapumpun vielä uudestaan, ei kuulu mitään. Virrat tulee oikein tankille asti, joten ämpäri taas ylös ja pöydälle. Virta tulee läpi pumpun liittimille asti, mutta pumppu ei inahdakaan suoraan virtaa syöttämällä. Huhtikuun alussa vaihdettu Walbro (eli 7,5kk ollut) ja 16000km ajettu, lähes pelkästään etanolilla. Ti-iltana sähköposti Rikulle, ke-iltapäivänä oli uusi pumppu Matkahuollossa ja illalla Saabi tulilla.
Tallilla kuuntelin bensapumpun vielä uudestaan, ei kuulu mitään. Virrat tulee oikein tankille asti, joten ämpäri taas ylös ja pöydälle. Virta tulee läpi pumpun liittimille asti, mutta pumppu ei inahdakaan suoraan virtaa syöttämällä. Huhtikuun alussa vaihdettu Walbro (eli 7,5kk ollut) ja 16000km ajettu, lähes pelkästään etanolilla. Ti-iltana sähköposti Rikulle, ke-iltapäivänä oli uusi pumppu Matkahuollossa ja illalla Saabi tulilla.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Fcod 4864
Näinhän ei voi käydä, jos bensalla ajaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.