OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Aiheesta löytyi jos jonkinmoista juttua mutta onko kukaan ilmannut onnistuneesti painelaakeria/työsylinteriä kun laatikko jo autossa kiinni?

Jos on niin vinkvinkvinkkejä tähän suuntaan, kiitos.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Joko motonetin 20e paineletkulla painetta säiliöön tai sitten alipaine ilmaimella alipainetta nippaan. Noilla saa tyhjänkin työsylinterin ilmattua. Pelkällä pumppaamisella aika haasteellinen..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Apteekin iso ruiskuruutta on kanssa aika kova peli kytkimen ilmauksessa.. Letkun päähän ruutta ja nippaan kiinni tuo letku, ilmaantuu aika mukavasti noinkin ja suhteellisen edukas ratkaisu..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Bilteeman *laatutavaralla* ei ainakaan onnistunut kovinkaan järkevästi.

Siihen laitettiin vielä painetta yläkautta, eikä mitään järkevää tulosta. Siis oletko Hook saanut toimimaan koko **skan ilmaamatta mitään etukäteen?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

TTH kirjoitti:Apteekin iso ruiskuruutta on kanssa aika kova peli kytkimen ilmauksessa.. Letkun päähän ruutta ja nippaan kiinni tuo letku, ilmaantuu aika mukavasti noinkin ja suhteellisen edukas ratkaisu..
TTH: sehän se jännä onkin kun ei mene vastapäivään ketään.
Koittaa åsitte apinoita tai papukaijjoja.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Hook »

On aikoinaan useasti ilmattu uudella työsylinterillä ilman että on työsylinteriä esitäytetty ja pääsylinteri on päässyt vajumaan tyhjäksi juurikin tuolla ~0.5 -1bar ylipainetta säiliöön menetelmällä ja sopivasti pumpaten ja avaten ilmausruuvia. Aina on lähtenyt auto ajamalla. :mrgreen:

Nykyään olen vain niin laiska, että laitan letkupihdit työsylinterin letkuun jo purkuvaiheessa ja uuden työsylinterin täytän jo laatikon lattialla ollessa pitkällä letkunpätkällä paineilmaa hellästi tarjoten ja työsylinteriä edestakaisin painaen pari kertaa.
Ei tartte ilmailla mitään enää lootan ollessa paikallaan. Ne vähätkin mahdolliset ilmat kytkimestä poistuu muutamassa päivässä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Mikäs on vialla kun ei anna tuupata ilmausruuvin kautta tavaraa sisään? Työsylinteri aivan jumissa?
Uskaltaako kompuralla paineen kanssa tuupata, lääkeruutalla puristin niin kovaa kun jaksoin niin tuli nesteet silmille kun anto ruutan tiivisteet periksi.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itse en ole vielä keksinyt yrittää noin päin kokeilla.. :roll:
Mihinkäs päin tuon nesteen pitäisi mennä sillä ruutalla siitä nipan mötikästä? Entäs ilman?
Ilmausruuvi löysättynä? Poljin ylhäällä?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja anv »

Kyllähän sen pitäisi noinkin mennä. Ilmaruuvi auki, kytkinpoljin varmasti ylhäällä ja säiliön kansi auki.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos työsylinteriä ei ole esitäytetty nesteellä ennen laatikon paikalleen nostoa, niin tuon ilman houkuttelu sieltä alhaalta työsylinteristä voi olla aika haasteellista, mutta ei mahdotonta.
Lopputulosraporttia ootellessa. :D
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Lueskellut vain että pitäisi liikkua tavara toseenkin suuntaan, mitään ei ole esitäytetty/ilmattu ennen laatikon takasin kiinnilaittoa. Työsylinteriä ja painelaakeriakaan ei tuolloin vaihdettu. Vastakkaiseen suuntaan työntämällä moni on saanut ilmattua, mutta kun ei vaan liiku. Päivitellään tietoja seuraavan tallisession jälkeen...
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja assa »

Painetta säiliöön ja kytkinpoljin kiilaa ylös, nipasta lasket ilmat/nesteet ulos ja 1l nestettä varaat ilmaukseen, noin onnistuu ;)
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Painettu ruutalla vastakarvaan n.2L tavaraa, ei minkäännäköistä muutosta. Taitaa laatikkojumppa häämöttää, painelaakeri sitte luultavasti paskana vaikka ajettu vain 70tkm.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja vfr »

Tupliksesta ilmasin kytkimen silleen et painoin isolla apteekista ostetulla ruutalla säiliöön ilmaa. Laitoin ruutan ja säiliön väliin pehmeetä kumia ja painoin ruutan säiliötä vasten tiiviisti, ilmaus nippa auki ja säiliö täyteen nestettä, ruutalla ilmaa perään.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

On koitettu jo kaikki niksit... Alipaine, ylipaine, poljinta polkemalla jne... Mikään ei ole muuttanut tuntumaa polkimessa pätkääkään. Ei siis irroita yhtään.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Vastaa Viestiin