Kytkin remonti
Kytkin remonti
Paljoko maksaa 9-5 kytkin remonti?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Kytkin remontti
Osat: kytkinpaketti 200-280 € ostopaikasta riippuen
työsylinteri/painelaakeri asetalma 140-230 € ""
Stefat n 70 €
Ohjaustehostimen öljyt n 15€ + jarru/kytkinneste 4€
Työarvioksi sain merkkiliikkeestä n 1000€ ja nyrkkipajalta 400-500€ .
Päädyin tekemään itse
työsylinteri/painelaakeri asetalma 140-230 € ""
Stefat n 70 €
Ohjaustehostimen öljyt n 15€ + jarru/kytkinneste 4€
Työarvioksi sain merkkiliikkeestä n 1000€ ja nyrkkipajalta 400-500€ .
Päädyin tekemään itse
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkin remonti
Kysäse tuolta: http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fint.t.j kirjoitti:Riippuu osien ja työn hinnan summasta.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Kytkin remontti
Miten muuten ohjaustehostimen öljyt liittyy kytkinremppaan? Omaanihan olen kytkinrempan tehnyt.Fakiiri kirjoitti:Osat: kytkinpaketti 200-280 € ostopaikasta riippuen
työsylinteri/painelaakeri asetalma 140-230 € ""
Stefat n 70 €
Ohjaustehostimen öljyt n 15€ + jarru/kytkinneste 4€
Työarvioksi sain merkkiliikkeestä n 1000€ ja nyrkkipajalta 400-500€ .
Päädyin tekemään itse
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Apurungon irroituksessa voi irroittaa tai voi joutua irroittamaan myös ohjausakselin samalla. Näin ohjaustehostin nesteet menee vaihtoon. .. ja lootaöljyt noin 22 - 33e riippuen oliko vanhat punaviiniä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kytkin remonti
Juuri noin, eli irrotettiin ohjaustehostimen putket , ja öljyt valu pihalle >> tulipa samalla vaihdettua nekin
Joo ja lootaöljyt unohdin tuosta hinta-arviosta, kiitos korjauksesta
Edittiä: Siis juuri tuolta koko ohjausjärjestelmän irroituksesta apurungosta vältyttiin kun irroitti vain ohjausakselin konttorin puolelta, raidetangon päät ja tehostimen putket/letkut, niin jäi tuo muu ohjaus mekaniikka tuohon irroitettuun apurunkoon kiinni...
Joo ja lootaöljyt unohdin tuosta hinta-arviosta, kiitos korjauksesta
Edittiä: Siis juuri tuolta koko ohjausjärjestelmän irroituksesta apurungosta vältyttiin kun irroitti vain ohjausakselin konttorin puolelta, raidetangon päät ja tehostimen putket/letkut, niin jäi tuo muu ohjaus mekaniikka tuohon irroitettuun apurunkoon kiinni...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kytkin remonti
Siinä siis ero. Tein homman wis mukaan ja hammastanko jäi roikkumaan sinne autoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Aina ei wissin ohjeet päde..
Osassa (tilastollisesti ehkä noin joka viidennessä 10v+ ) on päässyt kosteutta hammastangon pitkien pulttien ja ohjausakselin puslien holkkien väliin, jonka seurauksena pultti on ruostunut holkkiin kiinni.
Näissä tapauksissa mutterin saa kyllä irti yläpuolelta, mutta pulttia pyörittäessä pulttipyssyllä tai kunnon varrella holkki&pusla pyörii mukana ohjausakselin puslapesässä, jolloin ohjausakseli ei irtoa apurungosta.
Ainoa vaihto ottaa myös ohjausakseli apurungon mukana. Kun apurunko on irti lattialla, niin halutessaan pääsee vasaroimaan pultin yläpuolelta pultin irti holkista. Tämän jälkeen poraa holkin reijän ruosteet taas 12mm kokoon, jolloin pultti pääsee taas pyörimään holkissa.. ja kasaus tietty tervalla, niin seuraavalla kerralla voi tehdä kuin wis opastaa.
Osassa (tilastollisesti ehkä noin joka viidennessä 10v+ ) on päässyt kosteutta hammastangon pitkien pulttien ja ohjausakselin puslien holkkien väliin, jonka seurauksena pultti on ruostunut holkkiin kiinni.
Näissä tapauksissa mutterin saa kyllä irti yläpuolelta, mutta pulttia pyörittäessä pulttipyssyllä tai kunnon varrella holkki&pusla pyörii mukana ohjausakselin puslapesässä, jolloin ohjausakseli ei irtoa apurungosta.
Ainoa vaihto ottaa myös ohjausakseli apurungon mukana. Kun apurunko on irti lattialla, niin halutessaan pääsee vasaroimaan pultin yläpuolelta pultin irti holkista. Tämän jälkeen poraa holkin reijän ruosteet taas 12mm kokoon, jolloin pultti pääsee taas pyörimään holkissa.. ja kasaus tietty tervalla, niin seuraavalla kerralla voi tehdä kuin wis opastaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kytkin remonti
Juurikin tuosta pultista minua varoiteltiin etukäteen (kiitokset anttipa)
, joten teimme homman noin.
Nuo tehostimen banjot ovat kuitenkin kohtuu helpossa paikassa, kuin myös raidetangon päät. Tuo pitkä pultti ei ole niin helpossa paikassa...
, joten teimme homman noin.
Nuo tehostimen banjot ovat kuitenkin kohtuu helpossa paikassa, kuin myös raidetangon päät. Tuo pitkä pultti ei ole niin helpossa paikassa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kytkin remonti
Ainakin nosturilla nuo pitkät pultit on nopsat irroittaa alapuolelta käsin, yläpuolelta 18mm lenkillä vastaan pitäen ja alapuolelta pulttipyssyllä pyöräyttäen - kunhan ei ole ruostuneet holkkiin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kytkin remonti
Oli näemmä onnea matkassa minulla, kun aukesivat ihan ok. Yksi apurungon pultti sensijaan oli ruostunut holkkiin kiinni ja vähän väkivalloin piti avata. Sinne mie sen survoin vielä takaisinkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Käypikö 9-5 -99 2.3 turboon suoraan heittämällä aeron kytkinrojut. Pitäs kohta vaihtaa hilppeet kun joskus tuntuu luistavan.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: Kytkin remonti
Entinen pois ja aeron kyykkä tilalle. Niin se ainakin meillä meni. Ei tullut vertailtua eroja...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Orkkis vai "tarvike" sinne kannattaa survoa? Onko merkkisuosituksia?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: Kytkin remonti
Motonet myy Sachsin kytkinpakettia todella edulliseen hintaan. Kannattaa vaan varmistaa, että se on Sachsin ennen kuin ostaa / tilaa.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00