Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
borntobebiker
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 09:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja borntobebiker »

Vastaanotin juuri Latvian pojilta etummaisen Lambdan, tuli vajaassa kahdessa viikossa. Alkuperäinen Bosch, alkuperäisillä liittimillä, ilmainen toimitus. Ei tarvii kikkailla. http://www.ebay.com/itm/Saab-9-3-9-5-Bo ... 9d&vxp=mtr . Heiltä löytyy myös takimmainen, jos tarvetta on.
Miku
Espoo
borntobebiker(at)yahoo.com
+358 40 709 5728
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kertoilkaa tänne muuttuuko arvot mitenkään verrattuna vanhaan lambdaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja BNordic »

Tsup.

Tilailin Lambdapowerilta uutta ykkös lambdaa allekirjoituksen Aeroon.
0 258 006 174 Boschin osanumerolla tilasin ja oletin saavani myös boschin postissa.
Toimitus oli nopea mutta laatikosta löytyi NTK 4 johtonen lambda stock no. 1592
Varmaan ihan käypänen mutta onko laadukas?

Kyselin Lambdapowerilta ja vastaus oli:

"Hello
We supply NGK as they were fitted at the Saab factory. Our 9-3 2.0t has NGK sensor fitted from the factory, that is why we sent this item.
The part will work fine, please fit with confidence."

Mielipiteitä? NGK/NTK samaa kamaa?

T: Tommi
9-5 Aero -03
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

NGK ja NTK on samaa ja ihan hyvää osaa siinä missä Boschikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mullekin tuli NTK, en oo vielä vaihtanut kun näyttää siltä että vanha bensapumppu aiheutti laihalla käymisen. Onkos muilla arvot muuttunut lambdan vaihdolla?
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja Poy »

Löyty varastosta tämmöinen lambda-anturi. Sopiiko tuo OG9-5:n? Jos sopii niin ajattelin jättää varalle varastoon.

Kuva
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Täällä kans jarrua polkiessa lambda kiipee +2500. Alipaineletkut on vaihettu. Onko se nyt jarrutehostin sökö vaiko lambda?
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

kiipeehän se tappiin jos ihan simona polkee. jos parista polkasusta arvot ei paljoa heilahda niin sitten on normaalia.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

dj_pirtu kirjoitti:kiipeehän se tappiin jos ihan simona polkee. jos parista polkasusta arvot ei paljoa heilahda niin sitten on normaalia.
Monellako painaluksella sen pitäs vasta alkaa kiipee? Muistaakseni sitä ei tartte montaa kertaa polkasta niin ollaan jo yli 1000
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mulla näköjään muutenkin on tyhjäkäynnillä plussalla toi lukema. Pari polkasua niin ollaan jo +1500. Auto tosin pelaa niinkuin pitää, tosin mifiä tuli tänäaamuna pitkästäaikaa startissa.

Tässä autossa on aina tehnyt niin että veto päällä menee miinukselle/pyörii nollan tuntumassa, ja kun kaasun nostaa niin menee pitkälle plussalle. Reippaat amulit loppui sentään pumpunvaihdolla.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

dj_pirtu kirjoitti:Mulla näköjään muutenkin on tyhjäkäynnillä plussalla toi lukema. Pari polkasua niin ollaan jo +1500. Auto tosin pelaa niinkuin pitää, tosin mifiä tuli tänäaamuna pitkästäaikaa startissa.

Tässä autossa on aina tehnyt niin että veto päällä menee miinukselle/pyörii nollan tuntumassa, ja kun kaasun nostaa niin menee pitkälle plussalle. Reippaat amulit loppui sentään pumpunvaihdolla.
Mulla ei tyhjäkäynnillä ole koko aikaa plussalla.

Amul heittelee miten sattuu, välillä on n. 300 ja seuraavan käynnistyksen jälkeen nolla tai pakkasen puolella.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Markkanenn kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:Mulla näköjään muutenkin on tyhjäkäynnillä plussalla toi lukema. Pari polkasua niin ollaan jo +1500. Auto tosin pelaa niinkuin pitää, tosin mifiä tuli tänäaamuna pitkästäaikaa startissa.

Tässä autossa on aina tehnyt niin että veto päällä menee miinukselle/pyörii nollan tuntumassa, ja kun kaasun nostaa niin menee pitkälle plussalle. Reippaat amulit loppui sentään pumpunvaihdolla.
Mulla ei tyhjäkäynnillä ole koko aikaa plussalla.

Amul heittelee miten sattuu, välillä on n. 300 ja seuraavan käynnistyksen jälkeen nolla tai pakkasen puolella.
Vanhalla pumpulla amul pyöri +-1000 kaikenaikaa, nyt se on pysynyt 0-300. Mutta kuten aiemminkin todettu niin ei niitä arvoja kannata niin vakavasti ottaa. Jos auto pelaa eikä härövaloa näy taulussa niin kovaa ajoa vaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin