Fiat 500 (mopo)huollon sijaisautona. En ookaan näin laiskalla värkillä koskaan ajanut. Tällähän tappaa ittensä jos vähänkään yrität samoihin väleihin mennä liikenteessä mitä Aerolla.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu kirjoitti:Fiat 500 (mopo)huollon sijaisautona. En ookaan näin laiskalla värkillä koskaan ajanut. Tällähän tappaa ittensä jos vähänkään yrität samoihin väleihin mennä liikenteessä mitä Aerolla.
Et ole sitten laisskalla autolla,päässyt ajamaan.kaksi laiskinta autoa ikinä mitä on tullut ajettua ovat c-koppanen 1200 kadet automatic ja Ford Granada 1700 diesel.
Kyllä w202 200d Mersu, eli eka c koppa on myös aika raketti. Tuntui jopa laiskemmalta kuin w123 200d, saati w124 200d joka näiden rinnalla oli oikea tykki. Niillä ajaessa oikeasti nauratti, kun itsellä oli jo tuolloin +200hv satku ja jossain vaiheessa stage3 ng... Nykyään ko. herralla onkin jo normiliikenteeseen pystyvä c200cdi w203.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
ana61 kirjoitti:
Et ole sitten laisskalla autolla,päässyt ajamaan.kaksi laiskinta autoa ikinä mitä on tullut ajettua ovat c-koppanen 1200 kadet automatic ja Ford Granada 1700 diesel.
Harmi, että Morris Marinasta ei varmaankaan ole säilynyt ainuttakaan dieselversiota. Maahantuojahan niitä 70-luvun lopulla varusti jollain 50-luvulta peräisin olleella, jo silloin antiikkisella Perkinsin koneella, joka 1500-kuutioisena tarjosi autolle raivoisan 38 hevosvoiman tehon ja varsin kiitettävän kiihtyvyyden - nollasta sataan 38 sekuntia.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
^Mullon muuten tallessa Tuulilasi jossa on Sunbeam Avengerin maahantuojan tekemän diesel-muunnoksen koeajo. Kommentit olivat luokkaa "taloudellisuutta on haettu ja se on saavutettu, sivutuotteena suorituskyky on taantunut rättisitikkaluokkaan". Muistin ensin että se oli nimenomaan Marina mutta sitten palautui mieleen otsikko jossa viitattiin kostajaan.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
ana61 kirjoitti:
Et ole sitten laisskalla autolla,päässyt ajamaan.kaksi laiskinta autoa ikinä mitä on tullut ajettua ovat c-koppanen 1200 kadet automatic ja Ford Granada 1700 diesel.
Harmi, että Morris Marinasta ei varmaankaan ole säilynyt ainuttakaan dieselversiota. Maahantuojahan niitä 70-luvun lopulla varusti jollain 50-luvulta peräisin olleella, jo silloin antiikkisella Perkinsin koneella, joka 1500-kuutioisena tarjosi autolle raivoisan 38 hevosvoiman tehon ja varsin kiitettävän kiihtyvyyden - nollasta sataan 38 sekuntia.
Kyllä Marinoihin laitettiin ihan vaan BL:n B-sarjan dieseleitä, Perkins liity asiaan lainkaan.
Eikös Saabin koneetkin aina B2*5:seen asti pohjaa BL:n alamerkin Triumphin rivineloseen...
Ajoin äsken pitkästä aikaa OG9-3:lla moottoritietä Helsingistä J:päähän päin, ja siellä kun oli tietysti jonkun verran liikennettä niin 120-alueen alettuakin mentiin aluksi sitä ~115:sta, Touran TSI edellä ja mää perässä. Sitä mukaa kun nopeus nousi ihmettelin kun kolkki tuntui hyökkäilevän eteenpäin normaaliakin iloisemmin ja moottoritilastakin poikkeuksellisesti kuului jotain. Sadanneljänkympin huitteilla mittarinopeutta rupesin tosissani ihmettelemään kun pienikin kaasupolkimen liike tuntui heti menossa, sitten vilkaisin kierroslukumittaria joka nojasi numeroon 4, ja heti perään vaihdekeppiä joka lepäsi keskellä takana.
Kyllähän hiljeni kun vaihtoi vitoselle, kierroksetkin laski sinne alle kolmeentonniin... Satku vaan on totuttanut korkeisiin kierroksiin kun kolkin 2-3-4 vastaa melko täsmälleen satkun 3-4-5:tä, eli siinä 140:ssä kierroksia on melko tarkalleen 3900.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Päivällä nauratti kun pari arviolta 7v pikkujätkää juoksi kempeleen agrimarketin parkkiksella jostain uudenkarheasta volvosta ja toinen pysähtyy mun satkun eteen ja huutaa kaverille että kato ku täälä on hieno auto
^Itestäki tuntuu että juuri alle 10 vuotiaat tuntuvat toljottavan siistikuntoista satkua
Onhan se tietenkin eksoottisen näköinen kun ei niitä niin paljon enään tule vastaan kuin omassa lapsuudessa aikanaan. Itehän en alle 10 vuotiaana edes Saabeista ollut kiinnostunu. Sillon kyllä satkuja olis saanu bongailla kun niitä oli ihan poliisiautoinakin. Oi niitä aikoja
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97