Lommo korjattu, vaihteisto rikottu
Lommo korjattu, vaihteisto rikottu
"Autokeskus Konala korjasi lommon --ja hajotti vaihdelaatikon" kuuluu otsikko audiclubin keskustelufoorumilla. Linkki jo usealle foorumille levinneeseen alkuperäiseen keskusteluun: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5816
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Toi on todella surkea juttu. Olen tuon kaverin kanssa jutellut monillakin ratapäivillä jossa olen ollut järjestäjänä, kun hän on tullut audiaan sinne pyörittämään. Oli muuten aika ylläri kun ensin ihmettelin audin vauhtia radalla ja sitten kaveri hyppää audin puikoista suoraan rullatuoliin.
Toivottavasti juttu selviää mahdollisimman nopeasti.
-tuomas-
Toivottavasti juttu selviää mahdollisimman nopeasti.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vaikkei mitään harvinaisia olekaan nuo mun autot niin silti tuo on yksi syy miksi niitä ei viedä muille korjattavaksi kuin hätätilanteessa ja silloinkin muijan sedälle..AC kirjoitti:Tällästä tälle kertaa![]()
Eipä ole eka kerta, kun vähän harvinaisempaa autoa on pitänyt "koeajaa"
vaan milläs vielä saisi katsastusmiehet pysymään kauempana

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Pelottavaa! Olen tähän asti ollut erittäin tyytyväinen merkkikorjaamon palveluihin, mutta kerta se ensimmäinenkin kun joku "innostunut" korjaaja antaa kenkää autolle tai ylipäätään ajaa sillä perusteetta. Ja milläs todistat? Pitäisi olla taksien sisäkamera autossa ja nauhoituslaitteet, jotta voisi varmistaa että kaikki meni sääntöjen mukaan. Kun ei ole mitään luottokorjaajaa tiedossa pitää vain luottaa yleisiin.
Ao. tapaus ei ainakaan lisää luottamusta ulkopuolisiin korjaajiin tms. mutta itsekään en kyllä lähde kaikkea korjaamaan....
Ao. tapaus ei ainakaan lisää luottamusta ulkopuolisiin korjaajiin tms. mutta itsekään en kyllä lähde kaikkea korjaamaan....
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Törkeää!
Itse törmäsin parisen kk:tta sitten jenkki-threadiin, jossa Mustang Cobraa oltiin pahoipidelty "testauslenkillä". Vähän sen jälkeen tuli viestiketju, jossa harvinainen Lotus Omega oli Finnsteve:n työntekijän ansiosta ajettu laivasta laituriin ja laiturista lunastukseen.
Onko mitään mahdollisuutta saada harvinaiselle ja kalliillekin erikoisautolleen minkäänlaista asiallista kohtelua? Asiallisuus tarkoittaa nyt tässä sitä, että saisi autonsa huollosta/korjauksesta takaisin samassa kunnossa kuin ennenkin, tai edes välttävästi ehjänä?
Alkaa ikävästi tuntumaan siltä, mitä kalliimpi & erikoisempi auto, sen vähemmän oikeuksia sinulla on omaan omaisuuteesi. Kuten tuolla Audi-palstalla jo ehdotettiinkin, niin digikameralla kuva kilometreistä ja lappu kojelautaan. Mutta miksi tälläiseen pitäisi alistua, eikö omistajalla ole oikeutta luottaa palveluun, josta tämä vielä maksaa merkkiliikkeessä ns. riittävästi?? Ainahan toki voi seistä auton vierellä tämän ollessa pajalla, mutta varsinkin isommissa korjauksissa puhutaan useista tunneista ja periaatteessa eihän kukaan halua ketään valvomaan niskaansa työtä suorittaessaan.
En tiedä. Sitä tulee aika reilusti reagoitua kuluttajan oikeuksiin ja tämä tapaus on jälleen ikävä esimerkki niiden polkemisesta. Nyt vain levittämään threadia, kaikkialle!
Onko mitään mahdollisuutta saada harvinaiselle ja kalliillekin erikoisautolleen minkäänlaista asiallista kohtelua? Asiallisuus tarkoittaa nyt tässä sitä, että saisi autonsa huollosta/korjauksesta takaisin samassa kunnossa kuin ennenkin, tai edes välttävästi ehjänä?
Alkaa ikävästi tuntumaan siltä, mitä kalliimpi & erikoisempi auto, sen vähemmän oikeuksia sinulla on omaan omaisuuteesi. Kuten tuolla Audi-palstalla jo ehdotettiinkin, niin digikameralla kuva kilometreistä ja lappu kojelautaan. Mutta miksi tälläiseen pitäisi alistua, eikö omistajalla ole oikeutta luottaa palveluun, josta tämä vielä maksaa merkkiliikkeessä ns. riittävästi?? Ainahan toki voi seistä auton vierellä tämän ollessa pajalla, mutta varsinkin isommissa korjauksissa puhutaan useista tunneista ja periaatteessa eihän kukaan halua ketään valvomaan niskaansa työtä suorittaessaan.
En tiedä. Sitä tulee aika reilusti reagoitua kuluttajan oikeuksiin ja tämä tapaus on jälleen ikävä esimerkki niiden polkemisesta. Nyt vain levittämään threadia, kaikkialle!
No, kyllä meikäläinenkin mietiskeli, että mimmostakahan kenkää mun saba oli saanut maalaamokeikalla. Sattui nimittäin maalari kehumaan, että tuo sun saabi kulkee ihan mukavasti. Mietin vaan, että mitäs hemmetin asiaa sillä on lähteä ajelemaan? En osannut olla ärhäkkänä asiasta ja nostaa meteliä moisesta. Käytännössä auton maalaus ei vaatinut muuta, kuin auton ajamisen pihalta talliin ja takaisin pihalle.
Tommosiin hoitoihin autoa viedessä, jotka ei edellytä koeajoa, pitäis varmaan ajaa tankki niin tyhjäksi, että varoitusvalo palaa. Josko tuo hillitsisi intoa lähteä koajoille, kun ei tiedä, millä hetkellä pensa/löpö loppuu tankista.
Tommosiin hoitoihin autoa viedessä, jotka ei edellytä koeajoa, pitäis varmaan ajaa tankki niin tyhjäksi, että varoitusvalo palaa. Josko tuo hillitsisi intoa lähteä koajoille, kun ei tiedä, millä hetkellä pensa/löpö loppuu tankista.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu, kyydissä olin kun vajaalämpöisellä koneella inssi polki ykkösellä tonnaria. Oli niin kiire ollapeinu kirjoitti:Täällä Jyväskylässä pääsee ainakin Seppälänkankaan K1-asemalla auton kyytiin. Kyllä ajavat nätisti.Haza kirjoitti:vaan milläs vielä saisi katsastusmiehet pysymään kauempana


#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Ohjelmoitava ruisku olis kova sana koeajajia ajatellen, laittais rajoittimen kahteen ja puoleen tonniin. Oma pirssi kulkee jo peruspaineilla niin pirusti, että tulee väkisinkin miettineeksi loggerin asentamista piiloon korjaamolla olo ajaksi. Olisi sitten edes igc-file dokumentoituna väärinkäytön todisteena.