Onko ideoita, kannattaako lähteä etsimään vikoja/korjaamaan vaiko suosiolla etsiä uutta konetta? Kyseinen saab on mallia 9-5 ja 2.3 turbo koneella, ajettu 233tkm.
Rallatus ja kiinnileikkaus
Rallatus ja kiinnileikkaus
Ensin alkoi säksätyksellä joten ajoin saban kotipihaan. Tunnin päästä koitin laittaa autoa käyntiin mutta kuului järkyttävä rohina ja kone sammui. Yritin käynnistää konetta mutta ei edes startti pyörinyt. Vähän ajan päästä koitin uudelleen käynnistää ja auto käynnistyi mutta rallatti niin saatanasti ja öljyä ruiskusi jostain välistä, ilmeisesti jostain jakopään lähettyviltä(?).
Onko ideoita, kannattaako lähteä etsimään vikoja/korjaamaan vaiko suosiolla etsiä uutta konetta? Kyseinen saab on mallia 9-5 ja 2.3 turbo koneella, ajettu 233tkm.
Onko ideoita, kannattaako lähteä etsimään vikoja/korjaamaan vaiko suosiolla etsiä uutta konetta? Kyseinen saab on mallia 9-5 ja 2.3 turbo koneella, ajettu 233tkm.
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Tarkista ettei hihnapyörän auki pyörineet torxit ole syöneet öljypumpun koteloa... voi olla vähän halvempi remontti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Eikö sitten tämä "kiinnileikkaus" haittane? Eli autohan rämähti sammuksiin ja uudelleen käynnistettäessä ei edes startti pyörinyt... Nyt kyllä käynnistyy mutta jälleen pitää järkyttävää rallatusta joten en uskalla enää käynnistellä.
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Lueppa tätä ketjua hetkinen niin ymmärrät mistä todennäköisesti on kyse. Hihnapyörän ja jakopään kotelon väliin kiilaantuu aukipyöriviä ruuveja jotka jumittaa koneen ja rikkoo paikkoja. Ei kannata pyöritellä ennenkuin tarkistaa miten pitkälle vahinko on edennyt
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=120
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=120
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Joo tuota voisi katsoa. Mihinkäs vahingot sitten kohdistuu jos on pahasti mennyt?
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Jakopään päätykoppa uusiksi. Olettaen että ei ole ajeltu ilman öljyjä/paineita.
Ps. Mulla saattaisi olla myydä asti päätykoppa...
Ps. Mulla saattaisi olla myydä asti päätykoppa...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Nojoo... Tuo moottorin sammuminen ja startin pyörimättömyys vähän huolestuttaa. Kyllä se sen jälkeen sitten käynnistyi mutta en uskaltanut pitää päällä kun oli rallatus niin kova. Eli ei ajettu. Täytyy varmaan tutkituttaa vahingot jossain ammattilaisella niin ollaan sitten yhteydessä jos tosiaan tuo mainitsemasi koppa on mennyt!
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
laitapa paikkakunta näkyviin niin saattaa joku klubilainen tms. tulla vaikka vilkasemaan...säästät piiiiiiiitkän pennin...
luultavasti rahantarve on tulevaisuudessa jonninmoinen
luultavasti rahantarve on tulevaisuudessa jonninmoinen
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Nehän ne oli eli hihnapyörän torxit rikkonut jotain öljypumpun seutua. Lasku lähes 1200e.
Etujarrupalat täytyisi vielä vaihtaa ja käsijarrua renata. Ei oo ilmasta
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Mistähän moinen lasku koostuu, kuullostaa aika rajulta kusetukselta äkkiseltään...Haze kirjoitti:Nehän ne oli eli hihnapyörän torxit rikkonut jotain öljypumpun seutua. Lasku lähes 1200e.Etujarrupalat täytyisi vielä vaihtaa ja käsijarrua renata. Ei oo ilmasta
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Tietämättä tarkkoja hintoja remontissa tarvittaville osille voi niiden osuus jo olla reilusti yli puolet laskusta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Eikös siellä Hämeenlinnassakin ole osavia klubilaisia jotka jeesaa. Kovalta tuntuu 1200€.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Autoasilla oli korjattavana. Vaihtoivat ilmeisesti jonkun jakopäänkotelon(?) ja moniurahihnan yms. Ottivat myös tasapainoketjun/hihnan(?) pois ehkäistäkseen tulevaa remonttia. Olisi varmaan saanut halvemmallakin mutta autoliike ei olisi todennäköisesti suostunut puolittamaan kuluja harrastelijan korjauksesta. Jos Hämeenlinnan alueella joku saab-harrastelija haluaisi edullisesti vaihtaa jarrupalat eteen ja mahdollisesti hitsata vähän takapönttöä niin otahan yhteyttä 
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Kampiakselin hihnapyörä: 100e
Öljypumpun kansi: 40e
Jakokoppa: 200e
Öljypumpun tiiviste: 5e
Öljynsuodatin: 10,60e
Öljypohjan propuntiiviste: 2e
Trafi kysely: 3e
total 0w30: 58e
Asennustarvikkeet: 20e
Moniurahihna: 38e
Kampiakselin etustefa: 10e
Jäähdytinneste: 22,40e
VARAOSAT: 509e
TYÖT: 630e
Öljypumpun kansi: 40e
Jakokoppa: 200e
Öljypumpun tiiviste: 5e
Öljynsuodatin: 10,60e
Öljypohjan propuntiiviste: 2e
Trafi kysely: 3e
total 0w30: 58e
Asennustarvikkeet: 20e
Moniurahihna: 38e
Kampiakselin etustefa: 10e
Jäähdytinneste: 22,40e
VARAOSAT: 509e
TYÖT: 630e
-
Markkanenn
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Rallatus ja kiinnileikkaus
Onko tuo tasapainoketjun pois ottaminen kuinka iso projekti? Missä vaiheessa se yleensä poikki menee tai rattaat menee sileiksi?