9-3 ostamassa
Re: 9-3 ostamassa
Noniin, lähdössä huomenna katsomaan kyseistä Aeroa. http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5459194
Ainut mikä suuremmin mietityttää on nuo kilometrit. Mitähän noilla kilsoilla nyt kannattaisi alkaa katselemaan. Paljonko turbot kestää? Onko Aerossa sama turbo, kuin perusmalleissa?
Ainut mikä suuremmin mietityttää on nuo kilometrit. Mitähän noilla kilsoilla nyt kannattaisi alkaa katselemaan. Paljonko turbot kestää? Onko Aerossa sama turbo, kuin perusmalleissa?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: 9-3 ostamassa
Aerossa on parempi turbo kuin perusmalleissa (1.8t ja 2.0t). Ei pitäisi olla noilla kilsoilla vielä mitään turbo-ongelmia. Koneen päädyista voi katella öljyvuotoja ja kuunnella muutenkin, että rahiseeko kone.
Re: 9-3 ostamassa
Tarkennetaan nyt kuitenkin sen verran, että Aerossa on isompi ahdin - ei eksplisiittiseesti parempi. Isompi turbo on kyllä virityspotentiaalin kannalta parempi, mutta NG9-3:n pikkuturbonkin, joka vuosimallista riippuen on Mitsubishi tai Garrett, pitäisi olla huoleton.karg kirjoitti:Aerossa on parempi turbo kuin perusmalleissa (1.8t ja 2.0t). Ei pitäisi olla noilla kilsoilla vielä mitään turbo-ongelmia. Koneen päädyista voi katella öljyvuotoja ja kuunnella muutenkin, että rahiseeko kone.
Sen sijaan edellisessä sukupolvessa (OG9-3 T7 moottoriohjauksella) on Aero ainoa (Viggenin lisäksi ), jossa on laadukkaana pidetty Mitsubishin ahdin, muissa on ongelmalliseksi osoittautunut Garrett GT17.
Saabiton Saabisti
Re: 9-3 ostamassa
Jees, tarpeellinen lisähuomio. Aattelin kai tota virityspontetiaalia vainTommyW kirjoitti:Tarkennetaan nyt kuitenkin sen verran, että Aerossa on isompi ahdin - ei eksplisiittiseesti parempi.
Re: 9-3 ostamassa
Heip.Myös itsellä pyörinyt mielessä 93 hankinta.Olen katsellut noita diiseleitä vuosimallia -08.Harmi että täältä Oulun alueelta en ole löytänyt yhtään myynnissä olevaa TTDI:tä.Ois mukava käydä kokeileen,kun en ole ikinä ajanut moisella.Kuinkahan riski hankinta ois noin 200t mennyt TTDI.
Re: 9-3 ostamassa
Pieni kiertoajelu välilla Lappeenranta-Pieksamäki-Pulkkila(100km Oulusta) heitetty. Oli vaikea valita, kun tuli käytyä tuotakin katsomassa: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5377113 Olisin naukkassut tuon mukaan, jossen olisi lähtenyt Aero-lasit silmillä liikenteeseen.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5459194 Tuo siis tarttui mukaan. Olipahan mukavat 495km ajaa kotiin!
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5459194 Tuo siis tarttui mukaan. Olipahan mukavat 495km ajaa kotiin!
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: 9-3 ostamassa
Onnea. Ja sit ei muuta ku virikaupoille.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: 9-3 ostamassa
Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Aeroa tekisi tietenkin heti mieli. Oheista yksilöä olen katsellut:
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5600560
Tuossa tuntuisi olevan kaikki tarpeellinen, lisäksi xenonit ja kohtuukilometrit, joita ei kaikista löydy. Sähköpenkkejä ei ole listattu, mutta onko ne kaikissa Aeroissa? Kuvatkin rajattu sopivasti, ettei näy.
Bilteman autohaku (http://biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-va ... arvikkeet/) ilmoittaa kyseessä olevan tuontiauto, aiheuttaako jotain lisähuomioita? Tämän ketjun vinkit ostajalle olenkin jo lukenut läpi.
Miten tuo BSR:n lastu? Onko aihetta huoleen minkään osan kestävyyden suhteen?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5600560
Tuossa tuntuisi olevan kaikki tarpeellinen, lisäksi xenonit ja kohtuukilometrit, joita ei kaikista löydy. Sähköpenkkejä ei ole listattu, mutta onko ne kaikissa Aeroissa? Kuvatkin rajattu sopivasti, ettei näy.
Bilteman autohaku (http://biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-va ... arvikkeet/) ilmoittaa kyseessä olevan tuontiauto, aiheuttaako jotain lisähuomioita? Tämän ketjun vinkit ostajalle olenkin jo lukenut läpi.
Miten tuo BSR:n lastu? Onko aihetta huoleen minkään osan kestävyyden suhteen?
9-3 SS Aero -04
Re: 9-3 ostamassa
Moi.
Uutena foorumilaisena anteeksi heti jos aihetta on käsitelty, mutten haulla löytänyt.
Asiaan.
Millainen käytännön keskikulutus on noilla uudemmilla 9-3 (2008->) re85 autoilla?
Ajot vähentyneet ja tässä laskeskellut, että jos 11litraan pääsisi re85:lla niin olisi samat polttoainekulut nykyisen dieselin kanssa.
Entäpä onko jo kokemuksia noista nelivetoisista?
Paljonko kulutus kasvaa?
Entä automaattin kulutuslisä? jos molemmat?
Ruotsissa näyttäisi pari nelikkonakin olevan
Uutena foorumilaisena anteeksi heti jos aihetta on käsitelty, mutten haulla löytänyt.
Asiaan.
Millainen käytännön keskikulutus on noilla uudemmilla 9-3 (2008->) re85 autoilla?
Ajot vähentyneet ja tässä laskeskellut, että jos 11litraan pääsisi re85:lla niin olisi samat polttoainekulut nykyisen dieselin kanssa.
Entäpä onko jo kokemuksia noista nelivetoisista?
Paljonko kulutus kasvaa?
Entä automaattin kulutuslisä? jos molemmat?
Ruotsissa näyttäisi pari nelikkonakin olevan
Re: 9-3 ostamassa
Vähän riippuu myös millaisesta ajosta on kyse.. Mutta tässä viimeisen 350km matkalla asettui 10,7 SIDin mukaan, tosin vanhemmasta mallista kyse. 5-10% tuosta taajamassa, muuten valtaosa 100km/h rajotuksen alueella (hieman 80 ja 120 aluetta). Ohituksia tuli useita eikä niin keveällä jalalla. SID on aika tarkka varsinkin tollasilla pitkillä yhtenäisillä stinteillä, virhettä kertautuu enemmän pätkäajossa. Hyvin saa kyllä polkea, että reilusti yli 11 litraa menisi satkulle.
Taajamapätkäajossa kulutus on herkästi siellä 12,5 tuntumassa.. Manuaalivaihteinen on tuo omani.
Taajamapätkäajossa kulutus on herkästi siellä 12,5 tuntumassa.. Manuaalivaihteinen on tuo omani.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: 9-3 ostamassa
Terve, Suomen rajoituksilla maantieajossa menee minun 2,0t biopowerilla vm. 2008 RE85:sta noin 9,0-9,4 litr/100km. Kaupunkiajossa tosin sitten nousee helposti kulutus korkeaksi.
Saab 9-3 SS BioPower "Griffin Aero"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ostamassa
Tänä keväänä saatuja kulutuksia automaatilla RE85 käytössä.
Rivakassa matka-ajossa esim. viikonloppuna meni 9,6l-9,8l/100km.
Noin rapiat 900km tuli ajeltua.
Alku- ja lopputankkauksen välillä tuli kaksi kertaa käytyä tankilla ja tuo kulutus haarukka siis noiden tankkausten mukaan.
11,5l mennyt parhaillaan parin sadan kilsan matka-ajossa.
Työmatka- / taajamapyörityksessä mennyt tänä keväänä 12-14l/100km.
Siinä ilmeisesti tuo tomaatti rankaisee jonkun verran.
Talvirajoituksilla pääsee 8,5-9,0l välille matka-ajossa.
No, siinä OT:ta tähän ketjuun
Rivakassa matka-ajossa esim. viikonloppuna meni 9,6l-9,8l/100km.
Noin rapiat 900km tuli ajeltua.
Alku- ja lopputankkauksen välillä tuli kaksi kertaa käytyä tankilla ja tuo kulutus haarukka siis noiden tankkausten mukaan.
11,5l mennyt parhaillaan parin sadan kilsan matka-ajossa.
Työmatka- / taajamapyörityksessä mennyt tänä keväänä 12-14l/100km.
Siinä ilmeisesti tuo tomaatti rankaisee jonkun verran.
Talvirajoituksilla pääsee 8,5-9,0l välille matka-ajossa.
No, siinä OT:ta tähän ketjuun
Re: 9-3 ostamassa
Perheeseen pitäisi ykkösauto päivittää ja Saab 9-3 SC 1.8t/2.0t biopower on vahva ehdokas. Kilometrejä kertyy vuodessa n. 25t ja tähän asti on ajettu dieselillä. Ajo on maantiepainoitteista, ehkä 10% kaupunkiajoa.
Saabissa kiehtoo hinta/laatu/kilometrit suhde, eikä turbon ripeys haittaa. Ensimmäinen asia mikä askarruttaa on juuri tuo etanolikulutus ja paljonko se realistisesti on. Tuossahan noita ylempänä tuli ihan kivasti, ja jos se toisaan siinä 9-12l/100km välillä pyörii niin ehkä se kannattaisi.
Toinen mikä askarruttaa on arvon aleneminen mikä on luultavasti suurempaa kuin esim. diesel golfissa/passatissa joka olisi kakkosvaihtoehto Saabin jälkeen.
Saabin saisi hiukan päälle 100tkm ajettuna, passatti/golf olisi 150tkm ajettu. Tämäkin puoltaa Saabia.
Vaikeaa on tämä autonvaihtorumba...
Saabissa kiehtoo hinta/laatu/kilometrit suhde, eikä turbon ripeys haittaa. Ensimmäinen asia mikä askarruttaa on juuri tuo etanolikulutus ja paljonko se realistisesti on. Tuossahan noita ylempänä tuli ihan kivasti, ja jos se toisaan siinä 9-12l/100km välillä pyörii niin ehkä se kannattaisi.
Toinen mikä askarruttaa on arvon aleneminen mikä on luultavasti suurempaa kuin esim. diesel golfissa/passatissa joka olisi kakkosvaihtoehto Saabin jälkeen.
Saabin saisi hiukan päälle 100tkm ajettuna, passatti/golf olisi 150tkm ajettu. Tämäkin puoltaa Saabia.
Vaikeaa on tämä autonvaihtorumba...
Re: 9-3 ostamassa
Noilla 25 tkm vuosiajoilla diesel tulee vähän edullisemmaksi tuon kokoluokan autossa.
Raja on jossain siinä 15 ... 20 tkm, missä diesel käy edullisemmaksi kuin etanoli. Aika paljon on kiinni millaisista ajosuoritteista on pääasiassa kyse. Diesel kuluttaa niin paljon vähemmän etenkin kaupunkiajossa.
Tuo SS/SC kuluttaa etanolia kokemukseni perusteella matka-ajossa reilun 9 ja vajaan 10 väliin. Taajama-ajossa menee pääasiassa 50 ... 60 km/h alueilla 11 ... 12 litraa sataselle. Jos ajetaan kaupunkialueella, missä liikennevaloja, nousee kulutus heti 0,5 .. 1 litraa.
Näin siis ihan puhtaasti polttoainekulut ja käyttövoimavero huomioiden.
Raja on jossain siinä 15 ... 20 tkm, missä diesel käy edullisemmaksi kuin etanoli. Aika paljon on kiinni millaisista ajosuoritteista on pääasiassa kyse. Diesel kuluttaa niin paljon vähemmän etenkin kaupunkiajossa.
Tuo SS/SC kuluttaa etanolia kokemukseni perusteella matka-ajossa reilun 9 ja vajaan 10 väliin. Taajama-ajossa menee pääasiassa 50 ... 60 km/h alueilla 11 ... 12 litraa sataselle. Jos ajetaan kaupunkialueella, missä liikennevaloja, nousee kulutus heti 0,5 .. 1 litraa.
Näin siis ihan puhtaasti polttoainekulut ja käyttövoimavero huomioiden.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 ostamassa
Ajosta 90% on maantiellä/motarilla pääkaupunkiseudulla joten mä luulen myös että suurta eroa ei ole polttoainekuluissa.
Saabin hankintaa puoltaisi tosiaan pienemmät kilsat ja ripeämpi meno. Ja kaikkineen mitä foorumia selaillut niin suhteellisen luotettavan ja huolettoman kuvan saanut vrt. esim. VAG 2.0tdi puhumattakaan TSI koneista...
Metsän keskellä kun asuu niin se luotettavuus on aika tärkeä juttu, ja vaikka autoja harrastankin niin käyttiksiä en jaksa himassa ropailla.
Kunhan saa vanhan kaluston pois niin kai se pitää suunnata katse tuonne länsinaapurin tarjontaan...
Saabin hankintaa puoltaisi tosiaan pienemmät kilsat ja ripeämpi meno. Ja kaikkineen mitä foorumia selaillut niin suhteellisen luotettavan ja huolettoman kuvan saanut vrt. esim. VAG 2.0tdi puhumattakaan TSI koneista...
Metsän keskellä kun asuu niin se luotettavuus on aika tärkeä juttu, ja vaikka autoja harrastankin niin käyttiksiä en jaksa himassa ropailla.
Kunhan saa vanhan kaluston pois niin kai se pitää suunnata katse tuonne länsinaapurin tarjontaan...