Ahdot seilaa..
Re: Ahdot seilaa..
Mitä nappeja pitää painaa, että sidistä saa tuommoisia numeroita näkyviin?
Immun olen vaihtanut pari vuotta sitten, mutta jos oire siihen viittaa niin tokihan.
Se oli irti pari viikkoa sitten kun vesipumpun vaihdoin joten olisinko siinä jotenkin sitä kolistellut tai jotain. Pitääpi vaikka huomenna irroittaa ja putsata langat ja liitin.
Jos ei muuten, niin otan jemmasta vanhan ehkä jollain tavalla viallisen immun ja koitan sillä onko samat ahtolukemat mittarissa.
Sikäli kyllä helppo selvittää.
Immun olen vaihtanut pari vuotta sitten, mutta jos oire siihen viittaa niin tokihan.
Se oli irti pari viikkoa sitten kun vesipumpun vaihdoin joten olisinko siinä jotenkin sitä kolistellut tai jotain. Pitääpi vaikka huomenna irroittaa ja putsata langat ja liitin.
Jos ei muuten, niin otan jemmasta vanhan ehkä jollain tavalla viallisen immun ja koitan sillä onko samat ahtolukemat mittarissa.
Sikäli kyllä helppo selvittää.
Re: Ahdot seilaa..
Olettaen että sulla on OpenSID aktivoitu paina + ja - yhtä aikaa. Sitten naputtele sidistä "-" niin että saat Pinl yläriville. Paina SET (Pinl lukittuu). Naputtele taas + tai - niin että mAir vaihtuu alariville. That's it.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Ahdot seilaa..
Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun ei oikein ahdot nouse tappiin?
Kokeilin ottaa W-letkun irti mankkuvenalta (T7 modi tehty), ja silloin kyllä ahtoi ja veti fuelcutille..
Auto on NG900 Vm-95 , stage 2. Kattelin T5suitella niin siinä näytti max saavutettu boosti 1,08 baaria. Välillä myös tuntuu hieman seilaavan ahdot noin välillä 0,8-1,2bar.
Välillä auto saattaa kulkea normaalisti, mutta nyt viimeaikoina kumminkin enimmäkseen huonosti kulkenut.
By-passi on melko uusi. Pitää kumminkin vissiin testata vielä toisella ettei mitään valmistusvikaa ole.
Pystyykö läppärillä kattelemaan T5suitella jotain tietoja mistä voisi olla apua vian etsinnässä?
Kokeilin ottaa W-letkun irti mankkuvenalta (T7 modi tehty), ja silloin kyllä ahtoi ja veti fuelcutille..
Auto on NG900 Vm-95 , stage 2. Kattelin T5suitella niin siinä näytti max saavutettu boosti 1,08 baaria. Välillä myös tuntuu hieman seilaavan ahdot noin välillä 0,8-1,2bar.
Välillä auto saattaa kulkea normaalisti, mutta nyt viimeaikoina kumminkin enimmäkseen huonosti kulkenut.
By-passi on melko uusi. Pitää kumminkin vissiin testata vielä toisella ettei mitään valmistusvikaa ole.
Pystyykö läppärillä kattelemaan T5suitella jotain tietoja mistä voisi olla apua vian etsinnässä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Heinä 05, 2013 13:34
Re: Ahdot seilaa..
Itsellä samoja oireita omassa turbo ng900:ssa. Välillä ahtaa ja välillä taas ei (useimmiten ei).. Autossa pitäs olla speedpartsin stage3 boksi (PCS:llä laitettu) ja avarampi putkisto ja välijäähy.. Hakua on käytetty oireiden johdosta ahkerasti..
Sillon kun ahtaa normaaalisti niin ahdot menee jonkun verran punaiselle auton oman mittarin mukaan, ja kulku meikäläiselle riittävän ripeää.. välillä taas nouse hikisesti keltasen puoleenväliin. Putken en usko olevan tukossa ja tulpat juuri vaihdettu (Ngk, ovat oikeat),ei vaikutusta). Ajettu aina aina 98:lla.. Vika saattaa poistua joksikin aikaa jos auto on jonkun aikaa sammuksissa. Oireet alkoivat noin pari viikkoa sitten. Luetin vikakoodit yhdellä pajalla (ei tekki2), ja antoi vikakoodin nakutuksesta.. Välillä auto myös saattaa nykäistä tasakaasulla ajaessa tai moottorijarrutuksessa..
Myös tyhjäkäynti välillä epätasainen eli humpaa ja meinaa sammua tai korkea (1500-2000 kierrosta).. Tämäkään oire ei ilmene aina..
Ilmeisesti vika on siis mankkuvenassa/ilmavuoto jossain.?? On jo laiteltu kyselyä vikakoodinluvusta tekki2:lla (potilas Rovaniemellä)..
Mikko
Sillon kun ahtaa normaaalisti niin ahdot menee jonkun verran punaiselle auton oman mittarin mukaan, ja kulku meikäläiselle riittävän ripeää.. välillä taas nouse hikisesti keltasen puoleenväliin. Putken en usko olevan tukossa ja tulpat juuri vaihdettu (Ngk, ovat oikeat),ei vaikutusta). Ajettu aina aina 98:lla.. Vika saattaa poistua joksikin aikaa jos auto on jonkun aikaa sammuksissa. Oireet alkoivat noin pari viikkoa sitten. Luetin vikakoodit yhdellä pajalla (ei tekki2), ja antoi vikakoodin nakutuksesta.. Välillä auto myös saattaa nykäistä tasakaasulla ajaessa tai moottorijarrutuksessa..
Myös tyhjäkäynti välillä epätasainen eli humpaa ja meinaa sammua tai korkea (1500-2000 kierrosta).. Tämäkään oire ei ilmene aina..
Ilmeisesti vika on siis mankkuvenassa/ilmavuoto jossain.?? On jo laiteltu kyselyä vikakoodinluvusta tekki2:lla (potilas Rovaniemellä)..
Mikko
Viimeksi muokannut saabcabrio, Pe Elo 09, 2013 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ahdot seilaa..
Kellolta letku irti ja kokeile toimiiko...jos toimii ni mankkuvena rikki?saabcabrio kirjoitti:Itsellä samoja oireita omassa turbo ng900:ssa. Välillä ahtaa ja välillä taas ei (useimmiten ei).. Autossa pitäs olla speedpartsin stage3 boksi (PCS:llä laitettu) ja avarampi putkisto ja välijäähy.. Hakua on käytetty oireiden johdosta ahkerasti..
Sillon kun ahtaa normaaalisti niin ahdot menee jonkun verran punaiselle auton oman mittarin mukaan, ja kulku meikäläiselle riittävän ripeää.. välillä taas nouse hikisesti keltasen puoleenväliin. Putken en usko olevan tukossa ja tulpat juuri vaihdettu (Ngk, ovat oikeat),ei vaikutusta). Ajettu aina aina 98:lla.. Vika saattaa poistua joksikin aikaa jos auto on jonkun aikaa sammuksissa. Oireet alkoivat noin pari viikkoa sitten. Luetin vikakoodit yhdellä pajalla (ei tekki2), ja antoi vikakoodin nakutuksesta.. Välillä auto myös saattaa nykäistä tasakaasulla ajaessa tai moottorijarrutuksessa..
Myös tyhjäkäynti välillä epätasainen eli humpaa ja meinaa sammua tai korkea (1500-2000 kierrosta).. Tämäkin oire ei ilmene aina..
Ilmeisesti vika on siis mankkuvenassa/ilmavuoto jossain.?? On jo laiteltu kyselyä vikakoodinluvusta tekki2:lla (potilas Rovaniemellä).. Nyt
Mikko
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Heinä 05, 2013 13:34
Re: Ahdot seilaa..
Joo,täytyy illemmalla testata tämä, ilmeisesti tulee olla varovainen kaasu kans ilman tota letkua.. Jos taas tällä toimenpiteellä ei ole vaikutusta, niin voisiko vika olla ahtopainekellossa? Kello ilmeisesti säädettävissä?Tumppi_13 kirjoitti:Kellolta letku irti ja kokeile toimiiko...jos toimii ni mankkuvena rikki?saabcabrio kirjoitti:Itsellä samoja oireita omassa turbo ng900:ssa. Välillä ahtaa ja välillä taas ei (useimmiten ei).. Autossa pitäs olla speedpartsin stage3 boksi (PCS:llä laitettu) ja avarampi putkisto ja välijäähy.. Hakua on käytetty oireiden johdosta ahkerasti..
Sillon kun ahtaa normaaalisti niin ahdot menee jonkun verran punaiselle auton oman mittarin mukaan, ja kulku meikäläiselle riittävän ripeää.. välillä taas nouse hikisesti keltasen puoleenväliin. Putken en usko olevan tukossa ja tulpat juuri vaihdettu (Ngk, ovat oikeat),ei vaikutusta). Ajettu aina aina 98:lla.. Vika saattaa poistua joksikin aikaa jos auto on jonkun aikaa sammuksissa. Oireet alkoivat noin pari viikkoa sitten. Luetin vikakoodit yhdellä pajalla (ei tekki2), ja antoi vikakoodin nakutuksesta.. Välillä auto myös saattaa nykäistä tasakaasulla ajaessa tai moottorijarrutuksessa..
Myös tyhjäkäynti välillä epätasainen eli humpaa ja meinaa sammua tai korkea (1500-2000 kierrosta).. Tämäkin oire ei ilmene aina..
Ilmeisesti vika on siis mankkuvenassa/ilmavuoto jossain.?? On jo laiteltu kyselyä vikakoodinluvusta tekki2:lla (potilas Rovaniemellä).. Nyt
Mikko
Re: Ahdot seilaa..
Tässä vielä tuohon aiemmin kertomaan vikaan ja oireeseen syy ja selitys, joka tuli ilmi taannoin turbon vaihdon yhteydessä.
Olin laittanut vesipumppurempassa imucobran kiristimen toisinpäin, eli tuonut sen torxkannan paremmin näkyville. Ei kannata. Näin jos laittaa, niin huonolla tuurilla kiristyspultin pää rikkoo alla olevan paineletkun joka menee magneettivenalta turbon kompurakammion kylkeen. Näin oli mulla käynyt. Hankala huomata päältäpäin.
Olin laittanut vesipumppurempassa imucobran kiristimen toisinpäin, eli tuonut sen torxkannan paremmin näkyville. Ei kannata. Näin jos laittaa, niin huonolla tuurilla kiristyspultin pää rikkoo alla olevan paineletkun joka menee magneettivenalta turbon kompurakammion kylkeen. Näin oli mulla käynyt. Hankala huomata päältäpäin.
Re: Ahdot seilaa..
samaa vikaa täällä. punasen puolella pysyy mut tuntuu kyl melkosesti pätkäsevän välissä
videolla ei varmaan näytä niin pahalta kuin tuntuu
https://www.dropbox.com/s/ahx6qxvyu1j7g ... 145152.mp4
videolla ei varmaan näytä niin pahalta kuin tuntuu
https://www.dropbox.com/s/ahx6qxvyu1j7g ... 145152.mp4
Re: Ahdot seilaa..
Video oli vissiin NG900:sta ? Ite tarkistaisin ensin kaikki ahtoputket ja vaihtaisin suosiolla kaikki ne pienet alipaineletkut. Jos noista ei löydy vikaa niin vois olla väsähtänyt hukkaportinkellonjousi. Mulla teki väsähtäneellä jousella tuota ahtojen seilaamista ja ei jaksanut pitää ahtoja korkeammilla kierroksilla. Sitten virittelin sellaisen lisäjousipatentin, jolla jaksoi pitää ahdot, mutta edelleen ahdot heilui 0.2 bar ahtopainepyynnin molemmin puolin. Nyt on uusi Forgen aktuaattori 0.5bar peruspaineella ja ahdot on "spot on".
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Ahdot seilaa..
kiitos vastauksesta, kyllä 900 kyseessä
nyt alkoi myös savuttaa välillä aika reilusti, onkohan turbo sanomassa itseään irti?
nyt alkoi myös savuttaa välillä aika reilusti, onkohan turbo sanomassa itseään irti?
Re: Ahdot seilaa..
Jos sinistä savua tulee suunnilleen jatkuvasti, niin turbo vois olla todennäköinen syy siihen.