Pakkilukko ja synkronoimaton pakki = OG900 & vanhemmat
Pakkilukko ja synkronoitu pakki = NG900, OG9-3, OG9-5
Ei ole pakkilukkoa = 9000, NG9-3, NG9-5 ja automaatit
Elikkäs vähän galluppia pakkilukon ja peruutusvaihteen synkronoinnin vaikutuksesta parkkeeraussuuntaan. Itse siis parkkeeraan kotipihassa aina ja muillakin parkkipaikoilla usein perä edellä, koska og-satkussa peruutusvaihde pitää kuitenkin jättää päälle sammuttaessa, ja sen päälle saaminen vie synkronoimattomuudesta johtuen hetken aikaa tai välillä pientä kikkailua (esim. käsijarrun kiristäminen etukäteen on no-no) jos on juuri ajanut ruutuun etupää edellä. Lisäksi tietysti uudestaan lähtiessä ei tarvitse kuin painaa kytkin pohjaan, kääntää avaimesta, siirtää vaihde ykköselle ja lähteä liikkeelle.
OG9-3:ssa ja kumppaneissa taas on pakkilukko mutta synkronoitu pakki joka menee (lähes) aina ongelmitta paikalleen, mutta silti kolkillakin on helppo pakittaa ruutuun ja sammuttaa niille sijoilleen. Sitten on erikseen "normaalit" tapaukset eli 9000 ja NG9-3 ilman vaihdelukkoa, näillä voisin hyvin kuvitella tulevani ruutuun suoraan keula edellä kakkonen päällä ja sammuttavani niine hyvineen. Sama juttu automaatilla, tuntuisi ylimääräiseltä vaivalta ruveta vaihtamaan ensin pakille ennen parkkeerausta.
Idea tähän tuli siitä että kun on ollut nyt jostain maalis-huhtikuulta asti molemmat satkut vierekkäin ruutuun pakitettuina pihassa niin viime aikoina on ruvennut naapurienkin autot jäämään ajoittain samoin päin, ja äsken jopa moottoripyörä talutettiin viereen takapyörä edellä.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Yritin kattoa etsi:llä löytyykö vanhaa ketjua aiheesta mutta tuossa se välilehti latailee edelleen...