etupäässä kolinaa??
Re: etupäässä kolinaa??
Välillä on nykyään vähän outoa ajella esim. tolla vanhalla cabrioletilla, kun sen alusta ei kolise missään tilanteissa, vaikka kuinka koittaa kuunnella. Joskus kovilla pakkasilla se vähän narisee vaan. Eipä siinä mitään, onhan se lopulta ehkä kiva kun saa tonkin kolinan vielä pois kolkista, niin tietää jatkossa vähän paremmin näistä malleista. Onpahan tässä samalla saanu alustaa rutkasti paremmaks, kun on melkein kaikki kohta uusittu
Re: etupäässä kolinaa??
Mua ei noi kolinat niin vaivaa. Sais vaan menemään suoraan ton saappin. Mullakin etupäähän on kaikkea jo vaihdettu. Tuo suhisee ja pihisee ton ohjelmoinnin ja vaparin asennuksen jälkeen ettei muuta kuulu enää...
Jopa tien varressa oleva hirvi heitti 180 astetta kun piti kiihdyttää alta pois
se tais pelästyä enemmän kun mä.
Jopa tien varressa oleva hirvi heitti 180 astetta kun piti kiihdyttää alta pois
se tais pelästyä enemmän kun mä.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: etupäässä kolinaa??
No ei se sitten vois olla satulan liukutappi väljä jos jarrun polkeminen vaikutti kolinaan?
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: etupäässä kolinaa??
Puhutaanko tuossa näistä öljyttävistä vapaavirtaussuodattimista, toivottavasti ei???PA3 kirjoitti:Mua ei noi kolinat niin vaivaa. Sais vaan menemään suoraan ton saappin. Mullakin etupäähän on kaikkea jo vaihdettu. Tuo suhisee ja pihisee ton ohjelmoinnin ja vaparin asennuksen jälkeen ettei muuta kuulu enää...
Jopa tien varressa oleva hirvi heitti 180 astetta kun piti kiihdyttää alta pois
se tais pelästyä enemmän kun mä.
Re: etupäässä kolinaa??
Niin, etupään kolinalle mietittiin viime syksynä syytä, epäiltiin koiranluuta. No pakkaset tuli ja kolina loppui. Nyt kävi huollossa ja todettiin että jousihan sieltä on poikki. Tuo perinteinen 10cm pala alapäästä. Sen näköinen oli katki oleva pää että tovin on poikki ollu. Ei näytä hirmusti ajo-ominaisuuksiin vaikuttavan. No, uudet sporttijouset nyt tilattu (orig. 139e kierros).
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: etupäässä kolinaa??
[/quote]Puhutaanko tuossa näistä öljyttävistä vapaavirtaussuodattimista, toivottavasti ei??? [/quote]
juuri näistä
juuri näistä
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: etupäässä kolinaa??
Ja kohta on ilmamäärämittari rikki!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: etupäässä kolinaa??
ilmavirtako sen rikkoo ?
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: etupäässä kolinaa??
Ei ilmavirta, vaan sen mukana kulkeutuvat suodattimesta peräisin olevat öljyjämät.
Se tarttuu ilmamassamittarin PTC-lämmitysvastuksiin. Palaa kiinni ja lopulta PTC:t ylikuumenevat ja palavat poikki.
Kuumakalvoelementistä tehty ilmamassamittari ei ole niin herkkä, mutta hyvää ei tee sillekään.
No, se tästä ja ei liity mitenkään kolinaan .
Se tarttuu ilmamassamittarin PTC-lämmitysvastuksiin. Palaa kiinni ja lopulta PTC:t ylikuumenevat ja palavat poikki.
Kuumakalvoelementistä tehty ilmamassamittari ei ole niin herkkä, mutta hyvää ei tee sillekään.
No, se tästä ja ei liity mitenkään kolinaan .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: etupäässä kolinaa??
Kun sopivasti irtoavaa öljypaskaa tarttuu kiinni, niin toiminta häiriintyy, lukemat ei pidä paikkaansa ja sitä rataa.............................
Re: etupäässä kolinaa??
jepp.. nyt on vakio putsari kiinni ja kuuluu taas kolahdukset (rattiin).. eli samaa vikaa on mullakin. Näissähän on ominaisuuksia niinkuin, nyt tulee kirosana. citikoissa.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: etupäässä kolinaa??
Takaiskarit ja -jouset tuli uusittua. Etupään kolina ei yllättäen sillä poistunut, mutta lakkasipahan Saab keulimasta.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: etupäässä kolinaa??
Ootko kattonu ettei ne syylärin kannakkeet lotaa? Niistä kuuluu myös kolinaa jos kuoleentuneet kumit.
9-3 Tids -08
Re: etupäässä kolinaa??
Kuuluko toi erittäin selvästi ohjaamon puolelle kun ajelee? Onko syylärin kolina semmosta terävää metallisen oloista kalkatusta tjsp.?
Re: etupäässä kolinaa??
Itse en ole kuullut millaista ääntä tuo syyläripaketti pitää, kun sen kiinnitys alkaa ääntelemään. Muistaakseni täällä käydyn keskustelun mukaan ääni on narinaa. Se on jäänyt siitä mieleen, että toinen vaihtoehto tuolle narahdukselle on kallistuksen vakaajan runkokumit. Ja ne minulla oli heti ostaessa kovettuneet ja syy narahdukseen esim. hidastetöyssyissä oli tuo (vaihdettiin myyjän piikkiin).
Kannattaa se syyläripaketti tarkistaa kuitenkin joka tapauksessa.
Kannattaa se syyläripaketti tarkistaa kuitenkin joka tapauksessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)