Mites toi IMMU ? Onko yhtäkuin ilmamassamittari
Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
-
PorttikonkiBulttaaja
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:26
Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Antoi tollasen vikakoodin (p0171) ? Missä vika ? Onko ilmamassamittari ? Vähän aina välillä hakenu kierroksia ku ajaa auton parkkiin ja laittaa vaihteen P-asentoon. Ja koodin yhteydessä System too lean (Bank 1) ja toi vissiin että liian laihalla ? Kannataako ajella ? Ja mitäs toimenpiteitä täytyis tehä jos käy liian laihalla ?
Mites toi IMMU ? Onko yhtäkuin ilmamassamittari
.. Jos on tuo vika niin mistä halvalla ilmamassamittaria etsimään ? Jos jollain hyllyssä niin voi huudella, Kiitos !
Mites toi IMMU ? Onko yhtäkuin ilmamassamittari
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Jep, hyvin todnäk immu hajalla. Kovia vetoja kannattaa ainakin välttää, tai voi mäntäpistiäinen iskeä. Uusi immu marmoritiskiltä n. 150e.
Eski
Eski
-
PorttikonkiBulttaaja
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:26
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Jees. Mites kattelin AVKlta että ois 9-3 ilmamassamittareita.. Käykö ne ysivitoseen?
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Sopii mutta käytetyn massamittarin ostaminen on yhtä järkevää kuin käytetyn öljynsuodattimen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Toisessa ketjussa tänään todettua:
SauliNaski kirjoitti: Hei,
Alkuperäinen Saab-varaosa valtuutetusta huoltoliikkeestä Suomesta kahden vuoden takuuulla maksaa suositushinnaltaan 152,23€ (osanumero 55557008). Toimitusaika kaikkiin Saab-huoltoliikkeisiin keskusvarastoltamme Ruotsista on max. 2 vrk (aamupäivällä tilattuna). Ko. osaa on keskusvarastollamme hyvin saatavilla.
Ystävällisin terveisin,
Sauli Naski
Saab Parts Finland
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Multa saa tulla hakemaan pussillisen käytettyjä immuja vaikka hiekkalaatikolle hiekkasiiviläksi. Testaamatonta käytettyä on turha ostaa. Asiallisesti testattu on eri asia.
Ensinnäkin yleisin huomaamaton vika on se että ilmamassa mittaus jää vajaaksi ja ahtopaine nousee suuremmaksi kuin softassa on tarkoitettu joka
a) lisää stressiä turbolle koska useimmiten oikein tehty virisoftakin pyytää vielä turbon paineentuottokyvyn rajoissa olevia lukemia
b) lisää stressiä männille & venttiileille suurempien pakolämpöjen vuoksi
c) lisää stressiä ahtoputkistolle, ic:lle ja bypassille
Helpommin huomattavat viat on toiminta- tai suorituskykyhäiriöitä jotka jopa ecu osaa diagnosoida mittaustuloksista, silloin usein syttyy moottorin vikavalokin
Ensinnäkin yleisin huomaamaton vika on se että ilmamassa mittaus jää vajaaksi ja ahtopaine nousee suuremmaksi kuin softassa on tarkoitettu joka
a) lisää stressiä turbolle koska useimmiten oikein tehty virisoftakin pyytää vielä turbon paineentuottokyvyn rajoissa olevia lukemia
b) lisää stressiä männille & venttiileille suurempien pakolämpöjen vuoksi
c) lisää stressiä ahtoputkistolle, ic:lle ja bypassille
Helpommin huomattavat viat on toiminta- tai suorituskykyhäiriöitä jotka jopa ecu osaa diagnosoida mittaustuloksista, silloin usein syttyy moottorin vikavalokin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
PorttikonkiBulttaaja
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:26
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Voisiko vika johtua ilmamäärämittarista lähtevästä "letkusta" kun irrotin mittarin niin huomasin että kumiputki on saanut vähä lämmöstä siipeensä nii josko sieltä hörppää välillä ilmaa? kun koodin nollaa niin menee viikkoja että valo syttyy uudestaan.. Mistäs tälläisen kumiputken saisi tai millä nimellä voisi etsiä jos vika olisi siinä.. Jos joku ymmärtää mitä osaa meinaan 
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Oletkos testauttanut sen ilmamassamittarin tai vaihtanut sen uuteen ja varmistanut, että vika ei ole siinä? Jos et, niin elä aja sillä yhtään, jos epäilys kohdistuu siihen. Itsellä "piilevä" immuvika ja that`s it, mäntäpistiäinen pääsi iskemään. Muistaakseni eräs tään foorumin aktiivinen käyttäjä ja neuvonantaja totesi kerran, että yksi ylivoimaisesti suurin konerikon aiheuttaja T7 koneissa on viallinen ilmamassamittari. Itse tällaisen kokeneena, otan jatkossa tuollaisesta neuvosta vaarin, niin kuin mummo eläkeläisten iltapäivätansseista.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Saakos tuon kotikonstein selville, ennen vikakoodeja, milloin mäntäpistiäinen on vasta
toukka vaiheessa?
toukka vaiheessa?
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Taitaa olla ainut kotikonsti seurata pyyntiä (mreg) ja mitattua (mair) open sidistä...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
PorttikonkiBulttaaja
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:26
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Noin nyt on uusi IMM toivotaan että Saabi pelaa jälleen ! Propsit PCS:lle tuli immu todella nopeasti perille.. eipä ollut vanhassa ja uudessa mitään silmään pistävää eroa muutakuin että vanha tietenki likainen
tai että olisi noin katsomalla huomannut että rikki.. Mikä noissa IMMuissa hajoaa sitten vai väsähtääkö ne vaan ?
-PB
-PB
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Noiden kahden arvon seuraamisella ei selviä IMMun kunto, oikeat seurattavat arvot on mair ja pinl, eli mitattu ilmamäärä ja imusarjan paine.suapas kirjoitti:Taitaa olla ainut kotikonsti seurata pyyntiä (mreg) ja mitattua (mair) open sidistä...
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
juurikin näin,omassa oli HIUKAN pielessä! nyt uusi IMMU ja tuntuu kuin olis koneaapee73 kirjoitti:Noiden kahden arvon seuraamisella ei selviä IMMun kunto, oikeat seurattavat arvot on mair ja pinl, eli mitattu ilmamäärä ja imusarjan paine.suapas kirjoitti:Taitaa olla ainut kotikonsti seurata pyyntiä (mreg) ja mitattua (mair) open sidistä...
vaihdettu eli TOIMII
#2285
-
PorttikonkiBulttaaja
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:26
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
Mites tuo SID ? Onko joka mallissa tollanen et pystyy seuraa mitä erilaisempia tietoja tosta koneesta vai täytyykö olla joku päivitetty softa ? Päivitetty SID
vaikuttaa aika kätevältä.. Tai miten pääsee käsiksi noihin tietoihin ? Ehkä vähän offtopic tähän mut menkööt..
Re: Vikakoodi P0171. 9-5 2.3T vm.02
kyseessä ns. open-sid...asiansa osaava voi laittaa sen sinulle ecuusi..yleensä tuo laitetaan aina kun esim. tehdäännjotain "viritystä" esim. etanolisoftaa..
tulee esille,kun painaa sidistä + ja - yhtäaikaa...
kätevä on!
tulee esille,kun painaa sidistä + ja - yhtäaikaa...
kätevä on!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179