Miksi seos menee rikkaalle??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Nyt on ongelma, mikä pitää ratkasta ennen lauantaita, muuten jää Halli väliin.
Seos menee helvetisti rikkaalle... AFR huitelee alle ysin ennenku ahtoja on edes nimeksi ja pysyy siellä koko vedon.
Penkissä ei moista ongelmaa ollut ja siellä lambaada säädettiin 0,82 arvoon.

Mitään muuta ei ole vaihdettu säädön jälkeen kun imuputken paineanturi ja tulpat.

Vikakoodina on P1300 ja noi mifit on ihan aiheesta taulussa. Kolmonen kerää eniten mifejä ja nakuja ei tuu oikeestaan mihinkään sylinteriin :)

Helvetti!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Iso ahtovuoto?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Ei ainakaan silmällä näy mitään, mut tarvii viä paineistaa varuiks.
Ongelmathan oli heti sillä bio-softalla kun sen työnsin purkkiin ja nyt tolla openbin-softalla kun vaihdoin siihen.
Voiko toi Win7 olla syyllinen näihin ongelmiin... siellä suite ainakin ilmottaa jostain kahdesta "tiedostosta", jotka ei ole kategoroituja... tai jotain sinnepäin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Win7 tuskin aiheuttaa murheita mutta oliko T7Suiten versio aivan uusin vai joku vanhempi? Tietyissä versioissa on ollut bugeja jotka korruptoi tiedoston. T7Canflasherilla flashaus ei ainakaan tee tiedostolle mitään, eli jos otat sähköpostista liitetiedostosta "koskemattoman" version ja ajat canflasherilla sisään. Ajonestohan on noissa jo oikein.

Veikkaisin kuitenkin että johonkin on syntynyt vuoto ja ahdoille mentäessä painaa sen takia seoksen rankasti paksulle. PA-paineen mittauskaan ei ole pahitteeksi jos jostain syystä esim. paluulinja lutussa tms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

jcarlson kirjoitti:T7Canflasherilla flashaus ei ainakaan tee tiedostolle mitään, eli jos otat sähköpostista liitetiedostosta "koskemattoman" version ja ajat canflasherilla sisään.
Juuri noin tein viimeksi tänäaamuna, ei vaikutusta.

Tarvii myöhemmin tänään tutkia tuota polttoainelinjaa.
Ahtomittarin kivutessa 0bar tuntumaan ollaan seoksissa jo mettässä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saab9-5 270hp kirjoitti: Juuri noin tein viimeksi tänäaamuna, ei vaikutusta.

Tarvii myöhemmin tänään tutkia tuota polttoainelinjaa.
Ahtomittarin kivutessa 0bar tuntumaan ollaan seoksissa jo mettässä.
Jep, pitää muistaa kuitenkin että ahtoputkessa ennen läppää voi hyvinkin olla korkeampi paine kuin mitä imusarjassa oleva ahtomittari näkee. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Noniin, nyt on ranskis leimattu ja pääsi ton murheenkryynin kimppuun.
Nappasin siirtopumpun sähköttömäksi ja keruusäiliöltä suutintukin paluulinjan irti.

0,5l pullo paluuletkuun ja auto käyntiin... kakssekunttia myöhemmin oli pullo täynnä ja kellertävät etanolit pitkin peräluukkua :) Eli paluu ei taida olla tukossa.

Voiko toi imuputken paineanturi saada seoksen noin rikkaalle?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saab9-5 270hp kirjoitti:Noniin, nyt on ranskis leimattu ja pääsi ton murheenkryynin kimppuun.
Nappasin siirtopumpun sähköttömäksi ja keruusäiliöltä suutintukin paluulinjan irti.

0,5l pullo paluuletkuun ja auto käyntiin... kakssekunttia myöhemmin oli pullo täynnä ja kellertävät etanolit pitkin peräluukkua :) Eli paluu ei taida olla tukossa.

Voiko toi imuputken paineanturi saada seoksen noin rikkaalle?
Kenties jos näyttää ihan puutaheinää, muttä epäilen.. SID Infosta katso Pbef, se on ahtoputken paineanturi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Pbef on tyhjäkäynnillä ja normaaliajossa 1009-1024 ja kiihdyttäessä nousee tasasesti ylöspäin.

Tuskin toi uus immukaan ny rikki voi olla, mut vaihdetaan ny kokeeks viä sekin.
ellei auta, niin suitella laihemmalle ja ToivotaanToivotaan :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saab9-5 270hp kirjoitti:... kakssekunttia myöhemmin oli pullo täynnä ja kellertävät etanolit pitkin peräluukkua :) Eli paluu ei taida olla tukossa.
kellertävät ? E85 on kirkasta nykyään. Ei kai siellä bensaa ole ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Pullossa oli tippa jotain limsaa pohjalla, ehkä se vaikutti väriin :) Bensaa en ole tietoisesti tankannut yli vuoteen, mut eihän sitä tiä mitä hanasta saa.
Meen nyt tankkaan ja lähden viralliselle testialueelle Toijalaan ja koitan keksiä jotain.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

sulla bensanpaineen säädin? vai orkkis tasaaja? voisko olla paskana/tukossa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Taas toimii!
Nyt oli kaks vikaa, jotka yhdessä sai hermot meneen :)
1. Innovaten laajakaista taas paskana ja näytti siks helvetin rikasta seosta.
2. Syttökasetti lakkas toimimasta 1,7bar kohdalla ja siitä tuli mifi errorit.

Toinen anturi kehiin ja saatiin järkevämmät afr-lukemat ja perään viimenen ehjä kassu... näillä eväillä kohti Hallia :D
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja nugge »

Sitten kun löydät vian niin haluisin itsekin tietää koska oma murheenkryyni käy kans ihan tajuttoman rikkaalla ja syy on vähä hakusessa.

AFR vedossa 10.0 mikä on PLX-DM6sen minimi arvo ja paukkulaakerit pitäs ilmeisesti vaihtaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Miksi seos menee rikkaalle??

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Anturi ei muuten ole innovaten vaan boschin ja ne ei tunnetusti kestä sitä että lämmitetään ensin kuumaksi ja sitten kiekaistaan ylipaksu seos startissa päälle jäähdyttämään. Kulutustavaraa motorsportissa.

Jos sulla oli kapeakaista normaalisti kontrolloimassa seosta niin näyttikö laajakaista silloinkin väärää arvoa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin